Kawasaki versys 650 deel 4

ja dat is de van fabriek af gemonteerde banden. ben aant kijken voor de roadsmart 3 en de pilots 4. zeg en hoe zit het met het verbruik bij jullie ik heb gisteren aan een gemiddelde van 3,9 liter gereden 18,41 getankt na 454km. lijkt me toch behoorlijk weinig of rijden jullie nog zuiniger? grtjs
das meer dan 1:25! Zeer zuinig. Ik kom Max tot aan de 1:23 tijdens toeren. Maar verder eigenlijk gewoon 1:20. En dat ben ik tevreden mee.
 
nu moet ik wel zeggen dat het een ardennenrit was dus er zat wat hoogte niveau's in (ook lange afdalingen). maar schakel altijd op 4000 A 4500 toeren en blijf altijd onder de 6000 toeren op autosnelweg dan rijd ik net 122 km/h gps snelheid. kom je boven de 6000 toeren dan gaat het eco lampje uit en ga je meer verbruiken. en soms unleash ik the beast eens. tot 5e versnelling tot begrenzer in grijpt. om hem toch niet de loom te maken.
 
Het vermogen wat de versys heeft schiet er pas in vanaf de 5500/6000 toeren.


nu moet ik wel zeggen dat het een ardennenrit was dus er zat wat hoogte niveau's in (ook lange afdalingen). maar schakel altijd op 4000 A 4500 toeren en blijf altijd onder de 6000 toeren op autosnelweg dan rijd ik net 122 km/h gps snelheid. kom je boven de 6000 toeren dan gaat het eco lampje uit en ga je meer verbruiken. en soms unleash ik the beast eens. tot 5e versnelling tot begrenzer in grijpt. om hem toch niet de loom te maken.
 
ja klopt maar vind hem op 4000 @ 4500 ook lekker rijden dus hoeft het voor mij niet om hoge toeren te maken. ok hij klinkt wel lekkerder boven de 6000 rpm. maar vind het nodeloos om altijd ronde 6000rpm te rijden persoonlijke mening hé :)
 
Laatst bewerkt:
Zo, ook ff hallo zeggen hier: "Hallo allemaal" :W

Laatst toch maar weers een beurt laten geven, met de wetenschap dat banden en ketting ook maars vervangen moesten worden.....

Ik heb het overleefd! :]
 
Hallo Fuck het milieu :W
Altijd fijn een beurt.
Dus wanneer worden de banden en de ketting van de motor vervangen? ;) :+

Zo, ook ff hallo zeggen hier: "Hallo allemaal" :W
Laatst toch maar weers een beurt laten geven, met de wetenschap dat banden en ketting ook maars vervangen moesten worden.....
Ik heb het overleefd! :]

Heeft er iemand ervaring met Bagster zadels?
 
Laatst bewerkt:
Nope, geen ervaring, maar ik heb zelf simpelweg geen zitvlees, krijg zelfs in een normale bureaustoel al een zere kont na 20 minuten :/

On a brighter note, vandaag eindelijk mijn bright spark accu indicator binnen gekregen, aankomend weekend maar eens monteren *O*
 
Laatst bewerkt:
na de smartphone komt er de smart helm. hjc heeft de eerste helm met ingebouwde hd camera en dode hoek waarschuwing en zwarte doos voor bij een ongeval alles te registreren. wanneer hij op de markt komt is nog niet officieel mee gedeeld maar hjc kennende zal het niet lang meer duren. Casque HJC SmartOn - Présentation - L'équipement.fr

dit wordt de nieuwe toekomst voor motorrijders
 
Grappig, ik sta ook weer op het OP.

Vorig jaar had ik voorgesteld een keer een Versys rit te doen. Volgens mij is het uiteindelijk in heel klein committee ook gebeurd.

Dit jaar in de herkansing met massale opkomst?
Ik zat zelf aan volgend weekend te denken, nu het weer nog goed is:

Zaterdag 15 oktober

Startlocatie ergens op de Veluwe bijvoorbeeld?

Ideeen zijn altijd welkom.
 
Als het goed weer is en ik tijd heb dan wil ik best komen lijkt mij leuk.

Grappig, ik sta ook weer op het OP.

Vorig jaar had ik voorgesteld een keer een Versys rit te doen. Volgens mij is het uiteindelijk in heel klein committee ook gebeurd.

Dit jaar in de herkansing met massale opkomst?
Ik zat zelf aan volgend weekend te denken, nu het weer nog goed is:

Zaterdag 15 oktober

Startlocatie ergens op de Veluwe bijvoorbeeld?

Ideeen zijn altijd welkom.
 
*D Altijd leuk zulke ritjes :] , maar vanaf Vlissingen is het al een kolere eind naar de Veluwe toe, en dan nog toeren daar -O- -O- -O-...... :N ....... Ik geloof niet dat dat goed gaat komen met m'n kont :X
 
na de smartphone komt er de smart helm. hjc heeft de eerste helm met ingebouwde hd camera en dode hoek waarschuwing en zwarte doos voor bij een ongeval alles te registreren. wanneer hij op de markt komt is nog niet officieel mee gedeeld maar hjc kennende zal het niet lang meer duren. Casque HJC SmartOn - Présentation - L'équipement.fr

dit wordt de nieuwe toekomst voor motorrijders


Nah.........denk dat ik dan eerder voor zoiets ga :P :P

REZZEЯ
 
Grappig, ik sta ook weer op het OP.

Vorig jaar had ik voorgesteld een keer een Versys rit te doen. Volgens mij is het uiteindelijk in heel klein committee ook gebeurd.

Dit jaar in de herkansing met massale opkomst?
Ik zat zelf aan volgend weekend te denken, nu het weer nog goed is:

Zaterdag 15 oktober

Startlocatie ergens op de Veluwe bijvoorbeeld?

Ideeen zijn altijd welkom.
Sorry, zaterdagen zijn hier alleen geschikt om te werken -O- (detailhandel)
 
helaas moet ik 15 oktober ook werken tot 13.00u anders had ik dolgraag mee gereden. ben voor een toer rit altijd te vinden. grtjs
 
Heb lange tijd gedacht dat ik 1 van de weinig, zoniet, de enige in het Vlissingse was die op een nieuw model Versys 650 rond rijdt.
Ware het niet dat ik vanmiddag rond 14:45 op de brug bij Vlissingen, over het kanaal door walcheren, ingehaald werd door ook een nieuwe Versys rijder. Kon het niet zo snel waarnemen, ivm de snelheid dat hij voorbij kwam, maar dacht dat het ook een 650 was.

Iemand die hier ook wel eens op het forum zit misschien :? :? :?
 
ik rijd ook met de nieuwe versys 650. maar ik was het niet ik had vandaag een rit in de ardennen en frankrijk. grtn
 
nu moet ik wel zeggen dat het een ardennenrit was dus er zat wat hoogte niveau's in (ook lange afdalingen). maar schakel altijd op 4000 A 4500 toeren en blijf altijd onder de 6000 toeren op autosnelweg dan rijd ik net 122 km/h gps snelheid. kom je boven de 6000 toeren dan gaat het eco lampje uit en ga je meer verbruiken. en soms unleash ik the beast eens. tot 5e versnelling tot begrenzer in grijpt. om hem toch niet de loom te maken.
Unleash the beast??? Is het een luiaard? Of een tamme vlinder??

Mijn hemel, daar rij je toch geen motor voor? Zeker geen Versys...
Nou weet ik dat ik wat anders ben dan de meesten, maar ik dook zelden een bocht in met minder dan 6000 toeren. Aanvallen was het motto en dat ding is toch bedoeld om te swingen ipv tuffen op z'n Trabants... ;)

Bij 1:20 in het buitenland keek ik al verbaasd. In NL was 1:17 heel normaal. Denk als je dat meemaakt, jij jezelf astronaut voelt... _O-
 
Unleash the beast??? Is het een luiaard? Of een tamme vlinder??

Mijn hemel, daar rij je toch geen motor voor? Zeker geen Versys...
Nou weet ik dat ik wat anders ben dan de meesten, maar ik dook zelden een bocht in met minder dan 6000 toeren. Aanvallen was het motto en dat ding is toch bedoeld om te swingen ipv tuffen op z'n Trabants... ;)

Bij 1:20 in het buitenland keek ik al verbaasd. In NL was 1:17 heel normaal. Denk als je dat meemaakt, jij jezelf astronaut voelt... _O-

A dus is ben niet de enige bij wie dat gekke ding zo zuipt ... die zr7 liep een stuk voordeliger.
 
mijn versys is zeker geen tam beestje integendeel zelfs. ik heb naast een honda hornet 600cc met 100pk en 68 nw gestaan en hij had in de eerste 3 versnellingen geen schijn van kans maar 1 maal aan de 130km/h komt die vier cilinder wel opzetten maar die gaat dan ook tot 14000 toeren en komen zijn pktjes naar boven.
maar ik vind de versys lekker rijden op 4000 rpm. en dan kan ik ook een kneedown doen. :+
 
:o :+ haha

Unleash the beast??? Is het een luiaard? Of een tamme vlinder??

Mijn hemel, daar rij je toch geen motor voor? Zeker geen Versys...
Nou weet ik dat ik wat anders ben dan de meesten, maar ik dook zelden een bocht in met minder dan 6000 toeren. Aanvallen was het motto en dat ding is toch bedoeld om te swingen ipv tuffen op z'n Trabants... ;)

Bij 1:20 in het buitenland keek ik al verbaasd. In NL was 1:17 heel normaal. Denk als je dat meemaakt, jij jezelf astronaut voelt... _O-
 
mijn versys is zeker geen tam beestje integendeel zelfs. ik heb naast een honda hornet 600cc met 100pk en 68 nw gestaan en hij had in de eerste 3 versnellingen geen schijn van kans maar 1 maal aan de 130km/h komt die vier cilinder wel opzetten maar die gaat dan ook tot 14000 toeren en komen zijn pktjes naar boven.
maar ik vind de versys lekker rijden op 4000 rpm. en dan kan ik ook een kneedown doen. :+

4000 toeren... dan is het gezapigheid troef hoor... ;)
Natuurlijk komt een 2-cilinder goed van zijn plek, maar bij de Versys zit het speelgedeelte toch echt wat hoger in toeren. En gezien zijn beperkte vermogen, is het normaal dat je na de 130 km/u verliest van 100 pk. Maar tot de 130 km/u heb je die pk's niet echt nodig en is het koppel vrijwel gelijk. Dan heeft een 4-cilinder moeite met bijhouden, omdat alles bij hogere toeren pas los komt... ;)

Maar... inmiddels met mijn Hyperstrada dat probleem ook getackeld. Dat is gewoon een Versys met anabolen en plastische chirurgie... :P
 
Laatst bewerkt:
4000 toeren... dan is het gezapigheid troef hoor... ;)
Natuurlijk komt een 2-cilinder goed van zijn plek, maar bij de Versys zit het speelgedeelte toch echt wat hoger in toeren. En gezien zijn beperkte vermogen, is het normaal dat je na de 130 km/u verliest van 100 pk. Maar tot de 130 km/u heb je die pk's niet echt nodig en is het koppel vrijwel gelijk. Dan heeft een 4-cilinder moeite met bijhouden, omdat alles bij hogere toeren pas los komt... ;)

Maar... inmiddels met mijn Hyperstrada dat probleem ook getackeld. Dat is gewoon een Versys met anabolen en plastische chirurgie... :P


Die multistrada zorgt voor vlaai in je broek.. Allemachtig wat gaat die hard :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan