Kawasaki versys 650 deel 4

vandaag de versys is onderhandengenomen want merkte toen ik de voorkant op paddockstand had geplaatst dat het voorwiel heel stroef ging remmen liepen aan. had onlangs de achter klauw al helemaal uit elkaar gehaald en de zuiger terug vrij gemaakt want die zat ook beetje vast en was geoxydeerd en de rubbertjes van de geleidings bussen waren ook gescheurd dus ook maar nieuwe voor besteld, en remblokjes waren ook bijna versleten dus gelijk er ook maar nieuwe gesinterde brembo's in geplaatst dus achterrem helemaal gereviseerd. nu de voorremmen ook maar helemaal uitelkaar gehaald en zuigertjes eruit gepompt en zat veel vuil in dus ook helemaal terug proper gemaakt en daar ook nieuwe brembo's in geplaatst maar nu carbon met keramische compound Door de toevoeging van carbon bij de organische grondstoffen hebben deze Remblokken betere remprestaties bij koud of warm, droog of nat weer. Slijtagegraad is wel ietsje hoger dan gesinterde remblokken maar dat heb ik er wel voor over. heb ineens alle rem olie vernieuwd en ontlucht dus kan er weer eventjes tegen aan. merk wel dat de zuigers snel vast komen te zitten bij de nissin remklauwen als je weer en wind rijd want moet ze toch 2@3x per jaar nakijken en invetten. ben is aant kijken geweest om de remklauwen ook niet te upgraden naar brembo's maar als ik prijzen zie van 200 tot 2000€ per remklauw dan pas ik toch wel en stalen remleidingen op maat voor de versys is ook best wel prijzig. vind het trouwens raar dat het niet standaard op de versys is, mijn vorige motor(scooter) maxsym 600 had dat standaard met zelfs gekombineerde remmen en dat was made in taiwan:t
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn uitlaat laten vervangen voor een Akrapovic volledig systeem. Klinkt erg mooi en oogt net als het origineel netjes als onderbouw.
 

Bijlagen

  • E514A6A6-3F6C-4BFC-ACA4-0E919C9B9668.jpeg
    E514A6A6-3F6C-4BFC-ACA4-0E919C9B9668.jpeg
    2,1 MB · Weergaven: 80
na de originele uitlaat is dit de mooiste die je er kan opzetten vind ik :9~ , mooi man !!!! , heb je'm al geprobeert zonder db-killer :P
Nee, dit maakt zonder kat een goed geluid. Meer hoeft niet. Qua vermogen kom ik niets tekort, maar met deze uitlaat klinkt het als een wat zwaardere motor.
 
The search will go on..

Vandaag ritje op de 650 gemaakt.
Ondanks zijn uiterlijk (2019 model), viel
Het rijden jammer genoeg tegen.

Zijn grotere broer was een stuk 'prettiger'

Mijn huidige 600 is toch wel een stuk rapper en draait ook rustiger.
(Ok, ben nu appels met kiwi's aan het vergelijken 😉)
 
The search will go on..

Vandaag ritje op de 650 gemaakt.
Ondanks zijn uiterlijk (2019 model), viel
Het rijden jammer genoeg tegen.

Zijn grotere broer was een stuk 'prettiger'

Mijn huidige 600 is toch wel een stuk rapper en draait ook rustiger.
(Ok, ben nu appels met kiwi's aan het vergelijken 😉)

Jammer voor je dat het tegen viel. Wat viel je op? Want prettiger rijden kan als je van een vier cilinder houdt, das soepeler. Het vermogen: geluid en toeren doet veel met de beleving. Wat zeggen de specificaties van je oude 600 en een nieuwe Versys wat betreft vermogen en koppel? Want dat vergelijken levert betrouwbaarder vergelijkingsmateriaal op.
 
Jammer voor je dat het tegen viel. Wat viel je op? Want prettiger rijden kan als je van een vier cilinder houdt, das soepeler. Het vermogen: geluid en toeren doet veel met de beleving. Wat zeggen de specificaties van je oude 600 en een nieuwe Versys wat betreft vermogen en koppel? Want dat vergelijken levert betrouwbaarder vergelijkingsmateriaal op.

Beetje appels met Kiwi's vergelijken.
Mijn 4 pitter heeft 100pk en +/-66 Nm
Dat is dus niet echt een eerlijke vergelijking.

Maar toch het tamme van de 2pitter, en het 'getril' dat er bij hoort.
Korte versnellingen.
Beetje een algeheel plaatje.
Dit waren ook een van de redenen dat ik toen mijn DL heb weg gedaan, en weer terug gegaan naar mijn huidige (Tcat).
 
The search will go on..

Vandaag ritje op de 650 gemaakt.
Ondanks zijn uiterlijk (2019 model), viel
Het rijden jammer genoeg tegen.
Zijn grotere broer was een stuk 'prettiger'
Mijn huidige 600 is toch wel een stuk rapper en draait ook rustiger.
(Ok, ben nu appels met kiwi's aan het vergelijken 😉)
Haha, ik vond de Versys 650 hartstikke rustig, maar dat ligt ook aan het referentiemateriaal. Ik kwam toen van een Honda Hawk GT uit 1990 met upgrades voordat ik een proefrit ging doen, daar was de Versys 650 niks bij.

Qua vermogen zit ook meer tussen de oren denk ik, ik vond persoonlijk de Fazer/Thundercat 600 vrij gutless, vooral in de stad/bergen. Maar als je simpelweg niet van 2 cilinders houdt houd het snel op, misschien past een Triumph Tiger dan beter bij jou, heb je een beetje het beste van 2 werelden denk ik.
 
Beetje appels met Kiwi's vergelijken.
Mijn 4 pitter heeft 100pk en +/-66 Nm
Dat is dus niet echt een eerlijke vergelijking.

Maar toch het tamme van de 2pitter, en het 'getril' dat er bij hoort.
Korte versnellingen.
Beetje een algeheel plaatje.
Dit waren ook een van de redenen dat ik toen mijn DL heb weg gedaan, en weer terug gegaan naar mijn huidige (Tcat).

Dan heeft de Versys notabene net zoveel koppel. Had je hem goed doorgetrokken en had je geen begrenst exemplaar? Want ik kom van een Tenere 1200 en ik vind hem niet tam. Het getril hoort bij een twee cilinder, en ook de hoge toeren en het gejank doet iets met snelheid beleving. Je kan nog eens naar een Triumph kijken, die heeft drie cilinders. Succes met zoeken, geen onprettige bezigheid toch?
 
Haha, nee hoor, totaal geen verkeerde bezigheid.
Zoekende..

Soms wel vervelend, je zou er haast van wakker kunnen liggen.

Nu dus kijkend naar oa de Africa Twin, of de wat oudere FZ8en.
Gewoon kwestie van uitproberen.


Als er maar minimaal goede windbescherming op zit.
Naked is niets (ook al gehad namelijk)..
 
Daar was ik dus al bang voor.
Hopelijk kunnen we nog wat regelen, anders ga ik voor de zwart/wit(silver?)
Ik wil een hele nieuwe motor kopen waar nog geen km op gereden is 😄
Ga denk ik voor de volgende accessoires:
Valbeugels
Topkoffer
Middenbok
Mistlampen
Als het binnen mijn budget valt en anders nog een maandje wachten voor ik dat ga doen.

Hoi! Ik heb deze week nog een matgroene gekocht. Nieuw bij NVM motoren. Verspreid door het land zijn er vast nog wel een paar te vonden in die kleur...
 
Ik ben tot mijn eigen verrassing gaandeweg meer gaan houden van 2-cilinders dan van 4-cilinders.
De Versys 650 klinkt rustiger dan de Versys 1000 die meer "gejaagd" klinkt, maar die ook wel véél sneller is.
Ik kan wel begrijpen dat sommigen vinden dat de 650 wat te tam is, maar zijn wendbaarheid en gooi- en smijtgehalte ligt dan weer veel hoger dan dat van de grote broer.
Bij mij heeft de doorslag om over te stappen naar de 1000 gegeven : de noodzaak om mijn vrouw ook op de KAWA-bedrijfsmotor mee te nemen (door het wegvallen van mijn privé-motor).... de 650 is echt te klein/kort om met enig comfort met duo te rijden.
 
Ik ben tot mijn eigen verrassing gaandeweg meer gaan houden van 2-cilinders dan van 4-cilinders.
De Versys 650 klinkt rustiger dan de Versys 1000 die meer "gejaagd" klinkt, maar die ook wel véél sneller is.
Ik kan wel begrijpen dat sommigen vinden dat de 650 wat te tam is, maar zijn wendbaarheid en gooi- en smijtgehalte ligt dan weer veel hoger dan dat van de grote broer.
Bij mij heeft de doorslag om over te stappen naar de 1000 gegeven : de noodzaak om mijn vrouw ook op de KAWA-bedrijfsmotor mee te nemen (door het wegvallen van mijn privé-motor).... de 650 is echt te klein/kort om met enig comfort met duo te rijden.

Bij mij precies het zelfde , had een zx-9r van 2002 en vrouw lief gaat ook graag achter op maar ze hield het niet meer vol qua zit houding , ook eerst bij de 650 gekeken maar deze viel af vanwege de ruimte om lekker met zijn tweetjes te rijden en daar is de 1000 een stuk ruimer/comfortabeler dus daarom een 1000 genomen .
 
Vreemd, ik had vandaag even contact aan voor 1 minuut.en direct na het aansluiten van de acculader sprong deze op savestand en brandde de lichtjes geel en rood van de lader gelijktijdig. Best slechte conditie voor een motor van 8 maanden met dus een vrij nieuwe accu. En ik rijd notabene met led-verlichting, dus het elektrisch systeem zou het makkelijk moeten hebben. Tevens heb ik altijd, vanaf het begin, de acculader erop na meer dan drie dagen niet rijden.
 
Weet je nooit met een accu , 2 jaar geleden werd mijn zoon zijn ktm thuis nieuw afgeleverd , de volgende dag komt mijn vader kijken naar zijn nieuwe trots , mijn zoon zet het contact aan en alles doet het wil hem starten en helemaal niets , startkabel aan de auto en starten , aantal uur later precies het zelfde , gebeld naar de dealer konden met de accu langs komen en daar gelijk door gemeten, accu is kapot , dus bij aflevering starte de motor nog 1 dag later de accu overleden .
Mijn zx-9r in 2009 gekocht en altijd de zelfde accu gehad , ook altijd zodra deze wat langer stil stond deed ik de druppellader er aan en dit doe ik nu ook bij mijn versys .
 
Vreemd, ik had vandaag even contact aan voor 1 minuut.en direct na het aansluiten van de acculader sprong deze op savestand en brandde de lichtjes geel en rood van de lader gelijktijdig. Best slechte conditie voor een motor van 8 maanden met dus een vrij nieuwe accu. En ik rijd notabene met led-verlichting, dus het elektrisch systeem zou het makkelijk moeten hebben. Tevens heb ik altijd, vanaf het begin, de acculader erop na meer dan drie dagen niet rijden.

Ik heb toevallig net een nieuwe accu op mijn motor van 8 maanden oud. Had de geest gegeven en keurig vervangen door de garage onder garantie.
Kan gebeuren....
 
Weten jullie welk scherm dit is? Heb er zaterdag 1 gezien op straat en naar de markeringen op het scherm gekeken of er een merk of typenummer op stond.
Helaas kwam de eigenaar niet tijdig langs om hem die vraag te stellen.

Er stond novarex in gestanst maar dat levert in google nog niet veel op. Lijkt me de (hopelijk) ideale oplossing voor mijn windscherm problemen.
 
Iemand een tip hoe je de accu er uit krijgt zonder al te veel te slopen? Komende weken komt er toch niks van rijden dus wil de accu naar binnen zetten waar het toch iets warmer is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan