JJMcKay
MF'er
- 21 mrt 2021
- 115
- 90
Klopt, jammer maar helaas...Jaja , maar over een paar jaar is dat de F1 , kan er voorlopig niet aan wennen maar tis de toekomst en kom er niet onder uit .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, jammer maar helaas...Jaja , maar over een paar jaar is dat de F1 , kan er voorlopig niet aan wennen maar tis de toekomst en kom er niet onder uit .
Het geluid is uiteraard niet meer wat het "vroeger" was, maar sowieso tof om even te gaan checken. De Formule 3 kan je overigens ook wel horen van een afstandje, heel ander geluid maar toch ook nog wel hard. Helaas geen Formule 2, die dingen klinken soms beter dan de huidige F1-wagensHahaha. Ik ga zaterdag ook ff heen, alleen al voor t geluid tijdens VT3.
Dit is voor mij heel herkenbaar, Mijn Versys 650 2016 heeft precies hetzelfde. Bij het schakelen is er een goed hoorbare klap te horen. De dealer is na mijn klacht een rit met mijn motor gaan rijden en kwam tot dezelfde conclusie maar kon het niet verhelpen. Dus heb ik er vrede mee.Het geluid is uiteraard niet meer wat het "vroeger" was, maar sowieso tof om even te gaan checken. De Formule 3 kan je overigens ook wel horen van een afstandje, heel ander geluid maar toch ook nog wel hard. Helaas geen Formule 2, die dingen klinken soms beter dan de huidige F1-wagens
Iets anders, misschien herkennen jullie dit of hebben jullie tips. Ik heb nu zo'n 2000km op mijn Versys gereden en er valt me sinds het begin al iets op. Het schakelen gaat 75% van de tijd soepel (op alle snelheden/toerentallen), maar er zijn ook momenten dat het net lijkt alsof ik voor het eerst op een motor zit. Er zijn momenten dat hij bij het schakelen van 2 naar 3 of 3 naar 4, nog steeds een enorme klap geeft, alsof ik hem zonder koppelen in zijn versnelling duw. Is dit normaal bij een Versys? Ik heb pas 2 maanden mijn rijbewijs, maar op de lesmotor (Suzuki SV650) had ik daar geen last van. Vraagt een Versys 650 gewoon meer nauwkeurigheid of ligt het aan mijn motor?
Controleer anders even de speling op je koppelingskabel.Het geluid is uiteraard niet meer wat het "vroeger" was, maar sowieso tof om even te gaan checken. De Formule 3 kan je overigens ook wel horen van een afstandje, heel ander geluid maar toch ook nog wel hard. Helaas geen Formule 2, die dingen klinken soms beter dan de huidige F1-wagens
Iets anders, misschien herkennen jullie dit of hebben jullie tips. Ik heb nu zo'n 2000km op mijn Versys gereden en er valt me sinds het begin al iets op. Het schakelen gaat 75% van de tijd soepel (op alle snelheden/toerentallen), maar er zijn ook momenten dat het net lijkt alsof ik voor het eerst op een motor zit. Er zijn momenten dat hij bij het schakelen van 2 naar 3 of 3 naar 4, nog steeds een enorme klap geeft, alsof ik hem zonder koppelen in zijn versnelling duw. Is dit normaal bij een Versys? Ik heb pas 2 maanden mijn rijbewijs, maar op de lesmotor (Suzuki SV650) had ik daar geen last van. Vraagt een Versys 650 gewoon meer nauwkeurigheid of ligt het aan mijn motor?
Hij heeft in juli een onderhoudsbeurt gehad bij de plaatselijk motordealer. Het lijkt me dat dit goed is gebeurd, maar ik ga even langsrijden voor een check.Wanneer is de olie voor het laatst ververst of zit er misschien verkeerde olie in waardoor deze misschien wat minder goed schakelt.
Ik ga vragen wat ze er in hebben gegooid bij de onderhoudsbeurt.Toen ik mijn eerste Versys kocht had de vorige eigenaar een olie erin gedaan die meer geschikt was voor warme landen.
Stond officieel wel op de lijst van geschikte olie maar schakelde minder lekker. Toen ik er de standaard 10W40 in had gedaan liep hij weer als een zonnetje. Mijn dochter heeft het met een KTM gehad die zelfs versnellingen oversloeg omdat de vorige eigenaar kennelijk gelogen had over de laatste oliebeurt. Naardat ik ook daar nieuwe olie in het gedaan liep ook deze weer als een zonnetje.
Hmm, het klinkt alsof er iets niet goed gaat dus ik hoop wel dat ik het probleem ga vinden..Dit is voor mij heel herkenbaar, Mijn Versys 650 2016 heeft precies hetzelfde. Bij het schakelen is er een goed hoorbare klap te horen. De dealer is na mijn klacht een rit met mijn motor gaan rijden en kwam tot dezelfde conclusie maar kon het niet verhelpen. Dus heb ik er vrede mee.
Dit kwam ik ergens anders ook tegen als mogelijke oorzaak, ga ik checken.Controleer anders even de speling op je koppelingskabel.
Gelukkig ben ik niet de enige, het is ook behoorlijk random. Soms is het heftig en geeft jij altijd een klap, soms is het bijna weg en gaat alles soepel. Ik ga snel even langs de dealer, hopelijk kunnen ze dan even een rondje rijden en het zelf ervaren.Ik heb dit ook in bijna elke versnelling met zowel op als terug schakelen. (‘19 650). Soms ook niet dus ik dacht dat het aan mijn schaken lag. Maar of ik nu snel of rustig rijd, het maakt geen zak uit. Heb ook verschillende RPM geprobeerd. Alleen naar z’n 3 gaat soms super soepel.
de olie verversen, zoals sommigen aanbevelen, ga ik komende week eens proberen. Heb het idee dat dit al te lang geleden is (heb de motor pas 3 maanden).
ben je er al mee bij de dealer geweest? Over 1.000 km heb ik de 12k beurt, ga het dan ook eens vragen.
Ik weet niet anders , heb altijd Kawasaki gereden en allen die ik heb gehad en heb , zijn 1 is tak , gaat er soepel in maar je hoort het echt ja .Uit ervaring en reacties van anderen is de "klap" bij het in de 1 zetten wel een typisch Kawasaki dingetje. De mijne schakelt over het algemeen soepel maar soms vraag ik me ook af wat ze daaronder aan het doen zijn...
Haha precies dit. Zodra ik na ga denken over het schakelen lijkt het erger te worden. Als ik gewoon nonchalant koppel/schakel gaat het soms wonderbaarlijk soepel. Ik blijf het toch gek vinden..Ik heb ook het idee dat het meer is als je "voorzichtig" tracht te schakelen en je erbij nadenkt.
Terwijl het gewoon vlekkeloos gaat als je hem met niet te veel koppeling door de versnellingen jaagt.
Mooie, mijne gaat maandag voor z'n eerste beurt.Gisteren nieuwe olie gekregen en hij schakelt bij mij een stuk soepeler. Je hoort hem nog wel maar ik merk wel verschil.
Beurt gehad, geen gekke dingen gelukkig, behalve dat de gaskabel niet goed was afgestemd van de fabriek af?! Gefikst en reageert nu veel eerder als ik aan m'n gas draai.Mooie, mijne gaat maandag voor z'n eerste beurt.