Kawasaki versys 650 deel 4

Moet wel een stempeltje van de dealer in het boekje... dat gaat-ie nooit zetten als je zelf gaat sleutelen...

En sommige dingen moeten ook gecheckt en aangetrokken worden na 1.000 km.

Dat is niet helemaal waar, soms mag je weldegelijk zelf wat doen en zal de dealer toch zijn stempel zetten. Alleen zitten daar wel voorwaarden aan.
Mijn Versys is ook gedeeltelijk door de vorige eigenaar onderhouden en toch afgestempeld ;)
Navraag gedaan bij de betreffende dealer en dat klopte :Y
 
Idd. Moet wel ff stempeltje hebben int boekje.. en als ik olie enof filtertje nodig heb haal ik dat bij die motorzaak. Dus kan net zo goed meteen hem er ff naar laten kijken/beurtje.

Is een maatje van me dus die kan misch wel ff tijd maken.
 
De nieuwe brommer wordt eind deze week geleverd.

Als armoezaaier, heb ik er (nog) geen LED-verstralers op staan.

Ik bestelde dus de Philips X-treme Visions ter vervanging van de "gelige" originele H7- halogeenlampjes.

Ik las goeie dingen over de tegenhangers van OSRAM, maar die verdeelt hij niet....

Iemand enige ervaring met de Philips-exemplaren ?
 
De nieuwe brommer wordt eind deze week geleverd.

Als armoezaaier, heb ik er (nog) geen LED-verstralers op staan.

Ik bestelde dus de Philips X-treme Visions ter vervanging van de "gelige" originele H7- halogeenlampjes.

Ik las goeie dingen over de tegenhangers van OSRAM, maar die verdeelt hij niet....

Iemand enige ervaring met de Philips-exemplaren ?


:/ Yuppp, ik vond het 3x niks :N
Het is iets witter dan de originele lamp die in de bike zit, maar verre van wat ik wilde.
Zeker in combinatie met de verstralers was het kleur verschil enorm. Daarom heb ik er aftermarket LED's in gestoken. Hier ben ik echt happy mee :Y
 
:/ Yuppp, ik vond het 3x niks :N
Het is iets witter dan de originele lamp die in de bike zit, maar verre van wat ik wilde.
Zeker in combinatie met de verstralers was het kleur verschil enorm. Daarom heb ik er aftermarket LED's in gestoken. Hier ben ik echt happy mee :Y

Ik heb ook nog LED lampen liggen, maar die gaan er niet zo makkelijk in als bij mn vorige motor. De voet van de lamp komt in de knel met de klem die de lamp op zijn plaats moet houden.
Dus daar zit nog wat werk aan.
 
Ik heb ook alibaba led lampen erin gedaan.
Prima verlichting. Effe de hoogte afstellen en ziet er strak uit.
Idd de klem van de lamp gaat echt klote om de lampen heen. Ik heb de complete voorkuip en koplamp gedemonteerd. Effe de koplamp op een deken leggen en de klemmen over de lampen trekken klooien.
Net ff de handkappen gemonteerd.
Vant weekend tankpad monteren en relay voor 12v aansluiting. Vrijdagavond 1000km beurt. Zaterdag dagje eifel :)
 
Mijn Verys heeft bijna de 12.000 km bereikt. Ik wil de eerste grote beurt van het onderhoudsschema door een merkdealer laten doen. Wie kan een goede in Noord Limburg aanbevelen? Of is de motoport (kawa dealer) een goede optie. Dit is mijn eerste beurt die ik uit laat voeren en wilde hem voor deze keer laten doen.

En wie heeft er ervaring met givi e22 serie koffers?

Verder heb ik om een touratech GPS mount boven de klokken te monteren op mijn 2014 model het scherm in de meest rechte stand gezet. Heeft iemand er ervaring mee om deze te verbouwen zodat het scherm weer schuiner kan? Dit ivm turbulentie.
 
Oh, en wie heeft achteraf nog handvat verwarming gemonteerd op zijn motor en welke variant. En zou het slim zijn om deze uit dezelfde kabel af te takken als ook de stroomvoorziening van de TomTom?
 
Geen ervaring met de rest, wel grappig mijn versys geeft ook bijna de 12k bereikt, maar is al 6x bij de dealer geweest voor onderhoud :D.

Voor wat betreft de handvat verwarming, deze gebruikt behoorlijk meer stroom dan een Tom Tom ofzo. Dus waarschijnlijk zul je die met een relais moeten schakelen en dan rechtstreeks vanaf de accu.
 
Laatst bewerkt:
Geen ervaring met de rest, wel grappig mijn versys geeft ook bijna de 12k bereikt, maar is al 6x bij de dealer geweest voor onderhoud :D.

Voor wat betreft de handvat verwarming, deze gebruikt behoorlijk meer stroom dan een Tom Tom ofzo. Dus waarschijnlijk zul je die met een relais moeten schakelen en dan rechtstreeks vanaf de accu.

Die van mij ook, echter bij zijn vorige eigenaar. Wil het zelf een keer uit laten voeren en daarna weer zelf.

Voor de handvat verwarming gaan we dus een ander kabeltje splitten
 
@Eoghlear Ik heb een paar maanden geleden Oxford handverwarming gemonteerd, uit mijn hoofd het het "sports" model omdat daarvan de lengte het beste aansloot de lengte van de handvatten.

Stroom rechtstreeks vanaf de accu met bijgeleverde zwevende zekering. Verwarming schakelt zichzelf uit als je het vergeet dus accu nooit leeg hierdoor.
 
Laatst bewerkt:
@Eoghlear Ik heb een paar maanden geleden Oxford handverwarming gemonteerd, uit mijn hoofd het het "sports" model omdat daarvan de lengte het beste aansloot de lengte van de handvatten.

Stroom rechtstreeks vanaf de accu met bijgeleverde zwevende zekering. Verwarming schakelt zichzelf uit als je het vergeet dus accu nooit leeg hierdoor.
Ik had het op mijn div 900 ook zo aangesloten. Klinkt leuk, maar toch een paar keer accu te leeg waardoor ik niet kon starten.
Liever een relais ertussen.
 
Jeltel, volgens de berichten die ik hoor en lees is het probleem van het niet of niet helemaal uitschakelen door de controller bij de nieuwste versie opgelost. Ik houd het het liefste zo eenvoudig mogelijk want ook een relais kan storingen geven. Mochten er toch problemen komen dan komt er alsnog een relais tussen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan