Kawasaki versys 650 deel 4

Ik gok toch te weinig toeren, wanneer is hij aan een beurt toe? Soms doen bougies ook wat, en zelfs de brandstof kan uitmaken als je met laag toerental grenzen zoekt.
Heb hem nog niet zo lang. Moet de bougies er nog "even" een keer uithalen. Heb zomaar het idee dat de 1e er nog inzitten.
 
Hier nog mooi plaatje van mij en de versys door de rivier in de ardennen.
 

Bijlagen

  • IMG-20190506-WA0001.jpg
    IMG-20190506-WA0001.jpg
    301 KB · Weergaven: 29
  • IMG-20190506-WA0000.jpg
    IMG-20190506-WA0000.jpg
    325,8 KB · Weergaven: 33
ja ik ook hoor maar het is ook voor mij een gebruiksvoorwerp en soms ga ik er ook mee offroad:). maar hij krijgt in elk geval goede zorgen mijn dealer zegt ook dat hij er nog heel goed uitziet voor zijn hoge km stand en ongeacht dat ik er mee door sneeuw en modder mee rij. dit was bij 70000km.
 

Bijlagen

  • 1356413-f8da732831d5975fec88bf84cb992372.jpg
    1356413-f8da732831d5975fec88bf84cb992372.jpg
    5,8 KB · Weergaven: 22
  • 1356414-210fc558e96d996833625b03195b1ee1.jpg
    1356414-210fc558e96d996833625b03195b1ee1.jpg
    5,9 KB · Weergaven: 23
  • 1356415-a4aa92e2c02adec9d38ac214ab2a7b50.jpg
    1356415-a4aa92e2c02adec9d38ac214ab2a7b50.jpg
    5,4 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
ja ik ook hoor maar het is ook voor mij een gebruiksvoorwerp en soms ga ik er ook mee offroad:). maar hij krijgt in elk geval goede zorgen mijn dealer zegt ook dat hij er nog heel goed uitziet voor zijn hoge km stand en ongeacht dat ik er mee door sneeuw en modder mee rij. dit was bij 70000km.

70000km , ziet er inderdaad nog mooi uit , goed onderhoud doet veel , sneeuw en modder sla ik in ieder geval over en rivieren ook .
 
Hmmm licht probleen nog niet gevonden...
Allebei de lampen krijgen geen stroom...ook niet met lopende motor ;) ook de benzine meter doet het niet.
Zekeringen zijn heel. Alle stekkers zitten aangesloten.
Ik zag alleen 2 rare draden uit het kastje komen net onder de tank. Uit de cdi. Zie foto. Hebben jullie dit ook? Versys 650 2008
IMG-20190511-WA0004.jpeg
 
Hmmm licht probleen nog niet gevonden...
Allebei de lampen krijgen geen stroom...ook niet met lopende motor ;) ook de benzine meter doet het niet.
Zekeringen zijn heel. Alle stekkers zitten aangesloten.
Ik zag alleen 2 rare draden uit het kastje komen net onder de tank. Uit de cdi. Zie foto. Hebben jullie dit ook? Versys 650 2008Bekijk bijlage 1393254
Denk niet dat dit origineel is , is er niets extras van elektronica op de motor dat de vorige eigenaar zelf iets is gaan hobbyen of dat er iets niet goed werkte en maar is gaan lussen zodat dat gene nu wel werkt , maar de verlichting nu niet of tank volume meter .
Misschien een werkplaatshandboek van iemand zien te krijgen , staat normaal ook het stroomkring schema in .
 
Ja, zorg dat je een werkplaatshandboek met wiring diagrams te pakken krijgt.
Ik heb hem hier als .pdf op mijn laptop, maar weet niet hoe ik zo'n groot bestand moet verzenden...….Sorry...…..

Waar die 3 stekkers uitkomen is niet de cdi (ecu) maar gewoon een relaiskastje.
Dat relaiskastje bevat verschillende electronica (o.a. relais en diodes) en kan door een specialist doorgemeten worden.
Zoals het op jouw motor zit zo hoort het in elk geval niet, er is behoorlijk gerommeld.

Ik vermoed dat die doorverbinding uit je plaatje te maken heeft met de brandstofdrukpomp die blijft draaien.
Lijkt op het omzeilen van een defekt relais.
Die moet uitschakelen als ie op druk is na 3 seconden ongeveer.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm licht probleen nog niet gevonden...
Allebei de lampen krijgen geen stroom...ook niet met lopende motor ;) ook de benzine meter doet het niet.
Zekeringen zijn heel. Alle stekkers zitten aangesloten.
Ik zag alleen 2 rare draden uit het kastje komen net onder de tank. Uit de cdi. Zie foto. Hebben jullie dit ook? Versys 650 2008Bekijk bijlage 1393254
Kan je de vorige eigenaar niet gewoon vragen wat hij gedaan heeft? Nee heb je, uitleg kan je krijgen... 😉
 
Goedenmiddag allen,

Ik zal mezelf eerst even netjes voorstellen. Sinds een maandje trotse eigenaar van een versys uit 2014. Nu nog teruggevoerd naar 35 kw tot aankomende april, maar het blijft een heerlijke motor. Zie foto!

Ik heb de motor zonder handgrepen gekocht, omdat er nog een voorbereiding voor een kofferrek op zat. Inmiddels wil ik mensen mee achterop nemen en ben ik nog zonder resultaat opzoek naar deze handgrepen..

Weet iemand waar ik deze kan bestellen, of er is geheel toevallig iemand van wie ik ze kan overnemen omdat ze liggen te verstoffen?

IMG_20190509_172441.jpg
IMG_20190509_172441.jpg
IMG_20190512_153159.jpg
IMG_20190512_153011.jpg
 
Weet niet hoelang de vorige eigenaar deze versys heeft gehad , misschien ook zijn reden tot verkoop .
Als je niets vraagt, weet je het ook niet... ;)

Kan zomaar zijn dat hij extra zaken er had opgebouwd. Navigatie, verstralertjes, com-set... dat zou losse draadjes kunnen verklaren..
 
De vorige eigenaar heeft hem zo gekocht en verders niks mee gedaan. Ook weinig gereden. Vandaar ook de verkoop. Lampen dacht hij dat dit zo hoorde....uhuuuu.. opt dashboard zit wel een schakelaartje extra op en 12v aansluiting. Beide niet aangesloten...lijkt idd op een stuk hobby bobby helaas. En mijn voltmeter ook niet meer kunnen vinden...een tip..ding van de action is prul...meet helemaal niks...

Idd misch dat het doorlussen met die brandstofpomp te maken heeft.
Mischien maar op zoek naar een nieuw relay kastje...
 
Bij constante snelheid. Andere versnelling zou ik moeten testen, weet ik zo even niet.

Even een korte update: Zo rond de 4000tpm treedt het in iedere versnelling op. In de tijd van mijn Puchie had ik gezegd dat er een small-end of Big-end uit zou liggen. Zo'n gevoel is het wel een beetje maar kan ik me eigenlijk niet voorstellen...

Maatje van me heeft een 2007 model, daar ga ik binnenkort eens op rijden aangezien hij aangeeft mijn ervaring niet te kennen.

Heb vanwege werk en verbouwing van een huis weinig tijd over om aan de motor te werken maar ga de komende tijd sowieso de bougies maar eens preventief vervangen.

Meer tips?....laat maar horen.
 
Als ik het zo hoor, is het niet iets waar je jezelf zorgen om hoeft te maken. Als er een small-end of big-end uit zou liggen, dan lijkt het me gek dat je er enkel last van hebt in een bepaald toerenbereik..

Het klinkt mij meer als het standaard bokkig zijn, van een 2-cilinder. Dankzij Euro-normeringen aangaande uitstoot e.d. is er vaak een bepaald punt, waar een 2-cilinder gaat Konstant-Fahrruckeln . Dan houdt hij in, voelt het rijden schokkerig en zenuwachtig. Dat is merkbaar bij een constante snelheid. Rijdend kan je het oplossen door in een andere versnelling te rijden en dus een ander toerental. Met doortrekken merk je er niets van, het treedt vooral op bij die constante snelheid in combinatie met het toerental.

Wat kan je er aan doen? Nou... je kan de mapping laten aanpassen. Liefst in combi met een andere uitlaat, maar misschien zit er al geen originele op. Zo ver heb ik je verhaal niet gevolgd ;) Als je de mapping laat aanpassen, dan stellen ze hem gewoon anders af en rijdt hij als het goed is smoother... je kan er ook meer vermogen en koppel uithalen op die manier.

Tijdens mijn test voor Motorfreaks, viel me op dat mijn 2008 model er geen last van had. Maar het nieuwere 2010 model had wel een dip rond de 5000 toeren. Je voelde daar het inhouden duidelijk, wat toch vaak komt door de eerder genoemde Euro-normering. Mijn Hyperstrada 821 had er ook last van, die heb ik laten re-mappen en toen was het grotendeels verdwenen. Het is vooral erg vervelend, als het optreedt bij een snelheid die je graag rijdt. Dan wordt het heel irritant...
 
Als ik het zo hoor, is het niet iets waar je jezelf zorgen om hoeft te maken. Als er een small-end of big-end uit zou liggen, dan lijkt het me gek dat je er enkel last van hebt in een bepaald toerenbereik..

Het klinkt mij meer als het standaard bokkig zijn, van een 2-cilinder. Dankzij Euro-normeringen aangaande uitstoot e.d. is er vaak een bepaald punt, waar een 2-cilinder gaat Konstant-Fahrruckeln . Dan houdt hij in, voelt het rijden schokkerig en zenuwachtig. Dat is merkbaar bij een constante snelheid. Rijdend kan je het oplossen door in een andere versnelling te rijden en dus een ander toerental. Met doortrekken merk je er niets van, het treedt vooral op bij die constante snelheid in combinatie met het toerental.

Wat kan je er aan doen? Nou... je kan de mapping laten aanpassen. Liefst in combi met een andere uitlaat, maar misschien zit er al geen originele op. Zo ver heb ik je verhaal niet gevolgd ;) Als je de mapping laat aanpassen, dan stellen ze hem gewoon anders af en rijdt hij als het goed is smoother... je kan er ook meer vermogen en koppel uithalen op die manier.

Tijdens mijn test voor Motorfreaks, viel me op dat mijn 2008 model er geen last van had. Maar het nieuwere 2010 model had wel een dip rond de 5000 toeren. Je voelde daar het inhouden duidelijk, wat toch vaak komt door de eerder genoemde Euro-normering. Mijn Hyperstrada 821 had er ook last van, die heb ik laten re-mappen en toen was het grotendeels verdwenen. Het is vooral erg vervelend, als het optreedt bij een snelheid die je graag rijdt. Dan wordt het heel irritant...

Klopt, maar was even om aan te geven hoe het ervaren wordt. Kawa's gaan in die zin niet stuk ;)
Het Fahrruckeln ken ik, wordt her en der veel over geschreven. Ik overweeg idd om de mapping eens te laten bekijken. (wil eigenlijk wegblijven van de stekkerij om lambda's te foppen enz.)

Eerst onderhoudstechnisch de zaak op orde brengen daarna kijk ik wel verder.
Dank voor je meedenken :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan