Kawasaki versys 650 deel 4

Hi all, ik lurk al een tijdje rond op M-F maar kan vanaf vandaag (eigenlijk gisteren al) zeggen dat ik mee kan/ga doen in dit topic: gisteren na een 3e proefrit op een 3e Versys 650* de knoop doorgehakt en trotse eigenaar geworden van dit mat groene pareltje uit 2018:

Bekijk bijlage 1652326- 28k op de teller
- Een 3rd party topkoffer die er een GT-versie van maakt
- Voorzien van extra's waaronder valbescherming, bracket voor telefoon/navigatiesysteem, kettingsmeersysteem, USB aansluiting, en een verhoogd Puig windscherm. Tevens had de vorige en teven eerste eigenaar de plaat voor de topkoffer voorzien van een remlicht strip
- Elk boekje, bonnetje of ander stuk documentatie van het verleden van de motor is netjes aanwezig

Met een prijs van minder dan 7.5 mille mag ik denk ik hard in mijn handjes knijpen, en al helemaal omdat dit mijn eerste motor is. Je suis in mijn nopjes! *O*

De vorige eigenaar is/was ook op M-F actief en rijdt inmiddels een bijzondere Yamaha GTS1000, dus die zal binnenkort een berichtje van me ontvangen.

*Waarom 3 verschillende Versys 650's proefgereden? Proefrit nummer 1 was na bezoekjes aan Arie Molenaar/Goedhart: de Vulcan S was kleiner dan het internet liet lijken en zat niet lekker (beenlengte van 95cm), de V-Strom voelde niet goed en de Tracer 700 reed naar mijn mening minder lekker dan de Versys 650. Maar deze Versys bij Goedhart was een jaar oud en daarom té ver boven budget, en dan ook nog eens een kale uitvoering.
Proefrit nummer 2 was een fiasco: de dealer in regio Westland (naming and shaming is niet nodig) was vriendelijk maar beloofde dingen in de advertentie die niet waargemaakt konden worden en verzweeg op voorhand (val)schade en slecht werkende, essentiële onderdelen zoals een versleten koppelingskabel en een koppeling die muurvast zat. Ook was er geen geschiedenis van het onderhoud bekend/aanwezig, Goedhart noemde het een mogelijke schademotor. Veel red flags dus :(
Proefrit nummer 3 was een schot in de roos, eigenlijk wist ik al hoe de Versys reed, maar je wilt het toch even zeker weten hè? Na afloop een koopovereenkomst getekend en a.s. dinsdag kan ik de motor ophalen.
Gefeliciteerd met de aankoop, ik vind deze kleur ook erg mooi! :)
Veel veilige kilometers gewenst!
 
Haha, die wil ik ook nog maken. Graffiti is de NDSM werf?
Hoi JJMcKay,
Die half pipe is weg onder de Amsterdamse brug nog wel aardig wat graffiti op de pijlers , kijk maar.
 

Bijlagen

  • 20210709_131145.jpg
    20210709_131145.jpg
    335,1 KB · Weergaven: 24
  • 20210709_131121.jpg
    20210709_131121.jpg
    184,9 KB · Weergaven: 23
Eerste kilometers (woon werk 10km per dag) zitten er op, en wat een genot om op te rijden zeg! Morgen een 'lange' rit naar Den Haag en dinsdag via Nieuw-Vennep/Hoofddorp weer terug naar Utrecht.

Nog tips voor het onderhoud van een Versys 650 Gen3? Zit een beetje met de mat groene lak in m'n maag: is daar iets speciaals voor nodig? Meen iets gelezen te hebben over een speciaal schoonmaakmiddel..
 
Route richting vanuit Utrecht naar Den Haag is via ene omweg via Nieuwegein naar Gouda over de Lekdijk echt heel leuk om te doen.

Dat was overigens geen tips zoals gevraagd :-). Daarom nog wat tips gewoon goed schoonhouden, mooi zijn beurtjes (laten) geven, af en toe een knuffel. Als er pekel is dan bescherming daarvoor gebruiken.

Verder genieten
 
Eerste kilometers (woon werk 10km per dag) zitten er op, en wat een genot om op te rijden zeg! Morgen een 'lange' rit naar Den Haag en dinsdag via Nieuw-Vennep/Hoofddorp weer terug naar Utrecht.

Nog tips voor het onderhoud van een Versys 650 Gen3? Zit een beetje met de mat groene lak in m'n maag: is daar iets speciaals voor nodig? Meen iets gelezen te hebben over een speciaal schoonmaakmiddel..
Heb een mat oranje en voor het onderhoud was ik hem 3-5 keer per jaar in een wasbox. Gewoon inschuimen met de borstel. Hardnekkige plekjes met een spons. Daarna afspoelen en naspoelen met "vlekvrij" water. Eventueel droogmaken met een theedoek oid of gewoon opdrogen.
 
Hallo allen, ook ik ben al een tijdje aan het rondkijken hier, maar nu ik ook echt op een motor mag rijden durf ik ook wat te zeggen. Ik heb nu bijna een jaar een Versys 650 in mijn schuur staan, maar door uitgestelde examens vanwege covid duurde het halen van mijn rijbewijs heel erg lang. Ik heb nog net niet de lak van de motor afgepoets (wat moet je anders) maar nu is het eindelijk zover en heb ik de eerste 300km gereden.

Het gaat om een mat-zwarte Versys 650 met 12000km op de teller. Ik kon deze overnemen van mijn overbuurman (79 jaar oud) die hem in 2016 nieuw heeft gekocht. Ik ben er erg groots mee en volgens mij is het een hele fijne motor om op te beginnen. Ik heb nog weinig aangepast aan de motor, alleen een Gear indicator (origineel van Kawasaki), dubbele USB-poort, telefoonhouder (RAM quick-grip) en spatbord (hugger) toegevoegd. Mochten er nog onmisbare toevoegingen zijn die ik heb gemist dan zijn tips altijd welkom uiteraard.

Het eerste tourtje richting Limburg/Luxemburg staan al in de planning. Om wat bagage mee te kunnen nemen ben ik nog op zoek naar een paar passende/geschikte koffers. De originele zijkoffers van Kawasaki vind ik wel erg mooi vanwege de strakke montage maar ze zijn ook erg prijzig..dus mocht er nog iemand tips hebben of toevallig van zijn originele zijkoffers af willen dan hoor ik het graag ;)
 

Bijlagen

  • IMG_19072021_214717_(3000_x_2163_pixel).jpg
    IMG_19072021_214717_(3000_x_2163_pixel).jpg
    491,9 KB · Weergaven: 37
Mooie fiets, snap wel dat je zo'n pareltje overneemt. Vooral lekker genieten, maar als je vraagt wat nog toe te voegen overweeg het volgende:

-SW Motec handkappen. Persoonlijk vind ik ze de Versys ze erg goed staan.
-Valbeugels, hij zal er niet mooier van worden maar bedenk dat er twee soorten motorrijders zijn: zei die al zijn gevallen, en zei die nog niet zijn gevallen. Zo zonde zijn als een dergelijke mooie fiets beschadigd raakt. Valbeugels voorkomen in die zin een hoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Luk3
Hallo allen, ook ik ben al een tijdje aan het rondkijken hier, maar nu ik ook echt op een motor mag rijden durf ik ook wat te zeggen. Ik heb nu bijna een jaar een Versys 650 in mijn schuur staan, maar door uitgestelde examens vanwege covid duurde het halen van mijn rijbewijs heel erg lang. Ik heb nog net niet de lak van de motor afgepoets (wat moet je anders) maar nu is het eindelijk zover en heb ik de eerste 300km gereden.

Het gaat om een mat-zwarte Versys 650 met 12000km op de teller. Ik kon deze overnemen van mijn overbuurman (79 jaar oud) die hem in 2016 nieuw heeft gekocht. Ik ben er erg groots mee en volgens mij is het een hele fijne motor om op te beginnen. Ik heb nog weinig aangepast aan de motor, alleen een Gear indicator (origineel van Kawasaki), dubbele USB-poort, telefoonhouder (RAM quick-grip) en spatbord (hugger) toegevoegd. Mochten er nog onmisbare toevoegingen zijn die ik heb gemist dan zijn tips altijd welkom uiteraard.

Het eerste tourtje richting Limburg/Luxemburg staan al in de planning. Om wat bagage mee te kunnen nemen ben ik nog op zoek naar een paar passende/geschikte koffers. De originele zijkoffers van Kawasaki vind ik wel erg mooi vanwege de strakke montage maar ze zijn ook erg prijzig..dus mocht er nog iemand tips hebben of toevallig van zijn originele zijkoffers af willen dan hoor ik het graag ;)
Er staat op marktplaats setje originele koffers te koop. Wel andere kleur, maar kosten weinig.
Zoek maar ff op!
 
Ik ben gisteren vanuit Alkmaar naar Moorveld, vlakbij Maastricht gereden, via Venlo. 291 km totaal. Vrouw en kinderen met de auto, ik ff later weg op de fiets. Beviel me meer dan prima en zal komende dagen wat gaan rondrijden hier, voor zover het water het toestaat.
Ook voor het eerst met overvolle zijkoffers gereden. Man, wat gaat er nog best een hoop in zeg! De tassen volstoppen, in de koffer doen en je houd nog ruimte over. Niet genoeg voor 2 weken in NL (zonder was mogelijkheid) maar t viel me niet tegen.

Iemand nog tip om hier in een buurt te bekijken?
 
Mooie fiets, snap wel dat je zo'n pareltje overneemt. Vooral lekker genieten, maar als je vraagt wat nog toe te voegen overweeg het volgende:

-SW Motec handkappen. Persoonlijk vind ik ze de Versys ze erg goed staan.
-Valbeugels, hij zal er niet mooier van worden maar bedenk dat er twee soorten motorrijders zijn: zei die al zijn gevallen, en zei die nog niet zijn gevallen. Zo zonde zijn als een dergelijke mooie fiets beschadigd raakt. Valbeugels voorkomen in die zin een hoop.
Bedankt voor het meedenken Freakie_1 :)
Handkappen zijn inderdaad nog een mooie toevoeging, in combinatie met de handvatverwarming die er al op zit zou dat ook nog wel wat extra comfort geven op koude dagen. Mooi gezegd over het vallen met de motor, je hebt helemaal gelijk! Ik ga me eens verdiepen in alle valbeugel-opties die er op kunnen.
Er staat op marktplaats setje originele koffers te koop. Wel andere kleur, maar kosten weinig.
Zoek maar ff op!
Bedankt voor de tip! Bedoel je die witte voor een Versys 1000 2012 - 2014? Die zijn inderdaad niet duur, maar passen die ook mooi op een Versys uit 2016? En ik zie een paar zilveren/bronze koffers, maar die hebben geen vraagprijs. Ik hou Marktplaats uiteraard in de gaten, maar ik heb de laatste tijd weinig langs zien komen.

*edit: ik zie op Marktplaats dat er geboden mag worden vanaf €300 voor die laatste, zal er eens een berichtje aan wagen.
 
Bedankt voor het meedenken Freakie_1 :)
Handkappen zijn inderdaad nog een mooie toevoeging, in combinatie met de handvatverwarming die er al op zit zou dat ook nog wel wat extra comfort geven op koude dagen. Mooi gezegd over het vallen met de motor, je hebt helemaal gelijk! Ik ga me eens verdiepen in alle valbeugel-opties die er op kunnen.

Bedankt voor de tip! Bedoel je die witte voor een Versys 1000 2012 - 2014? Die zijn inderdaad niet duur, maar passen die ook mooi op een Versys uit 2016? En ik zie een paar zilveren/bronze koffers, maar die hebben geen vraagprijs. Ik hou Marktplaats uiteraard in de gaten, maar ik heb de laatste tijd weinig langs zien komen.

*edit: ik zie op Marktplaats dat er geboden mag worden vanaf €300 voor die laatste, zal er eens een berichtje aan wagen.
Die steigerpijpen zou ik laten zitten. Als je er vanuit gaat dat je gaat vallen: dan ga je ook vallen! Over het algemeen ziet het er niet uit en als je goed verzekerd bent kom je ook heel ver.
Wat wel heel handig is: middenbok! En vooral met smeren. Of je moet een automatisch smeersysteem nemen.
Ook heel handig, en niet duur, zijn haakse ventielen. Eventueel in kleur (Puig) van je motor of velgen. Als je dat laat doen met een bandenwissel kost dat misschien €20. Maar het scheelt een hoop gepeuter als je wat lucht in de bandjes wil doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Luk3
Bedankt voor de tip! Bedoel je die witte voor een Versys 1000 2012 - 2014? Die zijn inderdaad niet duur, maar passen die ook mooi op een Versys uit 2016? En ik zie een paar zilveren/bronze koffers, maar die hebben geen vraagprijs. Ik hou Marktplaats uiteraard in de gaten, maar ik heb de laatste tijd weinig langs zien komen.

*edit: ik zie op Marktplaats dat er geboden mag worden vanaf €300 voor die laatste, zal er eens een berichtje aan wagen.
Koffers van van een ouder model passen niet op jou versys , op jou model zitten de bevestigings punten al verwerkt op het oudermodel werk je met beugels .
Koffers van jou model versys en jonger , versys 1000 vanaf 2015 en de z1000sx vanaf 2014 volgens mij en de H2 sx die hebben allemaal het zelfde ophang systeem qua zijkoffers .
Deze zou je dus zo over kunnen hangen .
Als je zo een slot hebb kan je ook de sloten aanpassen zodat je alles met je contact sleutel kunnen openen en sluiten .
 
Bedankt voor het meedenken Freakie_1 :)
Handkappen zijn inderdaad nog een mooie toevoeging, in combinatie met de handvatverwarming die er al op zit zou dat ook nog wel wat extra comfort geven op koude dagen. Mooi gezegd over het vallen met de motor, je hebt helemaal gelijk! Ik ga me eens verdiepen in alle valbeugel-opties die er op kunnen.

Bedankt voor de tip! Bedoel je die witte voor een Versys 1000 2012 - 2014? Die zijn inderdaad niet duur, maar passen die ook mooi op een Versys uit 2016? En ik zie een paar zilveren/bronze koffers, maar die hebben geen vraagprijs. Ik hou Marktplaats uiteraard in de gaten, maar ik heb de laatste tijd weinig langs zien komen.

*edit: ik zie op Marktplaats dat er geboden mag worden vanaf €300 voor die laatste, zal er eens een berichtje aan wagen.
zijkoffers kawasaki versys 650 vanaf bj 2015
Bieden

Deze idd. Staat alleen bieden bij. Deze passen sowieso.
 
  • Leuk
Waarderingen: Luk3
zijkoffers kawasaki versys 650 vanaf bj 2015
Bieden

Deze idd. Staat alleen bieden bij. Deze passen sowieso.
Bedankt voor het meedenken allen 👍🏻

Ik heb ondertussen contact met de verkoper. De sierstrippen ontbreken inderdaad. Dus kappen overspuiten in zwart en eventueel originele groene sierstrippen bestellen (die zijn wel betaalbaar) zou het wel passend maken op mijn motor. Als we tot een deal komen deel ik het resultaat hopelijk snel.
 
Bedankt voor het meedenken allen 👍🏻

Ik heb ondertussen contact met de verkoper. De sierstrippen ontbreken inderdaad. Dus kappen overspuiten in zwart en eventueel originele groene sierstrippen bestellen (die zijn wel betaalbaar) zou het wel passend maken op mijn motor. Als we tot een deal komen deel ik het resultaat hopelijk snel.
Tof, met het bevestigingssysteem van Kawa zijn originele echt het mooist, zeker zonder koffers erop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Luk3
Is hier animo voor een Versys 650 meet-up? Nu ben ik nog een groentje wat betreft motorrijden en zit ik ook nog maar net op M-F, maar het lijkt me leuk om 'lotgenoten' te ontmoeten en samen lekker een stukje te rijden, al dan niet met een hapje/drankje na afloop. Ik woon in Utrecht stad, lekker centraal.
 
Ik zeker! Maat ben nu nog op vakantie in Limburg. Ben vandeweek de Eifel ingereden, dat is een echte aanrader. Prima wegen en heerlijk ontspannen.
Zijn hier mensen met ervaring met een tanktas? Welke hebben jullie?
 
Is hier animo voor een Versys 650 meet-up? Nu ben ik nog een groentje wat betreft motorrijden en zit ik ook nog maar net op M-F, maar het lijkt me leuk om 'lotgenoten' te ontmoeten en samen lekker een stukje te rijden, al dan niet met een hapje/drankje na afloop. Ik woon in Utrecht stad, lekker centraal.
Heb hem pas sinds kort, maar lijkt mij ook leuk. Ik woon in Amsterdam, vlakbij Utrecht ook!
 
Ik zeker! Maat ben nu nog op vakantie in Limburg. Ben vandeweek de Eifel ingereden, dat is een echte aanrader. Prima wegen en heerlijk ontspannen.
Zijn hier mensen met ervaring met een tanktas? Welke hebben jullie?
Wat voor tank tas wil je er op hebben , klein of middel of groot .
Zelf heb ik sinds kort er een kleintje op van Givi , dit speciaal omdat ik het lekker vind dat mijn zakken leeg zijn , was ik ook al een tijdje op naar zoek en ik vind het geweldig nu dat deze er op zit.
Dus mobiel ,portemonnee en motorpapieren enz zitten hier , gebruik ik bij ieder ritje in en ga ik langer weg dan gaan de koffers er op .
En op de ring die je op je tank monteert kun kun je verschillende grote tassen vast klikken , je tas zweeft dan net iets boven tank .

20210624_174319.jpg


20210624_193159.jpg
 
Wat voor tank tas wil je er op hebben , klein of middel of groot .
Zelf heb ik sinds kort er een kleintje op van Givi , dit speciaal omdat ik het lekker vind dat mijn zakken leeg zijn , was ik ook al een tijdje op naar zoek en ik vind het geweldig nu dat deze er op zit.
Dus mobiel ,portemonnee en motorpapieren enz zitten hier , gebruik ik bij ieder ritje in en ga ik langer weg dan gaan de koffers er op .
En op de ring die je op je tank monteert kun kun je verschillende grote tassen vast klikken , je tas zweeft dan net iets boven tank .

Bekijk bijlage 1658409

Bekijk bijlage 1658410
Ik dacht een kleintje, idd voor lege zakken, flesje water enz. Nu ik met de.motor weg ben en de koffers vol zitten, miste ik iets voor de dingen die je bij de hand wil hebben. Magnetisch wilde ik niet. Maar zelfs die zijn nieuw nog vrij prijzig. Nu via Marktplaats iets gevonden om de hoek bij mij, alleen ff kijken of de ring ook past en anders een nieuwe bestellen. Een SW Motech City. Ff kijken of dat wat is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan