Kawasaki versys 650 deel 4

Hallo allemaal! Ik ben sinds afgelopen zaterdag trotse eigenaar van een Kawasaki Versys 650 uit 2015. Eind deze week mag ik hem ophalen 🥳🥳

12 jaar geleden op 18 jarige leeftijd mijn motorrijbewijs gehaald en na een korte periode een Suzuki gs500e uit 1991 de overstap gemaakt naar een Honda CBR600f2 uit 1992. Gezien mijn Honda drie jaar geleden overleden is, nu besloten om deze te verkopen en voor een comfortabelere motor te gaan. Na een testrit op een BMW GS1150 en een Yamaha XT1200 uitgekomen om de Kawasaki Versys 650. Na de eerste 10 meter was ik al verkocht!

Nu geduldig wachten tot hij klaar is!!!

A889CBAD-68C5-4466-94E0-D47966D244AF.jpeg

8B227209-2094-4C49-B683-56F4FB1820F5.jpeg

28EBC046-E6B7-4A23-A75C-E6692F3853B8.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook een Corbin fan, maar rij met de Versys een stuk minder dan met mijn GSA dus ben voor de next-best oplossing gegaan. Ik heb het zadel laten aanpassen bij Tijger Leathers in Den Haag. Voor mij dichtbij, er zijn ongetwijfeld ook andere zaken in Nederland die iets soortgelijks doen.

Wat zij doen is het dek van het zadel halen, dan het schuim grotendeels wegzagen en vervangen door harder schuim. Daarna snijden ze dat in de vorm die je wilt, je mag even proefzitten en eventueel nog wat aanpassen. Dan wordt het schuim geschuurd dat het helemaal glad is, gaat er nog een dun laagje schuim overheen en gaat het dekje er weer overheen. Ik ben 2 weken later nog terug gegaan, want vond het van achter nog net iets te hoog. Gratis werd die aanpassing gedaan, ca. 5mm nog verwijderd aan de achterkant. Totaalprijs 90 euro.

Qua prijs/kwaliteitverhouding een betere oplossing dan een Corbin zadel van 700 euro. Als je puur alleen naar kwaliteit kijkt is Corbin wel wat beter, maar ik vind ik dit meer dan voldoende.
 
Ik ben ook een Corbin fan, maar rij met de Versys een stuk minder dan met mijn GSA dus ben voor de next-best oplossing gegaan. Ik heb het zadel laten aanpassen bij Tijger Leathers in Den Haag. Voor mij dichtbij, er zijn ongetwijfeld ook andere zaken in Nederland die iets soortgelijks doen.

Wat zij doen is het dek van het zadel halen, dan het schuim grotendeels wegzagen en vervangen door harder schuim. Daarna snijden ze dat in de vorm die je wilt, je mag even proefzitten en eventueel nog wat aanpassen. Dan wordt het schuim geschuurd dat het helemaal glad is, gaat er nog een dun laagje schuim overheen en gaat het dekje er weer overheen. Ik ben 2 weken later nog terug gegaan, want vond het van achter nog net iets te hoog. Gratis werd die aanpassing gedaan, ca. 5mm nog verwijderd aan de achterkant. Totaalprijs 90 euro.

Qua prijs/kwaliteitverhouding een betere oplossing dan een Corbin zadel van 700 euro. Als je puur alleen naar kwaliteit kijkt is Corbin wel wat beter, maar ik vind ik dit meer dan voldoende.

Goeie tip! Budget is na nieuwe motor plus handkappen plus tourruit plus kettingsmeersysteem plus usb-stekker plus nieuwe helm plus goretex jas wel een beetje op 😂 dus 90 euro klinkt prima!

Hoewel ik al jaren in Brabant woon, kom ik wel uit Den Haag, veel familie en schoonfamilie daar nog dus ritje denhaag is geen probleem 👍👍
 
Ik ben ook een Corbin fan, maar rij met de Versys een stuk minder dan met mijn GSA dus ben voor de next-best oplossing gegaan. Ik heb het zadel laten aanpassen bij Tijger Leathers in Den Haag. Voor mij dichtbij, er zijn ongetwijfeld ook andere zaken in Nederland die iets soortgelijks doen.

Wat zij doen is het dek van het zadel halen, dan het schuim grotendeels wegzagen en vervangen door harder schuim. Daarna snijden ze dat in de vorm die je wilt, je mag even proefzitten en eventueel nog wat aanpassen. Dan wordt het schuim geschuurd dat het helemaal glad is, gaat er nog een dun laagje schuim overheen en gaat het dekje er weer overheen. Ik ben 2 weken later nog terug gegaan, want vond het van achter nog net iets te hoog. Gratis werd die aanpassing gedaan, ca. 5mm nog verwijderd aan de achterkant. Totaalprijs 90 euro.

Qua prijs/kwaliteitverhouding een betere oplossing dan een Corbin zadel van 700 euro. Als je puur alleen naar kwaliteit kijkt is Corbin wel wat beter, maar ik vind ik dit meer dan voldoende.
Helemaal mee eens, dit is een prima oplossing. En fabrieksarbeiders is de het overtrek al best netjes.
 
Ik twijfel wel een beetje tussen Tijger of gewoon een Bagster zadel. Ik kan zelf prima overtrekken maken (2,5 jaar bij Damen leathers gewerkt en nu paarden-zadelmaker). Dus voor een mooi overtrekje hoef ik het niet te doen. Gaat mij echt om de zitting, en die is, denk ik, bij corbin of bagster wel beter. Ik ga woon-werk verkeer met de motor rijden dus comfort is wel erg belangrijk 🙄🙄
 
Ondertussen bericht van de garage: motor is bijna klaar om opgehaald te worden!! 🥳🥳🥳
Naast dat de motor een beurt gehad heeft en weer verhoogd is naar originele hoogte zijn de volgende werkzaamheden verricht:

Nieuwe tourruit zit erop
BF1A29C1-3A34-4D8D-94B1-1D933A4DE41D.jpeg


Handkappen gemonteerd
9F1778D0-D60E-42F2-A310-B3013ED4F21F.jpeg


USB-stekker in het dashboard
458B9D0D-4767-4AFF-9337-B661829C576A.jpeg


Nu wordt het kettingsmeersysteem geïnstalleerd
7B65AAEF-153A-4E80-9864-B0BEAB97A62C.jpeg
 
Ondertussen bericht van de garage: motor is bijna klaar om opgehaald te worden!! 🥳🥳🥳
Naast dat de motor een beurt gehad heeft en weer verhoogd is naar originele hoogte zijn de volgende werkzaamheden verricht:

Nieuwe tourruit zit erop
Bekijk bijlage 1436358

Handkappen gemonteerd
Bekijk bijlage 1436359

USB-stekker in het dashboard
Bekijk bijlage 1436360

Nu wordt het kettingsmeersysteem geïnstalleerd
Bekijk bijlage 1436361
Veel plezier gewenst met deze fijne fiets. D’r zit ook nog een knappe achterband op zie ik, voorlopig geen zorgen dus.
 
Ik twijfel wel een beetje tussen Tijger of gewoon een Bagster zadel. Ik kan zelf prima overtrekken maken (2,5 jaar bij Damen leathers gewerkt en nu paarden-zadelmaker). Dus voor een mooi overtrekje hoef ik het niet te doen. Gaat mij echt om de zitting, en die is, denk ik, bij corbin of bagster wel beter. Ik ga woon-werk verkeer met de motor rijden dus comfort is wel erg belangrijk 🙄🙄
Of kijk eens bij TopSellerie zadels. Vergelijkbaar met Bagster maar iets voordeliger.
 
Voor woon-werkverkeer voldoet mijn aangepaste Versys zadel prima. Voor mijn GSA heb ik wel een Corbin, maar daar zit ik geregeld 8 uur per dag op, de Versys nooit meer dan 2 uur achter elkaar.

Corbin blijft superieur omdat daar een compleet nieuwe en echt starre bodemplaat op zit. De standaard bodemplaat van een zadel heeft altijd wat speling, het kunststof is niet star genoeg. Maar 600 extra voor een zadel op de Versys vond ik wat overkill, omdat ik voor echt lange ritten gewoon de GSA pak.

Bagster heb ik ooit ook overwegen voor de GSA maar ik merkte dat daar de bodemplaat ook niet helemaal star was, die kon ik wat torderen.
 
Voor woon-werkverkeer voldoet mijn aangepaste Versys zadel prima. Voor mijn GSA heb ik wel een Corbin, maar daar zit ik geregeld 8 uur per dag op, de Versys nooit meer dan 2 uur achter elkaar.

Corbin blijft superieur omdat daar een compleet nieuwe en echt starre bodemplaat op zit. De standaard bodemplaat van een zadel heeft altijd wat speling, het kunststof is niet star genoeg. Maar 600 extra voor een zadel op de Versys vond ik wat overkill, omdat ik voor echt lange ritten gewoon de GSA pak.

Bagster heb ik ooit ook overwegen voor de GSA maar ik merkte dat daar de bodemplaat ook niet helemaal star was, die kon ik wat torderen.
Ik ga het eens overdenken 🤔😂👍
 
DSCF3223.JPG


Zo, het varkentje is weer gewassen en gepoetst. Denk ik, bij het binnenzetten toch weer een paar plekjes gezien die ik blijkbaar overgeslagen heb..... |(Nouja, volgende weer een nieuwe kans.
 
Hoi,

Ik ben nieuw hier. Na een jaar op een Bonnie T100, vijf jaar op een Tiger 800 en twee seizoenen op een Vulcan S heb ik een Versys besteld. Die is op dit moment onderweg naar m'n dealer om opgebouwd te worden met de accessoires.

Eén van de dingen die ik aan de stock motor laat doen is het monteren van Pirelli Scorpion Trail II banden in plaats van de meegeleverde D222 Dunlops. Ik zie dat @FloX er gravel mee heeft gereden, maar vraag me af wie van jullie er nog meer milde off-road stukken doen op de Versys, welke banden jullie er bij kiezen en waar je dat het leukst kan doen in de buurt.

Foto's volgen zodra ik weer een motor heb, de Vulcan was al weg.
 
Hoi,

Ik ben nieuw hier. Na een jaar op een Bonnie T100, vijf jaar op een Tiger 800 en twee seizoenen op een Vulcan S heb ik een Versys besteld. Die is op dit moment onderweg naar m'n dealer om opgebouwd te worden met de accessoires.

Eén van de dingen die ik aan de stock motor laat doen is het monteren van Pirelli Scorpion Trail II banden in plaats van de meegeleverde D222 Dunlops. Ik zie dat @FloX er gravel mee heeft gereden, maar vraag me af wie van jullie er nog meer milde off-road stukken doen op de Versys, welke banden jullie er bij kiezen en waar je dat het leukst kan doen in de buurt.

Foto's volgen zodra ik weer een motor heb, de Vulcan was al weg.
Ik heb inderdaad een paar keer op gravel gereden, ging prima, maar waren wel ideale omstandigheden... Volgend jaar wil ik in de zomer een stukje van de TET doen :] . Moet wel even kijken waar ik dat precies ga doen, want wil beginnen met een "makkelijk" stukje! En weet niet of ik dat op mijn scorpions ga doen of dat ik toch voor wat grovere banden ga. Moet ik me in de winter maar eens in verdiepen! Maar hou me ook aanbevolen voor leuke stukjes in de buurt (Noord-Holland:X)
 
Ik heb voor de Versys naar TKC 70's zitten kijken die uitstekend zouden moeten werken als 70-30 band, want 17 duims wielen zijn wat moeilijk. Hoe dan ook voor de Trail II gekozen omdat ik in Nederland niet eens weet waar ik gravel op mag, en ik het in Schotland volgend jaar zo'n vaart ook niet zie lopen. Maar als ik een tikje ruiger ga doen wordt het de Conti TKC 70. Eerst maar eens zien wat ik van die Pirelli's bak.
 
iemand hier al de spanningsregelaar kapot gehad? was gisteren een rit gaan rijden voor een goed doel en na een flink stuk van de rit gereden te hebben even een plas pauze genomen en contact volledig afgezet. na enkele minuten wou ik terug starten en deed die niks meer alles zoemde en flikkerde zoals platte accu. gelukkig passeerde er een auto die met behulp van startkabels me verder hielp. dus de rit verder hervat en tot aan het eindpunt gereden zonder problemen. daar de versys stil gelegd en na daar nog wat gedronken te hebben terug de versys gestart voor naar huis te rijden ging moeiteloos terug in gang. nu moest ik nog zo'n 40 min rijden tot bij me thuis dus batterij zou volledig moeten opgeladen zijn. nu thuis aangekomen de versys stil gelegd en terug een poging gedaan om te starten ging dat weer niet alle meters en lichtjes flikkerde en gingen op en neer. dus dan maar een nacht aan de lader gehangen starte die vanmorgen weer perfect en deze avond van mijn werk ook 2x toe goed gestart. alternator werkt wel goed heb daarnet gemeten en gaat na het starten en met 4000 toeren naar 14.23volt dus das in orde. dus of de accu (wat ik niet vermoed want tijdens het starten zakt deze maar tot 10.11 volt wat dus goed is )stuk is of mss de spanningsregelaar. iemand een idee
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan