Kawasaki versys 650 deel 4

Er kan ook nog wel wat verschil zitten in de banden die eronder zitten, van het ene merk kan de afrol omtrek net wat anders zijn dan van het andere merk.

Maar 1:23 klinkt mij in de oren alsof je pols stuk is, en maar een heel klein beetje gas kan geven :X :+
Ik heb hem begrensd dus kan maar half gas geven, ongeacht hoe mijn pols eraan toe is. Ik haal de 1 op 20 net niet.
 
Hoi allemaal, lees al een tijdje mee en nu ook een account. Mijn naam is Sander en ik rijd sinds ruim een jaar op een Gen1 Versys 650, bevalt tot nu toe redelijk goed!

Het enige waar ik niet blij van word is het zadel (en ik ben niet alleen zo te zien). Niet alleen het naar voren glijden, maar ik heb soms na een half uur rijden al een houten reet, dat moet echt beter kunnen.

Even rondlezen geeft iig een hoop alternatieven, maar heb nog niet echt een goede tip gevonden voor iemand met een budget en geen ervaring in het bewerken van motorzadels...

Iemand hier een gouden tip?
 
Even rondlezen geeft iig een hoop alternatieven, maar heb nog niet echt een goede tip gevonden voor iemand met een budget en geen ervaring in het bewerken van motorzadels...

Iemand hier een gouden tip?

Qua prijs/kwaliteit verhouding is voor mij een aanpassing door Tijger Leathers in Den Haag de beste oplossing. 90 euro, schuim wordt vervangen door harder schuim en in de vorm gemaakt die jij wil, dus ook van voren wat hoger zodat je niet meer glijdt. Als het de eerste keer nog niet optimaal is, kun je gewoon zo vaak terug als je wilt zonder meerprijs.

Ongetwijfeld zijn er elders in het land soortgelijke zaken, maar ik heb alleen ervaring met Tijger Leathers. De koffie is er ook prima.
 
Qua prijs klinkt dat echt wel top ja, ik heb ze nog niet voor dat soort prijzen gevonden.
Ik hoor toch al snel bedragen van 250+ tot 500 voor een merk ding als bagster enzo.
 
Tank bijna leeg rijden, ( wordt dan warmer) en dan met een föhn goed verhitten en met beleid eraf trekken. Ontvetten en een nieuwe erop. Als je dat niet wilt kun je je tank afhankelijk van je lak cleaneren. Vervolgens in de wax, dan zie je (afhankelijk van de kleur) weinig tot geen kleurverschil. Ook hangt het ervan af hoelang deze erop heeft gezeten. Succes!
Awesome! Ik ga het proberen, laat nog even weten tzt of het gelukt is en het resultaat!
 
Hoi allemaal, lees al een tijdje mee en nu ook een account. Mijn naam is Sander en ik rijd sinds ruim een jaar op een Gen1 Versys 650, bevalt tot nu toe redelijk goed!

Het enige waar ik niet blij van word is het zadel (en ik ben niet alleen zo te zien). Niet alleen het naar voren glijden, maar ik heb soms na een half uur rijden al een houten reet, dat moet echt beter kunnen.

Even rondlezen geeft iig een hoop alternatieven, maar heb nog niet echt een goede tip gevonden voor iemand met een budget en geen ervaring in het bewerken van motorzadels...

Iemand hier een gouden tip?
Hoi Sander,
Ik ben nieuwsgierig naar jouw ervaring met de Versys. Ik lees van alles over een Boosterplug om het aan/ uit te verminderen. Ik heb vandaag nog gereden maar soms wordt ik bijna over de motor geslingerd, zo hard remt hij dan op de motor. Ook vond ik het lastig om een constante snelheid te rijden.Herken jij dit een beetje of totaal niet? :]
Groeten, Peter
 
Hoi Sander,
Ik ben nieuwsgierig naar jouw ervaring met de Versys. Ik lees van alles over een Boosterplug om het aan/ uit te verminderen. Ik heb vandaag nog gereden maar soms wordt ik bijna over de motor geslingerd, zo hard remt hij dan op de motor. Ook vond ik het lastig om een constante snelheid te rijden.Herken jij dit een beetje of totaal niet? :]
Groeten, Peter
Motorremmen is bij de motor altijd heftiger dan de auto, constante snelheid zeker geen probleem op mijn versys. Klinkt alsof het gewoon even wennen is aan de motor.
 
Motorremmen is bij de motor altijd heftiger dan de auto, constante snelheid zeker geen probleem op mijn versys. Klinkt alsof het gewoon even wennen is aan de motor.
Ja dat zou goed kunnen hoor. Maar heb meerdere twee cilinders gereden en deze is wel heel agressief soms. Vandaag zelfs met geknepen koppeling over een rotonde want anders bokte die zo. Maar ik ga het aanzien. Anders een verdiepen in z´n Boosterplug. TY voor de respons.
 
Hey Peter,

Nee ik moet zeggen dat hoewel het een pittig beestje kan zijn ik hem redelijk stabiel vind rijden. Al rijd ik soms ook met slippende koppeling bij lagere snelheden, maar dat is meer omdat ik dan wat makkelijker inspeel op druk verkeer bij rotondes, kruispunten en dergelijke.

Nu moet ik ook wel toegeven dat ik mijn motor nog niet helemaal onder de loep heb genomen, wie weet heeft de vorige eigenaar er al een boosterplug in gezet en ben ik die nog niet tegengekomen. Toen ik hem dit jaar van stal haalde en even inspecteerde vond ik ook ineens een Scottoiler waarvan ik niet wist dat die erop zat:X
 
Ja dat zou goed kunnen hoor. Maar heb meerdere twee cilinders gereden en deze is wel heel agressief soms. Vandaag zelfs met geknepen koppeling over een rotonde want anders bokte die zo. Maar ik ga het aanzien. Anders een verdiepen in z´n Boosterplug. TY voor de respons.

dat gebok op rotondes vond ik ook vervelend. Na een half jaar op de versys ‘07 te hebben gereden, wilde ik er wat aan laten doen.
Dacht eerst aan een volledige afstelbeurt door een specialist. Na wat meer googelen kwam ik tot de conclusie dat dat overkill zou zijn voor mijn wensen. Ik was op zoek naar meer ‘smoothness’. De boosterplug levert dit. Door de ecu te laten denken dat de luchttemperatuur lager is dan daadwerkelijk het geval. Hierdoor krijgt het blokje iets meer brandstof en bij van het gas afrollen, gedraagt de injectie zich ook iets minder binair.

vind het echt een grote verbetering. Geen gebok bij lage snelheid, geen koppeling meer bij pakken, ietsje meer ‘Oompf’ van onderuit.

Voor het geld en de moeite van installeren (lees: erg eenvoudig) een goeie oplossing voor mij.

Of je mij moet geloven? Geen idee. Ik vond overstappen van E95 naar E98 ook al een goede verbetering opleveren.8)7
 
Hoi Sander,
Ik ben nieuwsgierig naar jouw ervaring met de Versys. Ik lees van alles over een Boosterplug om het aan/ uit te verminderen. Ik heb vandaag nog gereden maar soms wordt ik bijna over de motor geslingerd, zo hard remt hij dan op de motor. Ook vond ik het lastig om een constante snelheid te rijden.Herken jij dit een beetje of totaal niet? :]
Groeten, Peter
Een tweecilinder rijdt altijd wat bokkig In lage toeren. Een boosterplug houdt je systeem voor de gek, en simuleert een lage buitentemp waardoor je motor “ rijk” gaat lopen. Dit zorgt behalve voor vervuiling ook voor een hoger verbruik. Je kan ook eens kijken of het helpt om betere brandstof te tanken of te laten tunen. Maar betere brandstof en je toerental wat hoger werkt prima vind ik.
 
Een tweecilinder rijdt altijd wat bokkig In lage toeren. Een boosterplug houdt je systeem voor de gek, en simuleert een lage buitentemp waardoor je motor “ rijk” gaat lopen. Dit zorgt behalve voor vervuiling ook voor een hoger verbruik. Je kan ook eens kijken of het helpt om betere brandstof te tanken of te laten tunen. Maar betere brandstof en je toerental wat hoger werkt prima vind ik.

Met boosterplug rijd ik met minder toeren in een hogere versnelling. Ergo: bij constante snelheid verandert er weinig aan het verbruik.
vind het jammer dat ik dit niet met mooie grafiekjes kan onderbouwen. Maar zeggen dat de boosterplug bij definitie voor meer vervuiling zorgt onderbouw jij dan ook weer niet...

hoe komen we achter de waarheid?:+
 
Ja dat zou goed kunnen hoor. Maar heb meerdere twee cilinders gereden en deze is wel heel agressief soms. Vandaag zelfs met geknepen koppeling over een rotonde want anders bokte die zo. Maar ik ga het aanzien. Anders een verdiepen in z´n Boosterplug. TY voor de respons.
Ik heb niet erg veel motoren gereden om nou echt een goed oordeel te maken. De SV650 waar ik op gelest heb had precies hetzelfde gedrag. Alle fietsen met carburateur hadden dit probleem niet.
 
dat gebok op rotondes vond ik ook vervelend. Na een half jaar op de versys ‘07 te hebben gereden, wilde ik er wat aan laten doen.
Dacht eerst aan een volledige afstelbeurt door een specialist. Na wat meer googelen kwam ik tot de conclusie dat dat overkill zou zijn voor mijn wensen. Ik was op zoek naar meer ‘smoothness’. De boosterplug levert dit. Door de ecu te laten denken dat de luchttemperatuur lager is dan daadwerkelijk het geval. Hierdoor krijgt het blokje iets meer brandstof en bij van het gas afrollen, gedraagt de injectie zich ook iets minder binair.

vind het echt een grote verbetering. Geen gebok bij lage snelheid, geen koppeling meer bij pakken, ietsje meer ‘Oompf’ van onderuit.

Voor het geld en de moeite van installeren (lees: erg eenvoudig) een goeie oplossing voor mij.

Of je mij moet geloven? Geen idee. Ik vond overstappen van E95 naar E98 ook al een goede verbetering opleveren.8)7
Jij omschrijft het precies goed. Boosterplug it is. Ik lees idd erg veel verschillende verhalen. De ene is lyrisch en de andere vindt het maar onzin en zegt dat het tussen de oren zit. Overstappen van benzine kan ik weinig over zeggen want ik tank al jaren 98´ in al mijn motoren dus heb de overstap niet meegemaakt.. haha
Over het installeren van de plug zie ik idd al veel tutorial filmpjes langskomen. Goed zelf te doen. Thanks voor de input, dit helpt :)
 
Hey Peter,

Nee ik moet zeggen dat hoewel het een pittig beestje kan zijn ik hem redelijk stabiel vind rijden. Al rijd ik soms ook met slippende koppeling bij lagere snelheden, maar dat is meer omdat ik dan wat makkelijker inspeel op druk verkeer bij rotondes, kruispunten en dergelijke.

Nu moet ik ook wel toegeven dat ik mijn motor nog niet helemaal onder de loep heb genomen, wie weet heeft de vorige eigenaar er al een boosterplug in gezet en ben ik die nog niet tegengekomen. Toen ik hem dit jaar van stal haalde en even inspecteerde vond ik ook ineens een Scottoiler waarvan ik niet wist dat die erop zat:X
Haha wie weet, klinkt wel zo. Het is een prachtige motor en ik zal hem ook nog wat beter moeten leren kennen maar dat geschok is toch wel wennen. Een vaste snelheid is wel gelukt maar hij rijdt al gauw langzaam harder of BOEM hij schokt en zakt terug. Humor van die Scottoiler, mooi meegenomen _O-
 
Dat herken ik wel. In het begin was ik verbaasd dat deze motor soms zo wild reageert. Maar je leert er mee omgaan.
Wel grappig dat een ZX-10R bij langzaam rijden en korte bochtjes veel makkelijker rijdt.
Ja kan goed de gewenning zijn. Hij is uit 2009 en nieuwer heb ik ze niet gereden dus dit is een nieuwe wereld waarin ik ben beland =D
 
Ik heb al best wat gezocht, maar ik kan in de specificaties op de Kawasaki site voor de Versys 650 niet vinden wat het laadvermogen is. Ik zou het graag willen weten voor het huidige model.

Iemand enig idee hier? Of waar ik het kan vinden?
 
Ik heb al best wat gezocht, maar ik kan in de specificaties op de Kawasaki site voor de Versys 650 niet vinden wat het laadvermogen is. Ik zou het graag willen weten voor het huidige model.

Iemand enig idee hier? Of waar ik het kan vinden?

uit het boekje van 2017 model:

instructions.
Weight of rider, passenger, baggage, and accessories must not exceed 210 kg
 
Ik vond overstappen van E95 naar E98 ook al een goede verbetering opleveren.8)7

Heb toevallig gisteren halverwege een rit E10 erin gegooid omdat de pomp geen E5 had, was meteen merkbaar! Veel meer trillingen bij optrekken en remmen op de motor, was een goede A/B test wat dat betreft. Voortaan weer E5 erin!
 
Waarom zou een motor meer of minder trillen bij afremmen op de motor als je er andere brandstof in gooit?
 
Ik vind het ook een raar verhaal dat er meer trillingen in de motor voelbaar zijn bij andere benzine.
Natuurlijk, vanwege de lagere klopvastheid van E10 ontbrand deze eerder. Maar om zoiets dan te kunnen voelen :?
Maar dat kan misschien ook aan mijn rijstijl liggen waarbij ik zo vloeiend mogelijk probeer te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan