Kawasaki versys 650 deel 4

Heeft iemand een linkje naar een werkplaats handboek voor de 2018 versys 650?

vanaf het bouwjaar 2015 bestaan er geen werkplaats handboeken meer voor de versys (in boekvorm) , wel bestaat het voor deze motors op cd-rom . Wou zelf ook liever een ouderwets handboek maar heb me dan maar een cd-rom aangeschaft . staat net hetzelfde op als in zo'n boek . Het voordeel van zo'n cd-rom is wel dat je de foto's op je pc kan groter scrollen tot het heeeeel duidelijk wordt . Heb mijn cd-rom op ebay.com gekocht voor een 12€ dacht ik.
hier nog een linkje 2015-2017 Kawasaki Versys 650 / Versys 650 ABS Service Repair Manual on a CD | eBay
 
vanaf het bouwjaar 2015 bestaan er geen werkplaats handboeken meer voor de versys (in boekvorm) , wel bestaat het voor deze motors op cd-rom . Wou zelf ook liever een ouderwets handboek maar heb me dan maar een cd-rom aangeschaft . staat net hetzelfde op als in zo'n boek . Het voordeel van zo'n cd-rom is wel dat je de foto's op je pc kan groter scrollen tot het heeeeel duidelijk wordt . Heb mijn cd-rom op ebay.com gekocht voor een 12€ dacht ik.
hier nog een linkje 2015-2017 Kawasaki Versys 650 / Versys 650 ABS Service Repair Manual on a CD | eBay
Cheers Edraket, jammer dat deze enkel op cd verkrijgbaar is. Zal nog eens snuffelen op het internet...
 
Ben bijna aan de eerste 12k beurt toe en zie dat de af fabriek Dunlops al aardig minder worden. Wat ik over deze band lees ervaar ik zelf ook, contact in natte condities is niet best. Droog en de band lekker op temp. heb ik wel vertrouwen er in en durf hem wel plat te leggen met mooi bochtwerk. Intussen ben ik al aan het oriënteren voor een setje nieuwe banden, vind de Conti TrailAttack3 ook een stoere band voor de versys. Iemand al rijervaring met deze band? Zie dat hij in de Duitse tests erg goed uit de verf komt.
 
Will je er ook mee offroad? zo niet zou ik gewoon voor een sport tour band gaan.
Nee niet echt, begrijp ook uit een filmpje van Conti dat de band ontwikkeld is voor 10% offroad en 90% straatgebruik. Denk dat het iets grovere profiel wel past bij de uitstraling van deze motor.
 
Ben bijna aan de eerste 12k beurt toe en zie dat de af fabriek Dunlops al aardig minder worden. Wat ik over deze band lees ervaar ik zelf ook, contact in natte condities is niet best. Droog en de band lekker op temp. heb ik wel vertrouwen er in en durf hem wel plat te leggen met mooi bochtwerk. Intussen ben ik al aan het oriënteren voor een setje nieuwe banden, vind de Conti TrailAttack3 ook een stoere band voor de versys. Iemand al rijervaring met deze band? Zie dat hij in de Duitse tests erg goed uit de verf komt.

Ik heb de Conti Road attack 3 er op gehad. Prima band voor zowel regen als lekker doorrijden. Daarna de Michellin Pilot 5, ook een heerlijke band met veel vertrouwen. Nu heb ik de Pirelli Scorpion Trial 2 er onder zitten, wat blijkt... Ook een prima band in regen en droog rij je de voetstepjes ook aan de grond.

Ik vond nu het nu ook een keer mooi om grover profiel op mijn band te doen en daar heb ik geen spijt van zoals je leest. Resumé, voor straatgebruik kan je naar mijn mening prima voor een trial band zoals de TrialAttack 3 of de Scorpion Trial 2 gaan, je grens bereik je misschien op het circuit sneller, maar op de straat bijna niet. En als je de testen leest zit er tussen de beste en slechtste premiumband maar een paar puntjes. En dat zeggen professionals er over... in mijn ogen verwaarloosbaar en moet je gewoon voor een band gaan waar je je goed bij voelt. :]
 
Ik miste een usb lader, heb er 1 bij Aliexpress gekocht voor €7,—, zit gelijk een volt meter op. Was met een origineel relais van Kawa al met al €19,— kwijt. Heel wat voordeliger als de originele van Kawa. Tevens ook een bijpassende buitentemp. meter er bij gekocht voor €2,—, net niet helemaal in de juiste kleur groen...
B0D892BE-ED4B-4295-865A-57D405E40342.jpeg
1F587387-F964-4F73-8425-DB6459BDC00E.jpeg
 
Ik miste een usb lader, heb er 1 bij Aliexpress gekocht voor €7,—, zit gelijk een volt meter op. Was met een origineel relais van Kawa al met al €19,— kwijt. Heel wat voordeliger als de originele van Kawa. Tevens ook een bijpassende buitentemp. meter er bij gekocht voor €2,—, net niet helemaal in de juiste kleur groen...Bekijk bijlage 1433726Bekijk bijlage 1433727
Netjes , USB heb ik ook van Ali alleen die van mij kan ik dicht doen zeg maar tegen vuil en vocht , alleen nog aansluiten .
Op de 1000 zit een buiten temp meter heeft de 650 dat niet standaard er op zitten dan omdat je er 1 opgemonteerd heb .
 
Netjes , USB heb ik ook van Ali alleen die van mij kan ik dicht doen zeg maar tegen vuil en vocht , alleen nog aansluiten .
Op de 1000 zit een buiten temp meter heeft de 650 dat niet standaard er op zitten dan omdat je er 1 opgemonteerd heb .
Usb poort heeft ook een stof/ water kap, had die voor de foto even omhoog gehouden. De 650 heeft helaas geen water en buiten temp. meter. Mis dat eigenlijk wel, zal met een volgende generatie vast wel opgenomen worden in een mooi tft display.
 
@Ronnie- L blijven oefenen dan gaat het van zelf. Vandaag de versys nog is grondig gepoetst en wat wheel decals aangebracht. En morgen dagje spelen in de ardennen.
Hallo Wouwer, heb je deze wiel stickers via Ali? Ben benieuwd of het goed blijft zitten met schoonmaken van de velgen.
 
Usb poort heeft ook een stof/ water kap, had die voor de foto even omhoog gehouden. De 650 heeft helaas geen water en buiten temp. meter. Mis dat eigenlijk wel, zal met een volgende generatie vast wel opgenomen worden in een mooi tft display.
Verwacht eigenlijk dat de 2020 wel een nieuw model word , dit jaar was het de 1000 , en van een aantal modellen zijn de nieuwe kleuren al bekend en van de versys 650 nog niet .
 
Heeft iemand een linkje naar een werkplaats handboek voor de 2018 versys 650?

vanaf het bouwjaar 2015 bestaan er geen werkplaats handboeken meer voor de versys (in boekvorm) , wel bestaat het voor deze motors op cd-rom . Wou zelf ook liever een ouderwets handboek maar heb me dan maar een cd-rom aangeschaft . staat net hetzelfde op als in zo'n boek . Het voordeel van zo'n cd-rom is wel dat je de foto's op je pc kan groter scrollen tot het heeeeel duidelijk wordt . Heb mijn cd-rom op ebay.com gekocht voor een 12€ dacht ik.
hier nog een linkje 2015-2017 Kawasaki Versys 650 / Versys 650 ABS Service Repair Manual on a CD | eBay


Zal eerdaags een linkje posten voor een pdfje van een werkplaatshandboek van het model vanaf 2016.
Deze is te printen natuurlijk, bij voorkeur bij de baas}). Plaats het in een stevige ordner, en je kunt er jaren mee vooruit.
 
Zal eerdaags een linkje posten voor een pdfje van een werkplaatshandboek van het model vanaf 2016.
Deze is te printen natuurlijk, bij voorkeur bij de baas}). Plaats het in een stevige ordner, en je kunt er jaren mee vooruit.
Cheers, prima actie :}. Zal wel een pak A4 kosten zeker...
 
Hallo!
Via een Google search op wat te doen met mijn hogere dan standaard, maar net te laag (om enorme turbulentie op m'n helm te voorkomen) windscherm, kwam ik op pagina 36 van deze thread terecht. De oplossing voor mijn specifieke probleem kwam ik helaas nog niet tegen, dus hoop de discussie rond ruiten nog eens aan te slingeren en wellicht komt er iemand met de golden reply :-). Alle ideeën zeer gewaardeerd!

Situatie: rijd sinds kort op een versys 650 uit 2014. Ben er qua machine heel blij mee, rijdt lekker, alleen de vorige eigenaar heeft er een hoger scherm op gezet (deze om precies te zijn: Motorfiets voorruit Kawasaki Versys 650 10-14 Givi Spoiler transparent).
Probleem: helaas zorgt deze ervoor dat ik (met mijn lengte: 1,99m) er net te veel bovenuit steek om windstil te zitten, en net te laag om een meer egale tegenwind te hebben. Vol met m'n bakkes in de turbulentie dus, vanaf zo'n 80+ km/u al. Het is dermate veel klapperen dat ik na een kwartiertje snelweg ongeveer 2 uur moet bijkomen van de oorsuizen. Niet best dus.

Ik ben langs een motorzaak geweest en heb een klein opzetruitje getest (zoiets: Puig Opzetruit Clip-On 230x90). Echter, geeft dit niet de verlichting waar ik op hoopte. 9cm lijkt te klein om het klapperen op m'n helm voldoende te verminderen.

Nu kan ik natuurlijk een kleinere ruit (zoals deze bijv: Kuipruit Kawasaki KLE650 Versys VERSYS 650 2014 Touring TM | mPartz.nl) erop zetten, zodat ik met m'n helm boven de frontale wind zit, maar aangezien ik in de winter doorrijd is een groter scherm toch wel erg lekker.

Welke geniale tips/truuks hebben jullie (wellicht uit ervaring), waarmee ik het klapperen kan verhelpen? Toch een opzetruitje maar dan groter? Huidige scherm inzagen om lucht anders te geleiden? Toch een kleinere ruit? Andere opties waar ik niet van weet?

Alvast dank voor jullie meedenken!
 
Ik heb op mijn Versys èn een hogere ruit èn een opzetruitje. Soortgelijk als die van Puig maar dan een MRA. De truc is dat je die niet boven je ruit moet laten uitsteken, maar hij moet er voor hangen en onder een hoek naar voren wijzen. Dan wordt de rijwind omhoog gegooid. Zie bijgaande foto. Alleen heb ik de spoiler inmiddels nog wat lager gezet, de "armpjes" hangen nu horizontaal.

1570962096681.png
 
Hallo!
Via een Google search op wat te doen met mijn hogere dan standaard, maar net te laag (om enorme turbulentie op m'n helm te voorkomen) windscherm, kwam ik op pagina 36 van deze thread terecht. De oplossing voor mijn specifieke probleem kwam ik helaas nog niet tegen, dus hoop de discussie rond ruiten nog eens aan te slingeren en wellicht komt er iemand met de golden reply :-). Alle ideeën zeer gewaardeerd!

Situatie: rijd sinds kort op een versys 650 uit 2014. Ben er qua machine heel blij mee, rijdt lekker, alleen de vorige eigenaar heeft er een hoger scherm op gezet (deze om precies te zijn: Motorfiets voorruit Kawasaki Versys 650 10-14 Givi Spoiler transparent).
Probleem: helaas zorgt deze ervoor dat ik (met mijn lengte: 1,99m) er net te veel bovenuit steek om windstil te zitten, en net te laag om een meer egale tegenwind te hebben. Vol met m'n bakkes in de turbulentie dus, vanaf zo'n 80+ km/u al. Het is dermate veel klapperen dat ik na een kwartiertje snelweg ongeveer 2 uur moet bijkomen van de oorsuizen. Niet best dus.

Ik ben langs een motorzaak geweest en heb een klein opzetruitje getest (zoiets: Puig Opzetruit Clip-On 230x90). Echter, geeft dit niet de verlichting waar ik op hoopte. 9cm lijkt te klein om het klapperen op m'n helm voldoende te verminderen.

Nu kan ik natuurlijk een kleinere ruit (zoals deze bijv: Kuipruit Kawasaki KLE650 Versys VERSYS 650 2014 Touring TM | mPartz.nl) erop zetten, zodat ik met m'n helm boven de frontale wind zit, maar aangezien ik in de winter doorrijd is een groter scherm toch wel erg lekker.

Welke geniale tips/truuks hebben jullie (wellicht uit ervaring), waarmee ik het klapperen kan verhelpen? Toch een opzetruitje maar dan groter? Huidige scherm inzagen om lucht anders te geleiden? Toch een kleinere ruit? Andere opties waar ik niet van weet?

Alvast dank voor jullie meedenken!
Zorg ervoor dat je met je ogen net over de rand kijkt en draag goede oordoppen. Liefst ook geen helm van 9 tientjes van onki-tonki.nl. Stiller kan het niet worden.
 
Ik heb op mijn Versys èn een hogere ruit èn een opzetruitje. Soortgelijk als die van Puig maar dan een MRA. De truc is dat je die niet boven je ruit moet laten uitsteken, maar hij moet er voor hangen en onder een hoek naar voren wijzen. Dan wordt de rijwind omhoog gegooid. Zie bijgaande foto. Alleen heb ik de spoiler inmiddels nog wat lager gezet, de "armpjes" hangen nu horizontaal.

Bekijk bijlage 1435521
Precies dat!!
 
Thanks heren!

Ik heb op mijn Versys èn een hogere ruit èn een opzetruitje. Soortgelijk als die van Puig maar dan een MRA. De truc is dat je die niet boven je ruit moet laten uitsteken, maar hij moet er voor hangen en onder een hoek naar voren wijzen. Dan wordt de rijwind omhoog gegooid. Zie bijgaande foto. Alleen heb ik de spoiler inmiddels nog wat lager gezet, de "armpjes" hangen nu horizontaal.

Bekijk bijlage 1435521

Kijk, das nog eens advies! Heb je dezelfde hogere ruit als waar ik naar linkte in eerste post? En hoe groot LxB is jouw opzetruitje? Kan me voorstellen dat daar ook nog wel verschil in zal zitten (Puig of MRA).
Wat ik me nog afvroeg: hoe lang ben jij zelf? Hoe ver je erover heen kijkt maakt natuurlijk ook nog uit.

Zorg ervoor dat je met je ogen net over de rand kijkt en draag goede oordoppen. Liefst ook geen helm van 9 tientjes van onki-tonki.nl. Stiller kan het niet worden.

Ik heb een neotec van 500 eu en earphones in. Op mn ninja altijd stil, hoe hard en met welke windrichting ik dan ook reed.
Het is echt de turbulentie doordat ik net op de verkeerde hoogte en vrij ver achter m'n ruit zit.
 
Kijk, das nog eens advies! Heb je dezelfde hogere ruit als waar ik naar linkte in eerste post? En hoe groot LxB is jouw opzetruitje? Kan me voorstellen dat daar ook nog wel verschil in zal zitten (Puig of MRA).

Ik heb deze GIVI ruit 49x48 cm.

Met deze MRA spoiler, 9x26cm.

Wat ik me nog afvroeg: hoe lang ben jij zelf? Hoe ver je erover heen kijkt maakt natuurlijk ook nog uit.

Ik ben 1,95, met een naar verhouding lang bovenlichaam. Ik moet altijd wel iets van een spoilertje op een ruit hebben om geen turbulentie te hebben. Of een hele lage ruit. Op mijn Transalp heb ik er juist nooit iets opgezet en dan had ik de turbulentie net onder mijn schouders. Was wel stiller maar op de snelweg ook niet echt comfortabel.
 
Ik heb een neotec van 500 eu en earphones in.

Ik vrees dat het hier toch misgaat. Klopt het dat je dopjes van een telefoon in hebt? Want als dit het geval is mis je de filters. Afgezien van het feit dat oordopjes van een multimedia apparaat er sowieso voor zijn gemaakt om muziek over te brengen en niet je gehoorgang 100 % af te sluiten voor geluid van buiten.
 
Ik heb deze GIVI ruit 49x48 cm.

Met deze MRA spoiler, 9x26cm.



Ik ben 1,95, met een naar verhouding lang bovenlichaam. Ik moet altijd wel iets van een spoilertje op een ruit hebben om geen turbulentie te hebben. Of een hele lage ruit. Op mijn Transalp heb ik er juist nooit iets opgezet en dan had ik de turbulentie net onder mijn schouders. Was wel stiller maar op de snelweg ook niet echt comfortabel.

Klasse, thanks! Ik ga toch nog even puzzelen met een opzetruitje en anders denk ik even op zoek naar een origineel ruitje.

Ik vrees dat het hier toch misgaat. Klopt het dat je dopjes van een telefoon in hebt? Want als dit het geval is mis je de filters. Afgezien van het feit dat oordopjes van een multimedia apparaat er sowieso voor zijn gemaakt om muziek over te brengen en niet je gehoorgang 100 % af te sluiten voor geluid van buiten.

Thanks voor meedenken, maar het gaat echt niet om die dopjes ;-).
 
Terug
Bovenaan Onderaan