• Hoi Bezoeker, we hebben weer iets nieuws voor je, de MF Marktplaats! Test deze nieuwe functionaliteit en laat weten wat je er van vindt. Kijk hier voor meer informatie.

Kawasaki versys 650 deel 4

MP_NL

MF veteraan
Donateur
4 mei 2009
10.806
454
Twente
Ik vind het ook een raar verhaal dat er meer trillingen in de motor voelbaar zijn bij andere benzine.
Natuurlijk, vanwege de lagere klopvastheid van E10 ontbrand deze eerder. Maar om zoiets dan te kunnen voelen :?
Maar dat kan misschien ook aan mijn rijstijl liggen waarbij ik zo vloeiend mogelijk probeer te rijden.
Bij afremmen op de motor ontbrand er niets.
Er word geen brandstof ingespoten bij afremmen op de motor.

Poques

Rookie
12 mei 2020
8
2
Ik heb het gevoel dat mijn tank vacuüm zuigt. Zit er ergens een gaatje dat ik door kan blazen of prikken?

Sergio

MF veteraan
11 jul 2008
1.735
59
Alkmaar
Zojuist aangemeld en sinds 10 dagen blij met een Versys 650 2011.
Hoi Poques,

Welkom hier, en een goede keuze gemaakt. Veel plezier met je motor, je hebt voldoende leesvoer.
Waarom heb je dat gevoel Dat je tank vacuüm zuigt, loopt hij niet goed? Als het gaat om het geluid dat je hoort bij het openen van je tankdop bij bijna lege tank, dat heb ik ook, maar hij rijdt prima.

Poques

Rookie
12 mei 2020
8
2
Dank je. Wat rijdt dat ding makkelijk. Hij loopt prima alleen de benzinemeter geeft niet de juiste "stand" aan . Met het openen van de tankdop hoorde ik het vacuüm. Ik dacht dat dit de oorzaak kon zijn.

Seaxr 555

Die hard MF'er
27 aug 2004
384
8
Dank je. Wat rijdt dat ding makkelijk. Hij loopt prima alleen de benzinemeter geeft niet de juiste "stand" aan . Met het openen van de tankdop hoorde ik het vacuüm. Ik dacht dat dit de oorzaak kon zijn.
Dat vacuüm bij openen tankklep krijg je er gratis bij, bij mij het zelfde verhaal;)

Sergio

MF veteraan
11 jul 2008
1.735
59
Alkmaar
Ja, hoort bij het apparaat. En je tankmeter, die is vrij krap afgesteld. Die begint bij mij al driftig te knipperen als er slechts 15 liter van de 21 verbruikt is. Je kan dan minstens nog 100 kilometer rijden, no worrys

MP_NL

MF veteraan
Donateur
4 mei 2009
10.806
454
Twente
hmmm mijn tank zuigt niet vaccum hoor :N

Tankmeter is wel sub-optimaal ja. 1e helft van de tank gaat super hard, en op de laatste 2 blokjes kun je nog bijna net zo ver.

Kabouter Puntmuts

Blue Ninja
19 mei 2003
7.699
867
IJsselstein
Ik ben op zoek naar het kleurnummer van het frame. Kan iemand mij helpen?
Nee. Echt nee.
Hier in Nederland gebruiken wij het Duitse RAL. Die Japaners zijn geen Duitsers.
Daarnaast staat Kawasaki nou niets bekend om de kwaliteit van zijn lak; als het er niet afbladderd dan verkleurd het wel.
Dus er kan wel iemand iets roepen maar het blijft een gok.

edraket*

MF veteraan
28 dec 2006
1.108
65
50
vorst-laakdal
Hij is gebouwd in 2011, het frame heeft een bronskleur.
Hoi Poques ,
ter info : in 2011 hebben ze 3 verschillende kleuren van de versys 650 op de markt gebracht (grey bronze , metalic spark black , en jouw kleur metalic imperial red pearl )
Dit is de exacte kleur die je moet hebben voor jouw frame : Metallic Flat Micron Grey .
En als je niet alleen de benaming maar ook de verf perfect van kleur wil hebben ga je naar de site in de link hieronder :
RS Motor Paint Kleuren - Motorcycle verf, fiets verf, Kawasaki Honda Yamaha
Ik ben al 32 jaar spuiter en heb in mijn leven al veeeeele malen lopen vloeken omdat de verfkleur niet perfect matchte , tot
ik op een dag bij deze firma uit de U.K. terecht kwam , ze maken enkel verfkleuren voor motors , en op waterbasis .
Sindsdien nooit meer kleurverschillen gehad , Ze werken zeer correct en de spullen staan steeds binnen de week voor je deur .
En het fijne is dat kawasaki je sinds 2 jaar ook doorverwijst naar deze firma (zoek het maar eens op in de officiele kawasaki.nl site ) .
IK heb op hun site je motor opgezocht zodat je nu in de link al de kleuren ziet die specifiek op jouw motor verwerkt zijn , en om verwarring te voorkomen : er staat bij jouw motor nog een 2de framekleur (Phantom Silver ) das de kleur van je achterbrug .
Mocht je nog vragen hebben hierover dan wil ik je graag helpen ,
groetjes Ed.

Laatst bewerkt:

Poques

Rookie
12 mei 2020
8
2
Hoi Ed, sjonge...jij maakt er wel werk van! Ik ben er blij mee. Ik wil mijn motor liefst zo origineel mogelijk houden in de juiste kleurstelling. Ik ga er mee aan de slag. Hartstikke bedankt!