Kawasaki versys 650 deel 4

Eindelijk aan nieuwe banden toe :) (versys 2017) Dunlops die er nu onder zitten kunnen me niet bekoren.
Iemand tips voor nieuwe banden? Ik rij geen offroad.
Ik heb er Conti’s Trail Attack 3 onder laten zetten, heeft een mooi robuust profiel die wel bij de Versys past. In Motorrad staan diverse test online, Conti, Pirelli en Michelin komen goed uit de verf qua performance op nat wegdek en slijtage. Blijft natuurlijk een persoonlijk dingetje en gaat om gevoel en vertrouwen in de band.

De Dunlops vond ik op een droge weg best prima, maar vond ze in het natte condities echt niks.
 
Eindelijk aan nieuwe banden toe :) (versys 2017) Dunlops die er nu onder zitten kunnen me niet bekoren.
Iemand tips voor nieuwe banden? Ik rij geen offroad.
De vraag is, wat je wilt en hoe je rijdt...
Hoe langer de levensduur moet zijn, hoe minder grip je hebt, bij sportief rijden...

Zelf was ik altijd zeer tevreden over de Michelin Pilot Road banden en Conti RoadAttack. Daar kon ik lekker mee vlammen en de achterband ging toch 7 tot 10K mee. Die Conti’s gingen zelfs lekker op het circuit... :)
 
Eindelijk aan nieuwe banden toe :) (versys 2017) Dunlops die er nu onder zitten kunnen me niet bekoren.
Iemand tips voor nieuwe banden? Ik rij geen offroad.
Vorige week Michelin Road 4 besteld, en ondertussen ontvangen. Komende woensdag worden ze op m'n velgen gelegd. Maar weet nog niet wanneer ze de eerste meters gaan maken. Moet de temperatuur eerst een paar graden naar boven en droog zijn *D
 
Vorige week Michelin Road 4 besteld, en ondertussen ontvangen. Komende woensdag worden ze op m'n velgen gelegd. Maar weet nog niet wanneer ze de eerste meters gaan maken. Moet de temperatuur eerst een paar graden naar boven en droog zijn *D

Die staan inderdaad op mijn lijstje, benieuwd hoe ze jou bevallen.
 
Mijn Versys (2018) staat inmiddels alweer wat tijd en kilometers op Michelin pilot road 5 (de winter deauville overigens ook door een meevallertje). Ik ben geen held op wielen, rijd vooral veel en niet zozeer echt sportief (ik leer... langzaam...). De banden voelen goed aan en geven vertrouwen. Bij glijden herpakken ze vlot. Tot dusver erg tevreden over. Ik vind de pr4 wel mooier...
 
  • Leuk
Waarderingen: ntv
ik reed van de week door antwerpen , stop ik aan cafe "feyenoord" voor een kop koffie , komt er een kerel naar me toe om te zeggen dat ik een prachtige motorfiets had , terwijl alle kuipdelen nog thuis lagen :? , vond het zelf toch niet zo mooi .
 
Ik heb er na wat kou lijden vorig jaar met langdurige regen handvatverwarming op laten zetten. Heerlijk!

Ja fijn hé! Ik heb voor de winter er ook nog van die verwarmde handschoenen bij die je al de accu aansluit. Beetje logge dingen om aan te trekken, maar die niet meer koude handjes zijn echt wel heel prettig :)
 
Ja fijn hé! Ik heb voor de winter er ook nog van die verwarmde handschoenen bij die je al de accu aansluit. Beetje logge dingen om aan te trekken, maar die niet meer koude handjes zijn echt wel heel prettig :)
Ha Channie, die heb ik ook gehad en zijn heel comfortabel. Van Bering, heel lang garantie op goed functioneren
 
Weet misschien iemand wat de twee kappen (rood omlijnt) nieuw kosten?

DSC00702C.jpg


Ik had even niet door dat de motor niet goed op de standaard stond en toen lag die op de grond :X
 
Kost je ca. 300 euro per kap in kleur, dacht ik... heb het ook eens gehad, jaren terug met mijn 2008 model en dan de stickers er nog bij...
 
Kost je ca. 300 euro per kap in kleur, dacht ik... heb het ook eens gehad, jaren terug met mijn 2008 model en dan de stickers er nog bij...
Dat is toch iets meer dan ik verwacht had. Stickers zijn trouwens gruwelijk duur.
Aangezien mijn eigen risico 500 euro is toch maar zelf repareren.

IMG_1887C.jpg


Daarom vandaag de Versys schoongemaakt en omgewisseld met de ZX-10R.
Valt wel op dat de Versys veeeeel zwaarder en groter is, niet normaal.

IMG_1889C.jpg


En opgebokt zodat ik aan de slag kan.
Bizar dat het 'goedkope' knipperlicht en schakelpedaal onbeschadigd zijn. En juist dat dure paneel wel gebarsten. B|
Gedeelte van de koppeling handel was ook afgebroken.
 
Druk hier :')

Anyway, nieuw plastic vandaag binnen (gelukkig was het niet nodig de stickers zelf te plakken)

P3190041C.jpg


Deze was al zo duur dat ik het metallic zwart paneel probeer te repareren.
 
De oude kap kan je misschien nog verkopen .
Voorlopig komt deze in het schuurtje aan de muur *D

Leuk klusje, mooie kleur ook. Mooi op tijd klaar voor het seizoen.
Precies omgekeerd; het is een winter motor dus deze komt voorlopig niet meer op de weg.
Achteraf gezien was de aankoop sowieso een vergissing; was ter vervanging van een andere pekel brik die het inmiddels weer doet.
Maar inmiddels zijn er vanwege de crisis geen files meer dus kan ik met de auto (veel goedkoper). Althans totdat het bedrijf binnenkort dicht gaat. :X
 
Voorlopig komt deze in het schuurtje aan de muur *D


Precies omgekeerd; het is een winter motor dus deze komt voorlopig niet meer op de weg.
Achteraf gezien was de aankoop sowieso een vergissing; was ter vervanging van een andere pekel brik die het inmiddels weer doet.
Maar inmiddels zijn er vanwege de crisis geen files meer dus kan ik met de auto (veel goedkoper). Althans totdat het bedrijf binnenkort dicht gaat. :X
Een recente Versys als pekelfiets? toe maar...
 
Een recente Versys als pekelfiets? toe maar...
Dat is maar de helft van het verhaal.
In principe kan het geen kwaad om een paar emmers pekel over je motor te gooien.
Zolang je maar je voorzorgsmaatregelen hebt genomen; wax + ACF-50
En de motor altijd in een verwarmde ruimte zet en nooit in een onverwarmde schuur.

Dit was een paar weken geleden:
P2150008C.jpg


En dit is de huidige stand:
P3200049C.jpg

P3200051C.jpg

Het is nog niet af, ben nog bezig. Maar binnenkort komt deze weer in showroom staat. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan