Kawasaki versys 650 deel 4

De bochten weer netjes.
20200417_161138.jpg
20200425_160239.jpg
 
Eerst het (zogenaamde) wondermiddel WC eend geprobeerd, ik vond het niets, daarna met Belgom met een kwartier twintig minuten schoon, het is de moeite waard geweest.

MvG Ed
 
Eerst het (zogenaamde) wondermiddel WC eend geprobeerd, ik vond het niets, daarna met Belgom met een kwartier twintig minuten schoon, het is de moeite waard geweest.
Is ergens ook wel logisch; de werking van WC eend zit hem in het zuur waarmee je roest weghaalt. Maar als er geen roest op zit dan heeft Belgom inderdaad meer nut.
 
Opzich niet een hele speciale hoor. Maar ik wilde graag een groene met traveller pack (zijkoffers enzo) en deze kwam van 1e eigenaar met een mooie lage kilometerstand en historie.

Financieel zal het vast wel iets gescheeld hebben, maar op dit soort bedragen gaat dat om kleine verschillen. Dat was het doel niet direct.

hier dus ff zonder koffers O-) , heb niet echt vele fotos bij de hand.


Nou begrijpelijk! Mooi ding..! Ziet er nog goed uit, Kawa groen is altijd goed =D Die van mij heeft ook zijkoffers en een topkoffer. Is het veel werk om het rek voor de zijkoffers te monteren? Vindt het niet echt mooi staan, zn rek zonder koffers.. En ben van plan om niet altijd met koffers te rijden..
 
Eerst het (zogenaamde) wondermiddel WC eend geprobeerd, ik vond het niets, daarna met Belgom met een kwartier twintig minuten schoon, het is de moeite waard geweest.

MvG Ed
Domme vraag misschien maar welke Belgom heb je gebruikt?

En als een extraatje, ik ga van zodra de motorhandelaars weer open mogen mijn nieuwe Versys 650 halen. Wat suggesties zijn er om de motor degelijk in te rijden?
 
Domme vraag misschien maar welke Belgom heb je gebruikt?

En als een extraatje, ik ga van zodra de motorhandelaars weer open mogen mijn nieuwe Versys 650 halen. Wat suggesties zijn er om de motor degelijk in te rijden?
Aluminium deze doet ook chroom ijzer e.d
 
Hoe hoog is det ruitje en van welk merk? Ben zelf ook aan het kijken naar een hogere ruit, zit toch nog niet helemaal uit de rijwind.
Merk onbekend. Het is de goedkoopste die ik op Ali kon vinden, iets meer dan 40 euro. Hoogte is 47 cm.
De bedoeling was om deze in tweeen te zagen. Maar dat ziet er sowieso niet uit, dus weer weggehaald.
 
Iemand enig idee hoe je netjes een tweetal tankpads kan verwijderen van de tank? Ik heb er straks twee en vindt het verschrikkelijk lelijk.. *D
Ik lees hier en daar horrorverhalen over het loslaten van de lak tot kleurverschil... :N iemand tips?
 
Tank bijna leeg rijden, ( wordt dan warmer) en dan met een föhn goed verhitten en met beleid eraf trekken. Ontvetten en een nieuwe erop. Als je dat niet wilt kun je je tank afhankelijk van je lak cleaneren. Vervolgens in de wax, dan zie je (afhankelijk van de kleur) weinig tot geen kleurverschil. Ook hangt het ervan af hoelang deze erop heeft gezeten. Succes!
 
Verbruik: eerder meldde ik 1/20. Tegenwoordig is dat 1/18. Inmiddels een 17500 km mee gereden. Ik snap werkelijk niet hoe sommigen bij 1/24 komen, volgens een test bij Moto zelfs 1/27. Bergaf zeker?😂
 
Verbruik: eerder meldde ik 1/20. Tegenwoordig is dat 1/18. Inmiddels een 17500 km mee gereden. Ik snap werkelijk niet hoe sommigen bij 1/24 komen, volgens een test bij Moto zelfs 1/27. Bergaf zeker?😂

Met of zonder Boosterplug?

Ik rijd zelf ook zo 1 op 17/18 met Boosterplug. Wel alleen "buitenspelen" geen woonwerk ofzo. en zij koffers eraan (dat helpt echt niet)
Zonder boosterplug rond de 19/20 dus kan me voorstellen dan zonder boosterplug, en met een voorzichtige rechterhand op langere afstanden 1:24 haalbaar moet zijn.
 
Met of zonder Boosterplug?

Ik rijd zelf ook zo 1 op 17/18 met Boosterplug. Wel alleen "buitenspelen" geen woonwerk ofzo. en zij koffers eraan (dat helpt echt niet)
Zonder boosterplug rond de 19/20 dus kan me voorstellen dan zonder boosterplug, en met een voorzichtige rechterhand op langere afstanden 1:24 haalbaar moet zijn.

Mét boosterplug zit ik ook rond die 1 op 17/18. Ben wel wat bewuster bezig met m'n beheersing van de gashendel O-) (ik wil gewoon een betere rijder worden) En ik denk dat er daardoor ook nog wel wat verbruikswinst te behalen is...
 
Met of zonder Boosterplug?

Ik rijd zelf ook zo 1 op 17/18 met Boosterplug. Wel alleen "buitenspelen" geen woonwerk ofzo. en zij koffers eraan (dat helpt echt niet)
Zonder boosterplug rond de 19/20 dus kan me voorstellen dan zonder boosterplug, en met een voorzichtige rechterhand op langere afstanden 1:24 haalbaar moet zijn.
Zonder, die heb ik er niet op. Trek gemiddeld op tot 6 a 8500 toeren. Heb er wel een Akrapovic onder, maar met DBkiller en katalysator.
 
Ik rijd met originele uitlaat en zonder boosterplug, altijd met koffers. Meestal ergens tussen 1:20/21, maar wel relatief bescheiden met gas. Veel woon-werk, maar ook veel weekendjes uit rijden :)
 
Verbruik: eerder meldde ik 1/20. Tegenwoordig is dat 1/18. Inmiddels een 17500 km mee gereden. Ik snap werkelijk niet hoe sommigen bij 1/24 komen, volgens een test bij Moto zelfs 1/27. Bergaf zeker?😂
Hmmm, heb nu zo’n kleine 15 duizend km op de teller staan en de boordcomputer geeft aan gem. 1:21,7. Zelf houd ik de dagteller en aantal getankte liters ook bij en kom dan op ca 1:23,4. Mijn rijstijl is een mix van relaxt tot lekker stevig door knallen, maar wellicht rij jij nog een stukje sportiever Sergio😉
 
Hmmm, heb nu zo’n kleine 15 duizend km op de teller staan en de boordcomputer geeft aan gem. 1:21,7. Zelf houd ik de dagteller en aantal getankte liters ook bij en kom dan op ca 1:23,4. Mijn rijstijl is een mix van relaxt tot lekker stevig door knallen, maar wellicht rij jij nog een stukje sportiever Sergio😉
Nee, ik rijd normaal en met regen zelfs voorzichtig.
 
Er kan ook nog wel wat verschil zitten in de banden die eronder zitten, van het ene merk kan de afrol omtrek net wat anders zijn dan van het andere merk.

Maar 1:23 klinkt mij in de oren alsof je pols stuk is, en maar een heel klein beetje gas kan geven :X :+
 
Met de BMW F800ST, voorganger van de Versys voor mij, heb ik een keer 2 tanks 1:30 weg gereden! Was terug 'cruisend' uit zuid-Frankrijk, buffeltje was daar echt op gemaakt!

Ik zal de Versys ook misschien eens zelf gaan bijhouden, kijken wat 'ie afwijkt van de boordcomputer. Maar misschien ook niet, ik ga er toch niet meer/minder/anders van rijden :]
 
Maar 1:23 klinkt mij in de oren alsof je pols stuk is, en maar een heel klein beetje gas kan geven
Ik probeer juist zo vloeiend mogelijk te rijden; niet remmen voor de bochten maar een zo hoog mogelijke snelweg in de bocht.
Met gasgeven en remmen als de motor niet rechtop rijdt reageert de budget vering onvoorspelbaar/onprettig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan