Kawasaki versys 650 deel 4

Na (erg) lang wikken en wegen, en verdiept in 2 verschillende merken, waaronder dus ook de Versys, de ander is het merk met de stemvorken.

Vandaag maar is langs de dealer geweest om alles bij elkaar te houden (qua gedachte gang) en beide te bekijken.
En de Versys heeft toch de meeste kans van slagen om er volgend jaar er voor te gaan.
Uiterlijk gewoon op veel punten mooier.

Ondertussen al uitgezocht wat ik er evt op en bij wil hebben.
En dan de SE kleur uitvoering

Het doorlezen van een berg info hier, heeft ook wel wat invloed gehad.
Uiteraard is er van het andere merk ook vrij veel positief te lezen geweest.

Maar door het zitten op beide, en het vergelijken van beide.
Wordt het toch wel een Versys.


Echter daar het weer mijn tweeling broer is
Is het pas zeker als ik betaald/besteld heb😇
(Nu hopen dat ik er over 3weken nog zo over denkt)..

Dus mannen, bedankt voor de vele info wat vermeld wordt.
En wellicht staat er in 2019 ook een Versys hier in de schuur.
Eerst eens een goede test rit op gaan maken.

Heb al eerder een DL gehad van 07, maar dit was zoooo saai.
En over het algemeen de 100pk sport tour fietsen gereden van de jaren 90.
Dus ben erg benieuwd en vooral nieuwsgierig naar de Versys.
 
Laatst bewerkt:
Zit nu ook een beetje te kijken naar de Versys. Van het voorjaar een testritje gemaakt op een nieuwe Versys 650 en was daarop wel positief verrast. TransAlp heb ik in augustus gekocht maar ik weet niet of ik daar wel wil op doorrijden, mis toch wel een beetje de speelsheid zoals de Honda Hawk GT had. TDM vond ik te lomp/saai. De Versys lijkt mij zo een goede mix qua speelsheid en comfort, neem tenminste aan dat de 06-09 model vergelijkbaar is met de nieuwe?

Lever alleen dan wel in op offroad waardigheid t.o.v. de TransAlp maar een simpel zandpaadje moet wel lukken met de Versys lijkt me, heb tenslotte nu ook een Yammie WRR voor het wat serieuzere werk. :)
 
Je zult geen spijt krijgen. Hij rijdt super, het verschil tussen de types is volgens mij niet zo groot..
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Dit is mijn aanschaf vandaag. Ongeveer de enigste aftermarkt uitlaat die net zo mooi is als het origineel. Deze is onderbouw en verpest de lijn van de motor niet. Nog een paar weken geduld hebben.
 

Bijlagen

  • 5EF91F80-7EBA-461D-87FF-49C537371595.jpeg
    5EF91F80-7EBA-461D-87FF-49C537371595.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 44
Gister een maar eens een test ritje gemaakt.
Helaas hadden ze geen 650 staan, wel de 1000..
Dit was toch ook wel leuk, voelde wel erg groot aan..

Na een gesprekje met de dealer, wwrd het toch allemaal weer wat lastiger.
Waar ik het voor gaat gebruikend zou dus een 650 meer dan zat voor zijn.

Tja, en dan staan daar ook nog eens de DL snaveltjes om de hoek te gluren 😐

Kortom, ik weet het dus niet meer.
Op naar de volgende test rit.
De 650jes..
 
Dit is mijn aanschaf vandaag. Ongeveer de enigste aftermarkt uitlaat die net zo mooi is als het origineel. Deze is onderbouw en verpest de lijn van de motor niet. Nog een paar weken geduld hebben.

Vind de uitlaat super , afgelopen zomer in Luxemburg ook een versys 650 gezien met deze uitlaat , geluid klonk echt mooi , vind het jammer dat er onder de 1000 ook niet zo een uitlaat ligt
 
Dag beste mensen. Deze week wordt mijn nieuwe aanwinst geleverd, de 2008 Versys 650. Zou op den duur een andere uitlaat willen plaatsen en ben benieuwd naar wat jullie aanbevelingen zijn? Want er zijn wel wat opties, maar niet allemaal even goed. Ik zoek vooral een mooi soepel geluid (hoeft geen stoere akrapovic geluid te zijn).
 
Vandaag de laatste kilometers van dit jaar gereden! Vanaf dat ik hem opghaald heb op 10 maart toch al weer 12.000 kilometer er op zitten. En het word steeds leuker!
 
Vandaag ook de laatste km's gedaan net terug van paar daagjes spanje alleen. 14u op de versys gezeten en iets meer dan 1500km gereden van spanje tot thuis. alleen gestopt voor 3x te tanken en peage te betalen. En geen grijntje pijn en geen last van wind geruis op autosnelweg door de hoge ruit wat resulteerd in een ontspannende rit. Nu mag hij rustig van zijn beloning (1 dagje rust) genieten in een verwarmde garage. Aan iedereen veilige kilometers en een goed 2019 grtn.
 
Respect Wouwer, heb jij het standaard zadel of iets speciaals? Wat een kilometers. Ik heb vandaag na het Sprookjespark met mijn gezin nog een uurtje voor mijzelf gehad op de motor. Ik heb vanaf april 7500 km op mijn nieuwe Versys gereden.
 
Ik heb een Laser Extreme onder mijn 2009. Bevalt mij goed, met db killers erin beschaafd ggenoeg en toch een mooie grom.

Bedankt. Heb nog niet eentje online kunnen treffen (misschien via marktplaats wel.) Kom wel MIVV tegen (prijzig) en Dominator (is niet duur maar op YouTube gecheckt en het geluid is niet verkeerd.)
 
Gister een maar eens een test ritje gemaakt.
Helaas hadden ze geen 650 staan, wel de 1000..
Dit was toch ook wel leuk, voelde wel erg groot aan..

Na een gesprekje met de dealer, wwrd het toch allemaal weer wat lastiger.
Waar ik het voor gaat gebruikend zou dus een 650 meer dan zat voor zijn.

Tja, en dan staan daar ook nog eens de DL snaveltjes om de hoek te gluren 😐

Kortom, ik weet het dus niet meer.
Op naar de volgende test rit.
De 650jes..
@Tcat vergeet de mooie snaveltjes en focus je op rijden. Zo’n 650 is zo lichtvoetig, bochtvast, handelbaar, snel genoeg, heb er zelf mee op het circuit gereden (zie OP), in de snelste groepen in de bergen, zoveel fun. Rijgenot gaat voor een mooi bekkie, kerel... ;)
 
@Clown683

De Versys blijft ook nog steeds tussen mijn oren hangen, ook al naar andere modellen gekeken, maar net allemaal niet..
De Versys daarentegen...
Dat smoeltje:9~

Het enige dat nog rest is een goede test rit..
(ben al zo ver dat ik al een wensen pakket heb liggenO-))

Denk ook dat het anders rijdt dan een DL 650.
ook al zijn ze motorisch bijna identiek.
 
@Tcat

Motorisch zijn ze verre van identiek, dat is de verrassing. Op papier denk je dat, doordat ze op papier hetzelfde vermogen hebben. De DL is echter een echte V-twin, dus bottom powers en minder soepel als de Versys. Maar vooral eerder opschakelen.

De Versys combineert de bottom powers met echt doortrekken. Je rijdt ook wat hoger in de toeren, wat het bochtenwerk ten goede komt.

Dan het rijwielgedeelte.. de DL is topzwaar, heeft een 19 inch voorwiel en dat merk je in de handelbaarheid. Vooral in bijvoorbeeld haarspeldbochten... de Versys is wat dat betreft zoveel beter te hanteren. Je kan er lekker rechtop mee sturen, lekker lomp mee gooien, maar ook heel sportief mee sturen. Al moet je dan wel je veervoorspanning achter aanpassen en de uitgaande demping van je vering voor en achter aanpassen naar een stuk harder. Dat voel je de hobbels in de weg wel meer, maar je kont stuitert niet in snelle bochten en je kan er ook lekker naast hangen als je wilt, zonder dat je steppies meteen aan de grond zitten... 8-)
 
Hallo, sinds kort overgestapt van de Vstrom 650 naar de Versys 650. Ben nu op zoek naar werkplaatshandboek voor model 2017/2018. Iemand hier??
 

Bijlagen

  • 43460513_2076958545657225_4591223046177554432_n.jpg
    43460513_2076958545657225_4591223046177554432_n.jpg
    142,6 KB · Weergaven: 42
Terug
Bovenaan Onderaan