Kawasaki versys 650 deel 4


Ik heb ze vandaag gebruikt ook.
Was voor werk naar Ede en terug regende t. M'n handschoenen nat en toen handvat aangezet. De waren droog toen ik thuiskwam 😂
Standje 100% is echt niet comfortabel met deze zomerhandschoenen hoor.
Haha. Ik moest vanuit Utrecht terug, was voorbereid qua extra kleding maar heb toch even gewacht tot de regen voorbij was.

Reed trouwens met zij en top koffers. Dat is toch minder relaxed met deze wind.
Gisteren 150 met de koffers en dan begint hij wel te zoeken 😜
 
Haha. Ik moest vanuit Utrecht terug, was voorbereid qua extra kleding maar heb toch even gewacht tot de regen voorbij was.

Reed trouwens met zij en top koffers. Dat is toch minder relaxed met deze wind.
Gisteren 150 met de koffers en dan begint hij wel te zoeken 😜
Ik had ook extra kleding mee maar op de terugweg boeit t me niet zo. 😂
 
Trouwens ik dacht gezien te hebben dat er een connectie aan de voorkant zit voor de heated grips. Die Duitser legt hem naar de accu.
Toch nog maar eens goed kijken voor ik ze ga installeren.
 
Trouwens ik dacht gezien te hebben dat er een connectie aan de voorkant zit voor de heated grips. Die Duitser legt hem naar de accu.
Toch nog maar eens goed kijken voor ik ze ga installeren.
Die ben ik niet tegengekomen en dat zat ook niet in de doos erbij.
 
Trouwens ik dacht gezien te hebben dat er een connectie aan de voorkant zit voor de heated grips. Die Duitser legt hem naar de accu.
Toch nog maar eens goed kijken voor ik ze ga installeren.
Die handvat verwarming vraagt veel vermogen, dat moet je rechtstreeks aftappen van de accu om overbelasting van de bekabeling voorkomen. In de pluskabel naar de accu zet je een relais dat je laat bekrachtigen door iets dat schakelt via het contact. Daar kun je prima de aansluiting voor gebruiken die onder de neus zit. Maar de bekabeling daarvan is echt te dun voor handvat verwarming.
 
1ACB53BF-6C4D-4696-914E-D235862BB926.jpeg

Spannend, wie weet wel een nieuwe Versys 650! *O*
 
Om de een of andere reden verwacht ik die ook niet , had hem eigenlijk in 2020 al verwacht een jaar naar de 1000 .
Verwacht eigenlijk dat de 300 een 400 word maar misschien zit ik er naast .
 
De 650 verkoopt nog veel te goed wereldwijd om wat te veranderen. Conclusies uit testen is ook vaak dat er wel aan te merken is maar nog steeds 1 van de beste in z'n klasse.
Al zou een update naar volledig LED rondom en een ander dashboard niet verkeerd zijn...
 
Sinds zaterdag trotse eigenaar van een Versys 650 uit 2009. Nu zag ik toen ik ging tanken dat er vloeistof naast de vuldoo stond. Ik weet niet of brandstof of water was. Normaal gesproken ben ik gewend dat dit wegloopt door en slangetje. Dat zal bij de versys ook zo zijn gok ik. Nu zit er aan de linker kant 2 rubberen slangetjes een op een van die slangetjes zit een, lijkt wel, brandstoffilter. Is dit normaal? En kan ik er gewoon perslucht op zetten om schoon te blazen?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20211013-183048_Photos.jpg
    Screenshot_20211013-183048_Photos.jpg
    74 KB · Weergaven: 39
Nu 2500km verder zit ik rond te neuzen naar een ander uitlaatje. Hoe mooi de Akra ook is, ik vind dat té duur.

Iemand ervaring met andere E-gekeurde modellen? Zag de Scorpion Serket Taper Carbon voorbij komen, maar ik kan nergens op internet een database of iets dergelijks vinden waar het geluid écht goed hoorbaar is. Behalve dan op de site van, jawel, Akra....
 
Nu 2500km verder zit ik rond te neuzen naar een ander uitlaatje. Hoe mooi de Akra ook is, ik vind dat té duur.

Iemand ervaring met andere E-gekeurde modellen? Zag de Scorpion Serket Taper Carbon voorbij komen, maar ik kan nergens op internet een database of iets dergelijks vinden waar het geluid écht goed hoorbaar is. Behalve dan op de site van, jawel, Akra....
Ik heb er wel een Akrapovic onder, en ben er al jaren heel blij mee. Ze zijn gewild, dus verkoop levert altijd weer op, en vergeleken andere uitgaven aan je motor valt het over de linie best mee. Natuurlijk kan ik niet in je portemonnee kijken, maar behalve de originele en een Akrapovic doen veel andere uitlaten afbreuk aan het mooie model vind ik, sowieso moet het onderbouw zijn. Ik vond niets wat te vergelijken was.
 
De meeste aftermarket uitlaten verminderen ook het vermogen en het koppel… maar dat is roepen in de woestijn voor degenen die meer herrie willen …O-)
Dat ook, en Akra is daar de uitzondering op. En als een aftermarkt uitlaat gemiddeld 300 kost, dan is dat 700 verschil. Das nog geen dertiende maand of enkele dagen extra werken. En het ding gaat jaren mee en is weer van de hand te doen.
 
Nu 2500km verder zit ik rond te neuzen naar een ander uitlaatje. Hoe mooi de Akra ook is, ik vind dat té duur.

Iemand ervaring met andere E-gekeurde modellen? Zag de Scorpion Serket Taper Carbon voorbij komen, maar ik kan nergens op internet een database of iets dergelijks vinden waar het geluid écht goed hoorbaar is. Behalve dan op de site van, jawel, Akra....

Ik zit ook na te denken over vervanging van het uitlaatsysteem. Niet om meer herrie te krijgen maar meer om een wat zwaarder geluid te krijgen. Bij ons komt regelmatig een zoontje langs met zijn A1 motor R125 met scorpion uitlaat en die heeft nota bene een zwaarder geluid....

Het Mivv carbon systeem vind ik wat betreft kleurstelling ook wel mooi passen en bij een compleet systeem scheelt het toch wel echt heel veel met de Akra. Bij de Mivv neemt het vermogen ook niet af maar uiteindelijk moet het wel een mooier geluid geven en juist dat is moeilijk te bepalen via een Youtube filmpje. Iemand ervaringen met de Mivv ??
 
Ik zit ook na te denken over vervanging van het uitlaatsysteem. Niet om meer herrie te krijgen maar meer om een wat zwaarder geluid te krijgen. Bij ons komt regelmatig een zoontje langs met zijn A1 motor R125 met scorpion uitlaat en die heeft nota bene een zwaarder geluid....

Het Mivv carbon systeem vind ik wat betreft kleurstelling ook wel mooi passen en bij een compleet systeem scheelt het toch wel echt heel veel met de Akra. Bij de Mivv neemt het vermogen ook niet af maar uiteindelijk moet het wel een mooier geluid geven en juist dat is moeilijk te bepalen via een Youtube filmpje. Iemand ervaringen met de Mivv ??
Grappig, ik had gisteravond een vergelijkbare ervaring. Na werk met een collega dezelfde richting op gereden, hij op een Honda 125cc met aftermarket pijp. Hij omschreef het uitlaatgeluid als een 'bladblazer', zo dof en slap. Niet zwaar genoeg wat past bij een motor met het formaat van een Versys 650.

Hoe mooi gestroomlijnd die Akra ook is, de Scorpion is gewoon bijna de helft van de prijs... |(

Dat ook, en Akra is daar de uitzondering op. En als een aftermarkt uitlaat gemiddeld 300 kost, dan is dat 700 verschil. Das nog geen dertiende maand of enkele dagen extra werken. En het ding gaat jaren mee en is weer van de hand te doen.
Heb je toevallig een video of audio opname waar het geluid van de Akra goed hoorbaar is?
 
Grappig, ik had gisteravond een vergelijkbare ervaring. Na werk met een collega dezelfde richting op gereden, hij op een Honda 125cc met aftermarket pijp. Hij omschreef het uitlaatgeluid als een 'bladblazer', zo dof en slap. Niet zwaar genoeg wat past bij een motor met het formaat van een Versys 650.

Hoe mooi gestroomlijnd die Akra ook is, de Scorpion is gewoon bijna de helft van de prijs... |(


Heb je toevallig een video of audio opname waar het geluid van de Akra goed hoorbaar is?
Heb ik, zal hem posten. Maar in het echt is het weer Andes hoor. En nogmaals, we hebben het over een paar honderd euro verschil. Dat is met een dagje of twee extra werk toch te doen zou je zeggen. Houdt meer zijn waarde, uiteindelijk scheelt het niets. 😏
 
Terug
Bovenaan Onderaan