Kawasaki versys 650 deel 4

Ik vind het een goede tip en ik had zeker gedacht dat ik het op de givi site zou vinden, maar ik word weinig wijzer van de givi site.. ik zie iig geen overlappende producten. Als iemand nog denkt het antwoord te weten op m'n vraag houd ik me aanbevolen!
 
Hola!

Ik ben mijn Kawasaki versys uit 2007 aan het nalopen en ik krijg de benzine slang aan de injectie kant niet los. Ik heb het eerst met het rode "bevestigingsschuifje" erop geprobeerd en deze er nu helemaal afgehaald. De bevestiging kan zonder moeite draaien over de nippel waar deze opzit. Maar ik krijg deze er onmogelijk af. Ik heb al best veel kracht gebruikt (meer dan goed voelt) maar ik ben bang dat de nippel (die van kunststof is) afbreekt als ik meer kracht zet.

Heeft iemand een idee hoe de slang los te krijgen?

IMG_20210311_091342.jpg
IMG_20210309_102933.jpg
)
 
IK ben nieuw op dit forum, kortgeleden een nieuwe Kawasaki Versys 650 aangeschaft.
Heb nu in de verkoop een NIEUW originele kuipruit en nieuwe tankpad (nog in de verpakking) voor 100 euro.
Bij voorkeur ophalen in Duiven.

VERKOCHT!
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een aantal weken de trotse eigenaar van een nieuwe Versys 650, tourer uitvoering.
Ik ga hem hoofdzakelijk gebruiken voor woon-werk verkeer. Vanochtend een rear wheel hugger gemonteerd, een ander ruitje (Givi D4122st) is besteld en komt hopelijk binnen een week. De turbulentie is werkelijk waar ongehoord voor een dergelijke fiets.

Hebben jullie nog tips en trucs, meer handige aanpassingen?
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een aantal weken de trotse eigenaar van een nieuwe Versys 650, tourer uitvoering.
Ik ga hem hoofdzakelijk gebruiken voor woon-werk verkeer. Vanochtend een rear wheel hugger gemonteerd, een ander ruitje (Givi D4122st) is besteld en komt hopelijk binnen een week. De turbulentie is werkelijk waar ongehoord voor een dergelijke fiets.

Hebben jullie nog tips en trucs, meer handige aanpassingen?
Haakse ventielen, radiateurbeschermer, handvatverwarming, verlenging voorspatbord, enz., enz.
Net wat jij wil maar dit vind ik persoonlijk wel nuttige, handige aanpassingen.
 
Haakse ventielen, radiateurbeschermer, handvatverwarming, verlenging voorspatbord, enz., enz.
Net wat jij wil maar dit vind ik persoonlijk wel nuttige, handige aanpassingen.
Ventielen heb ik nog niet over nagedacht, radiateurbeschermer wel en ook op het oog en de verlengde voorspatbord ook, alleen zag ik dat ik daarvoor moet boren in de bestaande spatbord, klopt dat? Handvatverwarming hoeft niet, ik krijg verwarmde handschoenen, aangesloten op de accu. Geen idee of t werkt en praktisch is, maar die ga ik eerst proberen.

Bedankt voor het meedenken!
 
Ook ik ben gezwicht voor de charmes van een Kawaski Versys 650.

70714a48-b527-42b7-8794-2ffa7fc1a17d.JPG


Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Grand Tourer in de kleur Khaki.
Eigenlijk zou mijn "oude" motor een beurt krijgen, maar toen zag ik deze staan (ik vind de kleur echt fantastisch en die zie je niet zo vaak) en kon ik een proefrit maken. Na de proefrit was ik overtuigd en kon ik hem dezelfde dag nog meenemen.

Ik heb nog nooit zo'n dure onderhoudsbeurt gehad. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ventielen heb ik nog niet over nagedacht, radiateurbeschermer wel en ook op het oog en de verlengde voorspatbord ook, alleen zag ik dat ik daarvoor moet boren in de bestaande spatbord, klopt dat? Handvatverwarming hoeft niet, ik krijg verwarmde handschoenen, aangesloten op de accu. Geen idee of t werkt en praktisch is, maar die ga ik eerst proberen.

Bedankt voor het meedenken!
Haakse ventielen zijn vooral praktisch. Met name bij het achterwiel moet je haast wel de koffers er af halen om er bij te kunnen. En bij een bandenwissel er op laten zetten kost niet zoveel. Verlengd voorspatbord zou je ook kunnen lijmen maar vastzetten met 4 plastic "boutjes" zoals meegeleverd geeft wel wat meer zekerheid dat het vast blijft zitten.
 
Ook ik ben gezwicht voor de charmes van een Kawaski Versys 650.

Bekijk bijlage 1610173

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Grand Tourer in de kleur Khaki.
Eigenlijk zou mijn "oude" motor een beurt krijgen, maar toen zag ik deze staan (ik vind de kleur echt fantastisch en die zie je niet zo vaak) en kon ik een proefrit maken. Na de proefrit was ik overtuigd en kon ik hem dezelfde dag nog meenemen.

Ik heb nog nooit zo'n dure onderhoudsbeurt gehad. ;)

Maar zo maak je een onderhoudsbeurt wel extra leuk.

Gefeliciteerd !!
 
Mooie kleur (en motor)! Mijn (soon-to-be) ex-BMW R1200GS heb ik in die kleur laten spuiten :t
 
Zijn er hier nog mensen die toevallig een Givi v35 (of Kawa) zijkofferset over hebben? Ik zoek ze namelijk al een tijdje...

 
Goedenavond allen,

Ik ben inmiddels een maand onderweg op de Versys 650 en erg blij. Radiateurbeschermer, gps rekje en rear tyre hugger zijn geïnstalleerd, givi ruit is onderweg.
Nu heb ik 1 ding wat ik niet snap. Volgens de opgave van de fabriek zou er 21 liter tankinhoud zijn, maar alle keren dat de brandstofmeter op 1 vakje stond (met knipperen) en ik dus heb getankt, krijg ik er niet meer in dan 11 liter?
Herkennen jullie dit?
 
11 liter is wel weinig, zou moeten gaan knipperen bij ongeveer 15 liter, nog steeds een hoop "reserve". Zo staat het ook in het instructieboekje; knipperen als er nog 5,6 liter in zit.
 
Precies, nu vind ik een reserve van 5,6 liter en dus meer dan 100km redelijk ruim maar ik krijg er met geen mogelijkheid meer dan 11 liter in. Dan tank ik wel wanneer de meter gaat knipperen maar tank ik m wel vol totdat er echt niet meer bij kan.
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt inderdaad weinig.
Van het weekend (voor het eerst) getankt met de Versys en ik had nog twee vakjes en bij mij ging er ook ongeveer 11 liter in.
 
Ik durf te bijna niet te zeggen maar heb vanochtend 't probleem achterhaald...8)7

Ik tank meestal bij onbemande pompen, waarbij de betaalteminal ergens in het midden staat. En dus parkeer ik de motor, betalen, tanken, klaar. En dan staat ie dus op de zijstandaard. Vanochtend bij een andere pomp getankt, zittend op de motor en de motor dus rechtop staand en verdomd, 15 liter ging erin!
Het verschil tussen rechtop en de zijstandaard is dus een flinke 4 liter!!!
Uitgaand van ruim 5 liter reserve, klopt dat dus prima.

Ik heb altijd motoren met bok gereden, dus nooit bij dit probleem stilgestaan O-)
 
Hahahahahaha heeeel herkenbaar.
Ik stond te wachten op m'n 1000 km beurt en heb serieus overwogen om m'n 650 in te ruilen voor de 1000...
Maar je moet wat te dromen overhouden dus eerst deze maar eens goed gebruiken en over een aantal jaar zien we wel verder.

Gefeliciteerd met je aankoop!
 
Mooi! Vorige keer lukte het mij niet om een foto te uploaden, ga het nog eens proberen.
 

Bijlagen

  • 20210305_175932_2A1E63DF-00FC-43F9-8D01-03F8F5C8A8BA.JPG
    20210305_175932_2A1E63DF-00FC-43F9-8D01-03F8F5C8A8BA.JPG
    306,5 KB · Weergaven: 18
Terug
Bovenaan Onderaan