Kawasaki versys 650 deel 4

Hebben er mensen hier ervaring met de Quad Lock mount icm de vibration dampener?

Ik heb zelf een RAM X-mount maar helaas heeft rijden hiermee de optische stabilisatie van mijn iPhone gesloopt. Aangezien ik niet van plan ben om een dedicated navigatiesysteem voor op de motor aan te schaffen wil ik graag zorgen dat de volgende telefoon die ik mount niet ook stuk gaat...
 
De motor heb ik inmiddels aangeschaft dus ik mag me ook officieel hier aansluiten!
Heeft iemand toevallig nog accessoires te koop?

Ben het hardste opzoek naar handkappen, een middenbok en een verhoogd ruitje en het moet passen op het 2008 model.
 
Ik heb alleen nog een verhoogde buddy te koop.
Ziet er uit als nieuw (is het haast ook nog) en is bekleed met een zeer fijne ruw materiaal.
Zit zeer koninklijk en met mijn 1.84 zeker nog niet te hoog. :)
Voor foto's PM me maar even.
 
Bunky ik stuur je een PM!

Wat is de uitdaging met een middenbok? Volgens mij heeft SW-Motech hier een mooie voor? Deze heb ik voorheen voor de KLE500 gekocht maar vind hem toch te prijzig nieuw..

Mijn probleem zit hem vooral in een vrij krappe schuur waar een schuin staande motor toch net te veel plek in neemt haha..
 
Bunky ik stuur je een PM!

Wat is de uitdaging met een middenbok? Volgens mij heeft SW-Motech hier een mooie voor? Deze heb ik voorheen voor de KLE500 gekocht maar vind hem toch te prijzig nieuw..

Mijn probleem zit hem vooral in een vrij krappe schuur waar een schuin staande motor toch net te veel plek in neemt haha..
Dit is mijn oplossing in de garage maar ik kan me voorstellen dat je het niet heel geweldig vindt
 

Bijlagen

  • IMG_20201207_221519.jpg
    IMG_20201207_221519.jpg
    389 KB · Weergaven: 23
Iemand hier ideeën wat te doen aan het toetertje? Ik wil er iets mee om het meer "sprekend" te maken. Zonder meteen luchthoorns te monteren....:N Iemand al iets gemonteerd of geprobeerd?
 
Ik hoor veel mensen over het upgraden van een 2009 en ouder model Versys 650 door er een rempomp op de zetten van het 2010 en jonger model. Hoe geweldig is dit verschil nou? Ik heb niet het idee dat ik iets mis. Niks kopen zou je dan zeggen. Maar als mensen erg te spreken zijn erover, waarom niet dan? Zo duur is zo'n rempomp niet.
 
Ik hoor veel mensen over het upgraden van een 2009 en ouder model Versys 650 door er een rempomp op de zetten van het 2010 en jonger model. Hoe geweldig is dit verschil nou? Ik heb niet het idee dat ik iets mis. Niks kopen zou je dan zeggen. Maar als mensen erg te spreken zijn erover, waarom niet dan? Zo duur is zo'n rempomp niet.

Nog bedankt voor het compliment, die van jou mag er ook wezen. _O-

Mijn Versys is van 2007 en heb een originele rempomp en zou toch wel eens een nieuwer model rempomp willen monteren. De Versys wil prima stoppen, maar het moet van ver komen. Heb er nul last van bij woon-werk heen en weer getuf, met wat meer stuur routes wel eens. En mijn remmerij is volgens spec.
T zal wel ook afhangen van wat je fijn vind.. Op andere motoren heb ik nu meer dan eens gemerkt dat het hele remproces wat scherper en vooral preciezer aanvoelde. En dat kan natuurlijk ook nog aan mijn beperkte vaardigheden liggen. :X;)
 
Ik hoor veel mensen over het upgraden van een 2009 en ouder model Versys 650 door er een rempomp op de zetten van het 2010 en jonger model. Hoe geweldig is dit verschil nou? Ik heb niet het idee dat ik iets mis. Niks kopen zou je dan zeggen. Maar als mensen erg te spreken zijn erover, waarom niet dan? Zo duur is zo'n rempomp niet.
Originele rempomp van de eerste paar jaren is net een spons, je heb niet echt een duidelijk rempunt, en bij hard remmen knijp je hem vrijwel tot het handvat in.
Bij de nieuwere rempomp heb je echt een veel duidelijker aangrijp punt, en hij is veel harder. Ik vond het een heel verbetering.
 
Ik wil graag een GPS bar / andere oplossing om mijn tomtom achter het windscherm van m'n 2008 versys te plaatsen. Alleen ik kan alleen heel veel voor latere modellen vinden of eentje van €100 vinden.. iemand nog goede ideeën?

Iets als dit lijkt me het meest handig, maar dan in Versys maten i.p.v. V-strom
1607638997922.png
 
Laatst bewerkt:
Meen me te herinneren dat die middenbok of heel slecht was, of alleen paste op de gen 2 en 3. Er was iig iets mee.
Beide : de SW-Motech middenbok past niet op de eerste modellenreeks en is slecht geconcipieerd : als je eerst de zijpoot wegklapt, blijft de middenbok schuin naar beneden hangen, wat zeer gevaarlijk is .
De Hepco+Becker is veel beter, maar past helaas ook niet op Model 1.
 
Iemand hier ideeën wat te doen aan het toetertje? Ik wil er iets mee om het meer "sprekend" te maken. Zonder meteen luchthoorns te monteren....:N Iemand al iets gemonteerd of geprobeerd?

De Stebel Magnum heb ik op mijn vorige GS gehad, van de Stebel Nautilus zijn ook veel fans maar die neemt wat meer ruimte in. Op een Versys moet het goed passen, ik zou hem wel ergens in de kuip monteren dat hij uit de regen hangt maar er is ruimte zat. Monteer hem wel met de opening omlaag zodat eventueel spatwater eruit loopt. Het geluid was aanmerkelijk zwaarder en luider.

De Magnum heb je in twee soorten, met een hoge of een lage toon. Je kunt ze ook combineren voor een tweetonige claxon.
 
De Stebel Magnum heb ik op mijn vorige GS gehad, van de Stebel Nautilus zijn ook veel fans maar die neemt wat meer ruimte in. Op een Versys moet het goed passen, ik zou hem wel ergens in de kuip monteren dat hij uit de regen hangt maar er is ruimte zat. Monteer hem wel met de opening omlaag zodat eventueel spatwater eruit loopt. Het geluid was aanmerkelijk zwaarder en luider.

De Magnum heb je in twee soorten, met een hoge of een lage toon. Je kunt ze ook combineren voor een tweetonige claxon.

Wéér iets erbij voor de wishlist! ;)

Het laffe tuutertje van de versys heb ik zelden nodig en als je hem nodig hebt hoort niemand het._O-
 
136 db is best wel veel! De max in concertzalen is 104db....
Denk dat ik toch iets tweetonig's ga zoeken.
In concertzalen 104dBA over een kwartier gemiddeld, gemeten vanaf de zaalmixer. Zitten dus ook nog wel pieken bij, zonder de limiet per de te overschrijden. En vooraan bij de boxen kan het ook best luid zijn...😘
 
In concertzalen 104dBA over een kwartier gemiddeld, gemeten vanaf de zaalmixer. Zitten dus ook nog wel pieken bij, zonder de limiet per de te overschrijden. En vooraan bij de boxen kan het ook best luid zijn...😘
Maar dan kom je nog niet aan 136... Tenzij je de zaal snel leeg wil hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan