Kawasaki versys 650 deel 4

Uhm what? heb je de pagina's van boosterplug zelf gelezen?

Waarom zou je brandstof inspuiten bij gas dicht?

En daarbij kan de Boosterplug helemaal niet weten of jij je gashendel dicht of open hebt? ding heeft maar 2 aansluitingen ingang van de normale temp. sensor en uitgang naar de ECU. Het is een alleen een temperatuurs afhankelijke variabele weerstand?

Ga de hele discussie niet voeren hier over hoe het ding werk (boosterplug zelf legt dat prima uit:https://www.boosterplug.com/shop/cms-24.html) maar jou verhaal klopt niet.


Maarten , wat ik hier schrijf is misschien niet correct uitgelegd van mij , ik ben ook zeker niet electronisch onderlegd , laat staan dat ik exact kan uitleggen wat een variabele weerstand is , en ja de boosterplug weet niet of je gashendel open of dicht is daar komt ondermeer ook de lamdasonde om de hoek kijken alhoewel dit eigenlijk ook weer niet correct is uitgelegd, maar waar het op neer komt is dat zei die het getest hebben waar ik bij stond konden mij toch wel duidelijk driedimensionaal op hun schermen laten zien dat het on-off power probleem enorm verbeterd was en de rijtest bevestigde dit ook evenals dat het schakelen een stuk smoeter werd (ik heb er zelf ook mee gereden voor en na de installatie) en daarom zal ik dit ook op mijn motor toepassen en het is vindt ik persoonlijk verwaarloosbaar dat je op een volle tank een half litertje meer hebt verbruikt.
 
Laatst bewerkt:
hahaa , nu wil het lukken dat net vandaag de dochter van mijn buurman komt aanrijden met haar nieuwste aanwinst , een er6 van 2008 met 3700km erop , zelfs de originele banden uit 2008 liggen er nog op , die banden gaat ze wel vervangen maar voor de rest is de fiets in nieuwstaat , die fiets heeft duidelijk in een hele droge plaats gestaan want er is nergens corrosie te bespeuren.
 
Ik rij op mijn Versys 650 van 2008 met 17000 km op de teller sinds vorig jaar oouk met zo'n "boosterplug".
Ik noem hem anders, maar het was deze : https://www.mlmparts.com/nl/o2-sensor-934ea0-voor-kawasaki-versys.html.
Ik heb hem aangeschaft omdat ik dat bokkerige ook ervaarde.
Het gedrag van de motor past echter wel bij de 2-pitter heb ik me laten vertellen.
Bij mijn motor voelde ik dusadanig verschil dat ie er nog steeds op zit.
Kortom het werkt en voor dat geld zeker een aanrader om eens uit te testen. Let wel ik heb een motor uit 2008..........
Montage stelt niet veel voor,
je moet even weten hoe de stekker erop geklikt zit en soms heb je even een klein schroevendraaiertje nodig om hem los te wippen.
 
Beetje vreemd dat mijne helemaal geen bokkerig gedrag heeft bij lager toeren :? Modelletje 2015 met 42000 op de teller. Misschien komt het omdat ik hiervoor een TDM 900 had, die zijn minder aardig bij lage toeren, en bij hoge ook trouwens, en dat is nog netjes uitgedrukt. Misschien net wat je gewend bent dus.
Gasrespons van de laatste generatie Versys vind ik persoonlijk geweldig goed, de 2011 versie die ik eerder had was veel beroerder.
De enige punten die ik minder fijn vind aan mijn Versys zijn de ratelende kuipdelen bij bepaalde toerentallen, erfenisje van de oudere generaties Versys, en toch nog steeds het wat lompe schakelen. Hoe meer gas ik geef hoe soepeler het gaat, maar dat is niet altijd leuk B|
Verder voor zijn prijs een aardig ding vind ik :Y
 
In nh zit een bedrijf die 35 e voor een run vraagt. Dan ziet hij op een grafiek de SSD dipjes en stelt af. Was echt niet duur. Let wel: het gaat om afstellen om soepel te laten lopen. Niet om te tunen en meer vermogen te genereren.

Wie is dat bedrijf, MADracing toevallig?
 
Vandaag 315 km met het vrouwtje achterop gaan toeren naar de condroz. Heb er deze morgend nog vlug mijn origineel schermpje erop gemonteerd als je het verhoogd scherm gewoon bent geworden is het toch weer even wennen aan het wind geruis Met open helm. gisteren de versys opnieuw voorzien van rode wheelstriping en helemaal gedemonteerd voor alles te poetsen. Tevens ook maar mijn hugger met polyester opnieuw terug hersteld want was helemaal gebarsten en was gaan kijken voor een nieuwe hugger maar die zijn allemaal vrij kort en prijzig. Dus zal hem maar herstellen en opnieuw spuiten ben ik voor 20€ gesteld. En heb ik er tevens nog wat zelf voldoening van.
 
Vandaag maar even de Hilox set ingebouwd + stadslichten. Vervangen was makkelijk, lichtunit demonteren was zelfs voor mij makkelijk te doen! Eindelijk zijn de lampen allemaal dezelfde kleur! :9~

Lichtbeeld ziet er ook goed uit tegen de garagedeur, vanavond maar even een mooie foto maken als het donker is. Stofkappen hoefde ik ook niet te vervangen, de LEDS van Hilox paste er nog prima in! *D
 
Hallo allemaal, hier een dringende vraag! Mijn dimlicht en grootlicht doen het niet meer. Stadslicht nog wel. Zekeringen zijn nog heel en de lampjes zelf nog goed. Ook heb ik geen corrosie in de stekkers kunnen ontdekken of een draadbreuk. Het gaat om een Versys 650 uit 2006. Iemand een idee? Groet
 
@Katwijkaanzee, heb je ook getest met draaiende motor? Daar vergiste ik mij de eerste keer mee. Met alleen contact aanzetten gaan wel de standslichtjes aan maar niet het dimlicht. Als je na een rit de motor uit zet dan blijft de koplamp wel branden.
 
Hallo allemaal, hier een dringende vraag! Mijn dimlicht en grootlicht doen het niet meer. Stadslicht nog wel. Zekeringen zijn nog heel en de lampjes zelf nog goed. Ook heb ik geen corrosie in de stekkers kunnen ontdekken of een draadbreuk. Het gaat om een Versys 650 uit 2006. Iemand een idee? Groet

Doet (met draaiende motor) de signaal functie het wel?
 
Iemand ervaring met de motor verlagen? Heb best wel korte pootjes dus 3 cm zou al heel mooi zijn...
 
ik zit op 1400km. Dus moet nog maar 200 km op 6000 toeren. Nu moet ik zeggen dat het al wel lekker rijdt hoor, die 6000. Ik kan doordeweeks best vaak, weet niet of dat mogelijk is? Ik werk om het weekend dus mocht je in het weekend kunnen dan 6,19 of 20 mei! :] Misschien zijn er meer gegadigde?



FloX: op hoeveel km’ers zit je nu? Eens een rondje rijden? Ik kan de toeren omhoog gooien nu.
 
LED's geven lekker veel licht! mooi wit

full

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan