Kawasaki versys 650 deel 4

Haal je de TomTom los als je hem niet gebruikt? Dan zou je namelijk gewoon een oogje aan de draden kunnen maken en die aan de accu bevestigen. Anders relais.
 
Dat kan je beter niet doen, dan staat er altijd spanning op de pinnetjes van je dockmount. Er is nog een aftakking op contactspanning voor een optionele usb aansluiting. Of aftakken van stadslicht met relais en direct op de accu. Bij contact uit moet er geen spanning op staan. Laat het anders doen, voor die paar tientjes wil je toch met een recent model alles hebben hoe het hoort?
 
Hey allemaal,

ik lees dit topic al ff mee want overweeg om m'n NC700D in te ruilen voor een Versys.
Heeft er al iemand ooit eens een quickshifter gemonteerd op zijn Versys?
Wat zijn de ervaringen hiermee?

grtz

Geen ervaring mee, maar elke QS werkt toch hetzelfde.
 
Wat wel nog moet gebeuren is het aansluiten van de voeding voor mijn GPS (TomTom Rider 550) op de motor voor voeding.
Ik kon het niet direct terugvinden via de zoekfunctie, dus bij dezen mijn vraag: waar kan ik deze het beste op aan sluiten?

De Versys is vanaf 2015 voorzien van een eenvoudige mogelijkheid om een geschakeld contact te maken. Daarvoor heb je nodig een Kawasaki Versys relais dat je inklikt onder het kuipje. Dit Youtube filmpje legt mooi uit hoe het werkt.

Met het geïnstalleerde relais kun je vervolgens een geschakelde poweroutlet maken en een gearindicator installeren dat ook in het filmpje wordt uitgelegd. Dat heb ik zelf niet gedaan, maar op de aansluiting waar die poweroutlet komt, kun je ook prima je navigatie aansluiten. En die is dan direct geschakeld via het contact.

In jouw geval is de kans groot dat dat Kawasaki relais al onder de kuip zit en dat dat wordt gebruikt om de handvatverwarming aan/af te schakelen via het contact.

 
Ik ben op aan het rondkijken of ik mijn KLE500 kan vervangen door een Versys 650 omdat ik graag wat nieuwer wil.
Als ik naar de modeljaren kijk lijken de grote updates rond 2009, 2015 en 2020 te zitten, klopt dat?
En als ik het goed begrijp heeft alleen het 2020 model het ontwerp zo dat als er geen koffers gemonteerd zijn je ook geen lelijke rekjes hebt toch? Dat heeft namelijk mijn voorkeur maar een nieuwe is buiten mijn budget.

Ik hoopte rond de €4000 een eind te komen, hoe denken jullie daarover?

Alvast bedankt! :)
 
De Versys is vanaf 2015 voorzien van een eenvoudige mogelijkheid om een geschakeld contact te maken. Daarvoor heb je nodig een Kawasaki Versys relais dat je inklikt onder het kuipje. Dit Youtube filmpje legt mooi uit hoe het werkt.

Met het geïnstalleerde relais kun je vervolgens een geschakelde poweroutlet maken en een gearindicator installeren dat ook in het filmpje wordt uitgelegd. Dat heb ik zelf niet gedaan, maar op de aansluiting waar die poweroutlet komt, kun je ook prima je navigatie aansluiten. En die is dan direct geschakeld via het contact.

In jouw geval is de kans groot dat dat Kawasaki relais al onder de kuip zit en dat dat wordt gebruikt om de handvatverwarming aan/af te schakelen via het contact.


Iedereen bedankt voor de hulp, uiteindelijk heb ik het zoals hierboven beschreven opgelost. Allereerst, onder cq. in de kuip trof ik het volgende schouwspel aan:

20200822_225542.jpg
20200822_225529.jpg


Oftewel: i.p.v. direct op de accu was de voeding voor de handvatverwarming aangesloten op de stekker alwaar normaal gesproken het Kawasaki-relais zou moeten worden aangesloten.

Deze verbinding heb ik vervolgens ontmanteld en heb het originele Kawasaki-relais besteld en aangesloten, hierna werkte de extra stroomuitgang in de kuip perfect. Op deze aansluiting heb ik vervolgens de TomTom aangesloten. De aansluiting voor de handvatverwarming heb ik richting de accu geleid en daar direct op de accu aangesloten (samen met de stekker voor de acculader). Dit is conform het aansluitschema van Oxford: er zit een beveiliging op de handvatverwarming waarbij de verwarming zich uitschakelt als de accuspanning te laag is geworden. Zodoende kan deze direct op de accu (en ontstaan er ook geen problemen met kabels van de originele kabelboom die mogelijk onvoldoende zwaar zijn uitgevoerd).

20200829_173344.jpg

20200829_175819.jpg
 
Je bedoelt AFC 50 toevoegen aan de fiets? Kwestie van kopen en spuiten of borstelen, of komt er meer bij kijken?
 
Je bedoelt AFC 50 toevoegen aan de fiets? Kwestie van kopen en spuiten of borstelen, of komt er meer bij kijken?
Nee, het is niet zo lastig. Goed schoonmaken, en vervolgens inspuiten en lekker laten intrekken. Kan op alles, behalve je remmen. Haal ook de schermpjes los aan de zijkant van je motor en onder het zadel, en spuit daar ook. Ook je elektra, voorvork en uitlaat. Na dagje intrekken kan je starten en rijden. Het rookt dan behoorlijk, niet van schrikken. Het stopt corrosie en je motor blijft er als nieuw uitzien
 
Gegroet,
Ben sinds een maandje in het bezit van een versys 650 2019, als eerste moto, en ik heb me mijn keuze voorlopig nog niet beklaagd.
Hij rijdt geweldig soepel, en vooral de zithouding is voor mijn 195 cm geweldig aangenaam.
Het enige waar ik momenteel echt wel last mee heb is de turbulentie op de helm. Niet zozeer de druk maar wel het lawaai.
Hoe ik het stockvenster ook instel, helemaal omlaag, of helemaal omhoog, het davert echt loeiend hard in mijn helm. Heb regelmatig last van oorsuizingen bij langere ritten op autostrade. Gewone mousse oordoppen blijken niet echt te helpen.
Als ik rechtsta of mezelf buk dan valt het lawaai volledig weg.
Nog iemand ervaring met dit probleem? En wat bleek dan de oplossing? Nieuw en groter scherm? Spoiler installeren.
Ik moet er toch iets op vinden, want kan toch moeilijk enkel ritjes aan 50-70 km/u inplannen. :)
Edit: rij momenteel met een HJC RPHA-70 helm, mr denk niet dat het aan de helm zelf ligt, gezien ik geen last heb eens ik uit de turbulentie zit.
 
Ik heb indertijd op mijn Versys 650 de MRA-toerruit met spoiler geïnstalleerd, die nu ook op mijn Versys 1000 staat.
Werkt prima voor mijn192 cm .
Zachte oordoppen zijn wel nog steeds noodzakelijk in mijn SHOEI AIR-helm.
Bij deze besteld en in blijde afwachting.
Bedankt voor de tip!
 
Terug
Bovenaan Onderaan