Kawasaki versys 650 deel 4

Hallo allemaal,
IMG_3983.jpg


Afgelopen week mijn Versys 650 uit 2008 opgehaald. Hiervoor een Aprilia Pegaso Strada gereden, nu ik A rijbewijs heb overgestapt naar deze. Rijdt heerlijk!!

Staan er nog ritjes gepland?? Wanneer het mooier weer wordt..

Nog even een vraagje: mijn Versys heeft de, volgensmij toch wel bekende, 'tweet' in de (standaard) uitlaat zitten dus ben op zoek naar een andere. Iemand die toevallig nog een originele zonder tweet of niet originele uitlaat met e-keur en db killer heeft liggen die die aan mij wilt verkopen? Hit me up!
 
Hallo allemaal,
Bekijk bijlage 1628127

Afgelopen week mijn Versys 650 uit 2008 opgehaald. Hiervoor een Aprilia Pegaso Strada gereden, nu ik A rijbewijs heb overgestapt naar deze. Rijdt heerlijk!!

Staan er nog ritjes gepland?? Wanneer het mooier weer wordt..

Nog even een vraagje: mijn Versys heeft de, volgensmij toch wel bekende, 'tweet' in de (standaard) uitlaat zitten dus ben op zoek naar een andere. Iemand die toevallig nog een originele zonder tweet of niet originele uitlaat met e-keur en db killer heeft liggen die die aan mij wilt verkopen? Hit me up!

Hey Stone, gefeliciteerd!
Ik hou me aanbevolen voor ritjes.
Heb je deze bij Axel gekocht of zie ik dat verkeerd?
 
Heeft iemand hier zijn originele voorlampjes vervangen voor ledlampen?
Ik vind dat dit de zichtbaarheid op de weg enorm verhoogt, maar geen idee of t zomaar kan?
Vaak kan dat niet omdat led lampen toch iets anders hun licht werpen dan gewone lampen. Effect is dat je al je tegenliggers verblindt.
 
Vaak kan dat niet omdat led lampen toch iets anders hun licht werpen dan gewone lampen. Effect is dat je al je tegenliggers verblindt.
Precies, en ik wil juist zichtbaar zijn en niet verblinden😎
Ik krijg binnenkort lampjes van iemand en zet ze erin. Als ze niet verblinden, laat ik ze erin en als ze wel verblinden, heb ik een uurtje van m'n leven verspild 🤣
Iemand hier ooit lampen verwisseld?
Via de zijkant of via de voorkant?
 
Vaak kan dat niet omdat led lampen toch iets anders hun licht werpen dan gewone lampen. Effect is dat je al je tegenliggers verblindt.
Nee, hoor. Met de juiste led-lampen kan dat prima. Ik verblind nooit iemand, als datzelfde zou zijn krijg je echt wel feedback.
 
Heeft iemand hier zijn originele voorlampjes vervangen voor ledlampen?
Ik vind dat dit de zichtbaarheid op de weg enorm verhoogt, maar geen idee of t zomaar kan?
Yep, dim, groot en stadslichtjes vervangen voor led. Beter zicht s’nachts en beter zichtbaar overdag.
 
Is hier ook iemand die een top en de zijkoffers heeft, en gebruik maakt van een motorhoes? Ik ben toch aan het kijken voor een topkoffer (shade 40) maar moet dan ook een andere hoes hebben. Online kan ik nog niet iets vinden wat me goed lijkt. Het liefst heb ik iets dat voorgevormd is voor de top en zijkoffers. Alleen topkoffer kan ik vinden, beide niet.
 
Is hier ook iemand die een top en de zijkoffers heeft, en gebruik maakt van een motorhoes? Ik ben toch aan het kijken voor een topkoffer (shade 40) maar moet dan ook een andere hoes hebben. Online kan ik nog niet iets vinden wat me goed lijkt. Het liefst heb ik iets dat voorgevormd is voor de top en zijkoffers. Alleen topkoffer kan ik vinden, beide niet.
Maar die is er wel waar je de motor compleet met de koffers er op kan onderstoppen , heb deze hoes namelijk ook .

Op de onderstaande pagina kan je deze vinden :
Size XL + Top case, fits for example:
Versys 650, Versys 1000 with Top case +panniers

 
Maar die is er wel waar je de motor compleet met de koffers er op kan onderstoppen , heb deze hoes namelijk ook .

Op de onderstaande pagina kan je deze vinden :
Size XL + Top case, fits for example:
Versys 650, Versys 1000 with Top case +panniers

Dank voor de tip!

Ik was ook op zoek naar een nieuwe hoes waar zowel de topkoffer als de zijkoffers onder passen. Onder de hoes die ik nu heb past het niet en om iedere keer de koffers eraf te halen vind ik ook zo'n gedoe.
 
Het was vanmiddag dus best lekker weer voor een rondje Botshol Waverveen
 

Bijlagen

  • 20210510_152021.jpg
    20210510_152021.jpg
    439,5 KB · Weergaven: 25
Nee, hoor. Met de juiste led-lampen kan dat prima. Ik verblind nooit iemand, als datzelfde zou zijn krijg je echt wel feedback.
Ik zeg ook niet voor niets "vaak". Goedkope troep ledjes gaan niet werken. Ook moet je lamp ervoor gemaakt zijn, anders is het zelfs verboden. Maar daar controleert niemand op dus dat zou je als symbolisch kunnen zien.
 
Na ongeveer dit hele topic door te hebben gelezen, ben ik als aspirant Kawasaki Versys rijder erg benieuwd of iemand mij verder kan helpen met mijn zoektocht naar een goeie Kawasaki Versys uit circa 2008-2010.

ik heb sinds kort mijn rijbewijs en ik zoek naar een Versys 650 of een Aprilia Shiver 750. Uiteraard is proefrijden het beste en dat ga ik de komende weken ook doen. Ik ben erg benieuwd wat een beetje een reeële prijs is voor een Versys 650 uit 2008-2010? Ik heb er een op het oog met circa 25.000 kilometers met abs (2008). Is bijvoorbeeld 3300,- euro een mooie prijs, of wil ik dan voor een dubbeltje op de eerste rij zitten?!

En mocht er iemand zijn die zowel de Shiver als de Versys heeft gereden, dan zou ik daar graag eens wat vragen aan stellen.

Ook lees ik dat er rond de 25.000 een grote beurt moet komen bij de Versys 650 en wellicht ook een nieuwe ketting. Is dat iets waar ik gewoon rekening mee moet houden of heeft dat niet zo veel met de kilometerstand te maken?

Alle tips zijn meer dan welkom!
 
Iemand interesse in een Puig Touring scherm en gps/gsm houder voor boven het display? Stonden op mijn 2019 650 maar die is verkocht. Beiden slechts enkele ritten oud.
 
Na ongeveer dit hele topic door te hebben gelezen, ben ik als aspirant Kawasaki Versys rijder erg benieuwd of iemand mij verder kan helpen met mijn zoektocht naar een goeie Kawasaki Versys uit circa 2008-2010.

ik heb sinds kort mijn rijbewijs en ik zoek naar een Versys 650 of een Aprilia Shiver 750. Uiteraard is proefrijden het beste en dat ga ik de komende weken ook doen. Ik ben erg benieuwd wat een beetje een reeële prijs is voor een Versys 650 uit 2008-2010? Ik heb er een op het oog met circa 25.000 kilometers met abs (2008). Is bijvoorbeeld 3300,- euro een mooie prijs, of wil ik dan voor een dubbeltje op de eerste rij zitten?!

En mocht er iemand zijn die zowel de Shiver als de Versys heeft gereden, dan zou ik daar graag eens wat vragen aan stellen.

Ook lees ik dat er rond de 25.000 een grote beurt moet komen bij de Versys 650 en wellicht ook een nieuwe ketting. Is dat iets waar ik gewoon rekening mee moet houden of heeft dat niet zo veel met de kilometerstand te maken?

Alle tips zijn meer dan welkom!
Allebei gereden,

Totaal andere fietsen toch wel . De shiver is een sportieve naked. Mij ideale combi zou nog steeds een versys met het blok van de shiver zijn.

Shiver is qua blok veel sterker, en ook meer emotie. Echter qua comfort, zithouding en wind bescherming veel slechter.

Kawasaki is een betrouwbare alleskunner, de shiver een Italiaanse naked. Eigenlijk totaal ander segment. Vergelijk de nieuwprijs maar eens.
 
Na ongeveer dit hele topic door te hebben gelezen, ben ik als aspirant Kawasaki Versys rijder erg benieuwd of iemand mij verder kan helpen met mijn zoektocht naar een goeie Kawasaki Versys uit circa 2008-2010.

ik heb sinds kort mijn rijbewijs en ik zoek naar een Versys 650 of een Aprilia Shiver 750. Uiteraard is proefrijden het beste en dat ga ik de komende weken ook doen. Ik ben erg benieuwd wat een beetje een reeële prijs is voor een Versys 650 uit 2008-2010? Ik heb er een op het oog met circa 25.000 kilometers met abs (2008). Is bijvoorbeeld 3300,- euro een mooie prijs, of wil ik dan voor een dubbeltje op de eerste rij zitten?!

En mocht er iemand zijn die zowel de Shiver als de Versys heeft gereden, dan zou ik daar graag eens wat vragen aan stellen.

Ook lees ik dat er rond de 25.000 een grote beurt moet komen bij de Versys 650 en wellicht ook een nieuwe ketting. Is dat iets waar ik gewoon rekening mee moet houden of heeft dat niet zo veel met de kilometerstand te maken?

Alle tips zijn meer dan welkom!
En wat betreft de kettingset: die zit er zeker aan te komen met deze kilometerstand als voorbeeld. Sterker, ik zou deze met de tandwielen laten vervangen. Het onderhoud van de Versys valt reuze mee.
 
Laatst bewerkt:
Iemand interesse in een Puig Touring scherm en gps/gsm houder voor boven het display? Stonden op mijn 2019 650 maar die is verkocht. Beiden slechts enkele ritten oud.
Ha, Pashley. Welk type touring scherm is het? Ik heb wellicht interesse als hij wat groter is als mijn eigen scherm.
 
Iemand bekend met toertochten voor Versyssen? Het mooie weer komt eindelijk dus wil er wel eens op uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan