Kawasaki versys 650 deel 4

Hoeveel kilometer rijden jullie (model 2007) ongeveer op een tank? Mijn vrouw rijdt sinds kort (her-opstapper) een Versys en tankt nu vaak voor het gemak als ik ook ga tanken (ik rij meer/vaker), maar zelfs bij 300 - 325 kilometer (rustige toertocht) gaat er bij haar maar 12 - 13 liter in. In dat opzicht is het reservelampje nog nooit gaan branden (hoeveel kilometer kan je nog op je reserve?).
Zoals gezegd, het is deels gemak om tegelijk met mij te tanken, maar ook "angst" om leeg te rijden ... Dus even benieuwd naar jullie ervaringen en kan ik haar misschien wat vertrouwen geven dat ze nog wel even kan rijden.
Dat probleem had ik ook! Wel bij t 2021 model maar mijn fout was dat ik m volgooide terwijl de motor op de zijstandaard stond 🙈
Misschien doet zij dat ook???
 
Hmm, dat is wel een goed punt ... ze zet hem wel altijd op de zijstandaard (ik blijf zelf ook nooit zitten tijdens het tanken). Scheelt dat zoveel liter?

Doet er niet aan af dat ze nog nooit haar reservelampje (bij nog 1 liter over begrijp ik?) heeft gezien, dus altijd nog wel iets over heeft.
Maar bij normaal gemiddeld gebruik (binnendoor + snelweg) zou 1:20 haalbaar moeten zijn?
 
geen idee hoeveel dat tanken op de zijstandaard exact scheelt maar het scheelt wel.
Ik ben zelf ooit 365 km gekomen op 1 tank, en toen stond hij al een poosje op reserve, maar haalde voor versys rijders een vrij slecht verbruik, dat was dan met bagage en stevig doorrijden.

1:20 is gewoon een normaal verbruik, ik zat zelf rond de 1:18/19 meestal, maar zoals gezegd, dat is vrij slecht voor de gemiddelde versys rijder.
bij rustig rijden is 1:25 ook te doen schijnbaar.
 
Ok dank. Tijdens ons rondje binnendoor (geen snelweg en weinig N-wegen) langs de grenzen van NL vorige week haalden wij beide (Versys en KTM 890 AdvR) inderdaad 1:25 op die 1300km.

V.w.b. dat verschil tussen rechtop en standaard, als we weer een keer samen tanken zal ik het eens testen ... eerst voor op de standaard en dan kijken hoeveel er nog bij kan bij rechtop (voor we stukje gaan rijden, wil hem niet overvol weer schuin parkeren)
 
Overigens voor de volledigheid nog 1 ding, je refereert naar het reserve "lampje" van de versys. Maar er is niet daadwerkelijk een oranje lampje dat aan gaat. Het is puur het laatste blokje van de brandstofmeter dat gaat knipperen! Dan nog 3.5 liter over in principe.

Dat je niet doorrijd door onze adviezen tot er een oranje lampje gaat branden ergens...
 
Hmm, dat is wel een goed punt ... ze zet hem wel altijd op de zijstandaard (ik blijf zelf ook nooit zitten tijdens het tanken). Scheelt dat zoveel liter?

Doet er niet aan af dat ze nog nooit haar reservelampje (bij nog 1 liter over begrijp ik?) heeft gezien, dus altijd nog wel iets over heeft.
Maar bij normaal gemiddeld gebruik (binnendoor + snelweg) zou 1:20 haalbaar moeten zijn?
Het scheelde bij mij 4 liter. Dat is best veel.
Qua verbruik zit ik gemiddeld rond de 1:21. Dit is grotendeels snelweg met 130 km/u en een 'sportieve rijstijl'.
Een keer een toertje gereden, inderdaad ook 60/80 en ontspannen rijden en toen kwam ik op 1:29 uit. Maar dat is wel met een 2021 motor, dat zal ook schelen.
 
Dat klopt mijn zoon heeft een 2018 en deze rijdt ca. 1-1,5 liter per 100km zuiniger dan mijn 2007 Versys deed.
Nu rij ik een 1000 en is het verschil nog groter...
Vast niet in jouw voordeel? 😂
Was voor mij reden om de 650 te nemen, buiten verschil in aanschafprijs. Hoewel ik 4 cilinder lekkerder vind rijden, heb ik niks te klagen over t blok wat ik nu heb. Zuinig, reageert snel, rijdt soepel en qua gewicht is t voor mij (1,75 en ongeveer 80 kilo) ook fijn.
 
Overigens voor de volledigheid nog 1 ding, je refereert naar het reserve "lampje" van de versys. Maar er is niet daadwerkelijk een oranje lampje dat aan gaat. Het is puur het laatste blokje van de brandstofmeter dat gaat knipperen! Dan nog 3.5 liter over in principe.

Dat je niet doorrijd door onze adviezen tot er een oranje lampje gaat branden ergens...

Haha, dank voor deze belangrijke toevoeging 😂 Ik rij nooit op de Versys (en lees geen handleiding natuurlijk 😇), dus zal mijn vrouw eens vragen of ze wel al eens een knipperend blokje gezien heeft ...
 
Hoeveel kilometer rijden jullie (model 2007) ongeveer op een tank? Mijn vrouw rijdt sinds kort (her-opstapper) een Versys en tankt nu vaak voor het gemak als ik ook ga tanken (ik rij meer/vaker), maar zelfs bij 300 - 325 kilometer (rustige toertocht) gaat er bij haar maar 12 - 13 liter in. In dat opzicht is het reservelampje nog nooit gaan branden (hoeveel kilometer kan je nog op je reserve?).
Zoals gezegd, het is deels gemak om tegelijk met mij te tanken, maar ook "angst" om leeg te rijden ... Dus even benieuwd naar jullie ervaringen en kan ik haar misschien wat vertrouwen geven dat ze nog wel even kan rijden.
Eh, met mijn 2008 Versys tankte ik 13 liter na 250km... Oeps. Maar dan kom je nog steeds op een mooie 1 op 19
 
Haha, dank voor deze belangrijke toevoeging 😂 Ik rij nooit op de Versys (en lees geen handleiding natuurlijk 😇), dus zal mijn vrouw eens vragen of ze wel al eens een knipperend blokje gezien heeft ...
Eerste keer dat ik die had, zat ik op de snelweg met samengeknepen billen. Blijkt later dat er vanaf t knipperen nog 5 liter in zit, kortom 100 km kunnen rijden. 😂 Hoewel de benzinepomp 1,5 liter nodig heeft voor de koeling. Maar tijd zat om een pomp te zoeken dus....
 
Beste allroad motorrijder, ook dit jaar hebben we voor de tweede keer een leuk evenement om gezellig met allemaal gelijksoortige motoren bij elkaar te komen, bij te praten en een leuke rit te rijden. Jullie zijn van harte welkom en via onderstaande onderwerp en uitnodiging kun je je aanmelden voor deze tweede editie. Tot dan?

Onderwerp 'Allroad Motor Meeting 2021 - Uitnodiging' Allroad Motor Meeting 2021 - Uitnodiging

Wilde mij, onder voorbehoud, aanmelden. Maar topic zit tijdelijk op slot?
 
Mag ik als niet-Versys rijder misschien een brutale vraag stellen, nu ik hier toch rondhang? Gebruiken jullie je motor ook echt voor allroad en dan met name de zand/gravel paden? Ook dit is iets waar ik mijn vrouw graag in mee zou krijgen op haar Versys, ik deed het al een redelijk aantal jaren op mijn GS en dit jaar ook nu van plan op de KTM.
Mijn "droom" is ooit weer terug te kunnen richting Zweden en daar lekker veel gravel te gaan rijden (en liefst met mijn vrouw), maar 1) mijn vrouw moet dat nog leren en 2) is de Versys daar wel geschikt voor? Ik zie weinig Versys'en op de wat grovere allroad banden, plus de uitlaat zo laag is niet heel fijn bij een doorwading of met opspattende stenen/gravel.
 
Mag ik als niet-Versys rijder misschien een brutale vraag stellen, nu ik hier toch rondhang? Gebruiken jullie je motor ook echt voor allroad en dan met name de zand/gravel paden? Ook dit is iets waar ik mijn vrouw graag in mee zou krijgen op haar Versys, ik deed het al een redelijk aantal jaren op mijn GS en dit jaar ook nu van plan op de KTM.
Mijn "droom" is ooit weer terug te kunnen richting Zweden en daar lekker veel gravel te gaan rijden (en liefst met mijn vrouw), maar 1) mijn vrouw moet dat nog leren en 2) is de Versys daar wel geschikt voor? Ik zie weinig Versys'en op de wat grovere allroad banden, plus de uitlaat zo laag is niet heel fijn bij een doorwading of met opspattende stenen/gravel.
De versys is gewoon een straat motor op hoge poten. Natuurlijk kun je er een beetje mee offroad. Het zo als dat met iedere andere straat motor kan.

Wil je serieus offroad gaan, dan moet je sowieso naar iets met een groter voorwiel, spaakwielen en semi offroad banden, bij voorkeur ook iets soepeler vering als de versys heeft.
 
Vermoeden had ik al (ik zou het er persoonlijk ook niet mee doen), maar vroeg het me af omdat dit topic wel in het allroad gedeelte staat en hierboven een uitnodiging krijgen voor een allroad event.

Eerst maar eens weer naar Zweden gaan en dan kijken we wel verder 🙂
 
Vermoeden had ik al (ik zou het er persoonlijk ook niet mee doen), maar vroeg het me af omdat dit topic wel in het allroad gedeelte staat en hierboven een uitnodiging krijgen voor een allroad event.

Eerst maar eens weer naar Zweden gaan en dan kijken we wel verder 🙂
Tjah, de versys was 1 van de eerste "hoogpoters" die afgestemd was op de straat, en gewoon op 17" straat banden stond. Waar de concurrentie nog met grote voorwielen reed, en op semi allroad banden. De versys paste dus niet echt in een hokje, maar werd in het allroad segment geduwd.

Nu hebben de meeste merken een straat gerichte hoogpoter in het assortiment, en dat worden vaak toer of sport fietsen genoemd.
De tracers 700 & 900 staan in toer, de BMW XR in sport geloof ik... Het is maar net waar ooit het topic aangemaakt wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: S913
Hi all, ik lurk al een tijdje rond op M-F maar kan vanaf vandaag (eigenlijk gisteren al) zeggen dat ik mee kan/ga doen in dit topic: gisteren na een 3e proefrit op een 3e Versys 650* de knoop doorgehakt en trotse eigenaar geworden van dit mat groene pareltje uit 2018:

media.0009-1920w.jpg
- 28k op de teller
- Een 3rd party topkoffer die er een GT-versie van maakt
- Voorzien van extra's waaronder valbescherming, bracket voor telefoon/navigatiesysteem, kettingsmeersysteem, USB aansluiting, en een verhoogd Puig windscherm. Tevens had de vorige en teven eerste eigenaar de plaat voor de topkoffer voorzien van een remlicht strip
- Elk boekje, bonnetje of ander stuk documentatie van het verleden van de motor is netjes aanwezig

Met een prijs van minder dan 7.5 mille mag ik denk ik hard in mijn handjes knijpen, en al helemaal omdat dit mijn eerste motor is. Je suis in mijn nopjes! *O*

De vorige eigenaar is/was ook op M-F actief en rijdt inmiddels een bijzondere Yamaha GTS1000, dus die zal binnenkort een berichtje van me ontvangen.

*Waarom 3 verschillende Versys 650's proefgereden? Proefrit nummer 1 was na bezoekjes aan Arie Molenaar/Goedhart: de Vulcan S was kleiner dan het internet liet lijken en zat niet lekker (beenlengte van 95cm), de V-Strom voelde niet goed en de Tracer 700 reed naar mijn mening minder lekker dan de Versys 650. Maar deze Versys bij Goedhart was een jaar oud en daarom té ver boven budget, en dan ook nog eens een kale uitvoering.
Proefrit nummer 2 was een fiasco: de dealer in regio Westland (naming and shaming is niet nodig) was vriendelijk maar beloofde dingen in de advertentie die niet waargemaakt konden worden en verzweeg op voorhand (val)schade en slecht werkende, essentiële onderdelen zoals een versleten koppelingskabel en een koppeling die muurvast zat. Ook was er geen geschiedenis van het onderhoud bekend/aanwezig, Goedhart noemde het een mogelijke schademotor. Veel red flags dus :(
Proefrit nummer 3 was een schot in de roos, eigenlijk wist ik al hoe de Versys reed, maar je wilt het toch even zeker weten hè? Na afloop een koopovereenkomst getekend en a.s. dinsdag kan ik de motor ophalen.
 
Nice, mooie fiets! Veel veilige kms gewenst!

Veel plezier met de aanwinst en het is een Geweldige kleur om te zien dit mat groen .
Dank allebei!

@jean-pie ik heb inmiddels tot 20 pagina's terug gelezen en het schijnt dat mat khaki/legergroen een minder voorkomend maar erg geliefde kleur is, daar sluit ik me helemaal bij aan 😁
 
Hi all, ik lurk al een tijdje rond op M-F maar kan vanaf vandaag (eigenlijk gisteren al) zeggen dat ik mee kan/ga doen in dit topic: gisteren na een 3e proefrit op een 3e Versys 650* de knoop doorgehakt en trotse eigenaar geworden van dit mat groene pareltje uit 2018:

Bekijk bijlage 1652326- 28k op de teller
- Een 3rd party topkoffer die er een GT-versie van maakt
- Voorzien van extra's waaronder valbescherming, bracket voor telefoon/navigatiesysteem, kettingsmeersysteem, USB aansluiting, en een verhoogd Puig windscherm. Tevens had de vorige en teven eerste eigenaar de plaat voor de topkoffer voorzien van een remlicht strip
- Elk boekje, bonnetje of ander stuk documentatie van het verleden van de motor is netjes aanwezig

Met een prijs van minder dan 7.5 mille mag ik denk ik hard in mijn handjes knijpen, en al helemaal omdat dit mijn eerste motor is. Je suis in mijn nopjes! *O*

De vorige eigenaar is/was ook op M-F actief en rijdt inmiddels een bijzondere Yamaha GTS1000, dus die zal binnenkort een berichtje van me ontvangen.

*Waarom 3 verschillende Versys 650's proefgereden? Proefrit nummer 1 was na bezoekjes aan Arie Molenaar/Goedhart: de Vulcan S was kleiner dan het internet liet lijken en zat niet lekker (beenlengte van 95cm), de V-Strom voelde niet goed en de Tracer 700 reed naar mijn mening minder lekker dan de Versys 650. Maar deze Versys bij Goedhart was een jaar oud en daarom té ver boven budget, en dan ook nog eens een kale uitvoering.
Proefrit nummer 2 was een fiasco: de dealer in regio Westland (naming and shaming is niet nodig) was vriendelijk maar beloofde dingen in de advertentie die niet waargemaakt konden worden en verzweeg op voorhand (val)schade en slecht werkende, essentiële onderdelen zoals een versleten koppelingskabel en een koppeling die muurvast zat. Ook was er geen geschiedenis van het onderhoud bekend/aanwezig, Goedhart noemde het een mogelijke schademotor. Veel red flags dus :(
Proefrit nummer 3 was een schot in de roos, eigenlijk wist ik al hoe de Versys reed, maar je wilt het toch even zeker weten hè? Na afloop een koopovereenkomst getekend en a.s. dinsdag kan ik de motor ophalen.
Naar mijn mening de mooiste kleur… :YVeel plezier ermee !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan