Kawasaki versys 650 deel 4

Ik heb bevestigingpunten op mijn Puig crashbars gelast (omdat ik dat het mooiste vond) , maar je kan ook overal zulke zwarte beugels kopen die perfect om de crashbars passen waaraan je dan de mistlampen bevestigt .
Ik zal dit weekend eens foto's maken
 
Ben benieuwd! Ik heb al zitten kijken hoe de mistlampen lager gemonteerd kunnen worden zodat ze meer op de weg schijnen.
 
Ivm plaatsing middenbok, paddock stand van HBM machinefabriek te koop.
Liefhebbers?
Ophalen in Zwartsluis voor € 25.00
 

Bijlagen

  • E8AD4BDD-D9A9-4A89-B1B6-64703C211988.jpeg
    E8AD4BDD-D9A9-4A89-B1B6-64703C211988.jpeg
    220,5 KB · Weergaven: 17
De H&B middenbok had ik ook onder de Versys. Ik vond'm ook (te) dicht langs de ketting lopen. Uiteindelijk heeft de dealer een stukje van de 'voetjes' afgeslepen om meer ruimte te krijgen tussen ketting en middenbok. Dat scheelde best trouwens.

Nog wel een 'dingetje': de bouten van die middenbok moeten wel goed vastgezet én ingesmeerd worden met locktite, anders trillen de bouten/moeren er zo maar (bijna)af! Bij montage van de middenbok moet ook de plaat los waar de voetsteun aan vastzit. Ook die moet met een middel als locktite weer vastgezet worden (3 moeren). Heb ik zéér slechte ervaringen mee gehad......
 
  • Leuk
Waarderingen: MBO
Hier nog een ervaringsdeskundige (model 2016): eerst middenbok van SW Motech gehad, maar daarbij liep de ketting tegenaan. Toen bij de motorzaak langs: ja dat is niet goed, hij past niet echt lekker.... Vervolgens dan maar de Hepco&Becker monteren. Deze paste beter maar je moet wel je jiffy in de gaten houden want die zit 'in de weg' bij het opklappen. Nou dat went wel, altijd eerst van de bok halen en dan de jiffy inklappen. Na een paar maanden bleek de middenbok nog maar aan één bout te hangen de andere was weggetrild. Motorzaak was vergeten met loctite in te smeren...Nu al weer een jaartje zonder problemen.
Grote voordeel van de middenbok is dat je niet hoeft uit te kijken naar een andere mooie uitlaat en zeg nou zelf die standaarduitlaat is toch niet zo verkeerd :-)
 
@macnee, dat had ik dus ook dat de H&B middenbok nog maar aan één kant (iets) vastzat, aan de andere kant was de bout er al helemaal uit getrild (geen locktite). Een half jaar later was de linker voetsteun bijna los getrild (was op zich knap riskant is....).

Maar haal je de H&B en de SW Motech niet door elkaar: volgens mij zit de jiffy juist bij de SW Motech in de weg. Bij de H&B (model 2017 heeft dezelfde middenbok als 2016 dacht ik) had ik daar geen last van.
 
@macnee, dat had ik dus ook dat de H&B middenbok nog maar aan één kant (iets) vastzat, aan de andere kant was de bout er al helemaal uit getrild (geen locktite). Een half jaar later was de linker voetsteun bijna los getrild (was op zich knap riskant is....).

Maar haal je de H&B en de SW Motech niet door elkaar: volgens mij zit de jiffy juist bij de SW Motech in de weg. Bij de H&B (model 2017 heeft dezelfde middenbok als 2016 dacht ik) had ik daar geen last van.


inderdaad , macnee heeft het andersom geschreven _O- waarschijnlijk een test om te kijken wie er scherp staat :+
 
Oeps ja inderdaad andersom! Ik wílde eerst die van SW, want ik had ook een rekje voor de topkoffer van SW en dat paste zeer fraai.
Motorzaak had toen toch die H&B erop gezet…..waarbij de ketting aanliep. Waarom maakt Kawasaki toch niet zelf een middenbok voor onze Versys?
 
Hier staat de ketting eigenlijk al iets te strak, de standaard is ook al wat ingesleten door de ketting
(H&B dus), 2016 misschien zijn er inmiddels al wat aanpassingen geweest.,
WP_20160511_008.jpg
 
@macnee, dat had ik dus ook dat de H&B middenbok nog maar aan één kant (iets) vastzat, aan de andere kant was de bout er al helemaal uit getrild (geen locktite). Een half jaar later was de linker voetsteun bijna los getrild (was op zich knap riskant is....).

Maar haal je de H&B en de SW Motech niet door elkaar: volgens mij zit de jiffy juist bij de SW Motech in de weg. Bij de H&B (model 2017 heeft dezelfde middenbok als 2016 dacht ik) had ik daar geen last van.

zou jij (Snah) ook een foto willen plaatsen met de aanpassing van de midden bok ?
 
Beste mf, ers

Ik ben voor de versys 650 uit 2014 opzoek naar een zogeheten beak. Dit is een soort van extra verlengstuk waardoor de koplamp meer vorm krijgt. Zie foto's.


Heeft iemand enig idee waar ik deze zou kunnen aanschaffen?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190317_161004_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20190317_161004_com.facebook.katana.jpg
    71,3 KB · Weergaven: 14
zou jij (Snah) ook een foto willen plaatsen met de aanpassing van de midden bok ?

@MBO: foto's maken lukt niet meer, want ik heb de Versys eind december 2018 verkocht. O.a. omdat ik toch niet enthousiast kon worden van een kettingfiets (ketting smeren, spannen, vies achterwiel, ik heb vóór de Versys zo'n 20 jaar cardanfietsen gehad ....).

Maar ik kan je verzekeren dat de ruimte tussen de (H&B) middenbok en de ketting ruim minder dan een halve centimeter was (ik denk zelfs max. 2 mm!). Dat kun je overigens verbeteren door een stukje van het linkervoetje van de middenbok te (laten) slijpen. Dat is bij mij gedaan en daarna zat er bijna een centimeter tussen ketting en middenbok. Maar de ketting liep bij mij, als ik het achterwiel draaide en de motor op de middenbok stond, ook óver de middenbok/achterbrug, een schurend geluid.... Dan kom je in de verleiding om de ketting iets strakker te spannen..... En met mijn gewicht van 120 kg + zij- en topkoffer is dat niet slim, want dan staat de ketting gewoon te strak. Op zich maakt het niet uit als de ketting over de bok/achterbrug schuurt, maar het geluid wat je daarbij dan hoort, vind ik niet prettig.
 
Hallo, voor ik met vragen kom zal ik me eerst even me zelf voorstellen, ik ben Nico en sinds een paar maanden in het bezit van een versys 650 uit 2007.
Ik ben er wel tevreden over alleen bij langzame bochten valt hij erg de bocht in, zelfs zo erg dat ik bijna gevallen ben.
Ik denk dat het aan de banden ligt, de banden spanning heb ik gecontroleerd en die is goed.
Heeft iemand ook deze ervaring?

Gr Nico.
 
Hallo, voor ik met vragen kom zal ik me eerst even me zelf voorstellen, ik ben Nico en sinds een paar maanden in het bezit van een versys 650 uit 2007.
Ik ben er wel tevreden over alleen bij langzame bochten valt hij erg de bocht in, zelfs zo erg dat ik bijna gevallen ben.
Ik denk dat het aan de banden ligt, de banden spanning heb ik gecontroleerd en die is goed.
Heeft iemand ook deze ervaring?

Gr Nico.

Hoi Nico,

Welkom hier, ook mijn versys valt wel redelijk makkelijk de bocht in vergeleken meer eerdere motoren, maar niet zo extreem dat ik het een probleem vind.
Mocht je toch het idee hebben dat het abnormaal is zou je kunnen kijken of je veering allemaal wel goed ingesteld is.
 
Bedankt voor de reaktie’s
Ik rij al 20 jaar motor en heb van alles gereden.
Begonnen met een gpz, toen een fazer 600, VTR firestorm, Z750, BMW r1100s, F800s en gelijk tijdig met deze motoren een KLR off road, KLX supermotard en een burgman 400, oja en niet te vergeten een Zundapp KS80.
Tot nu toe heb met geen van deze motoren dit ervaren dus vandaar dat ik het hier even vraag.
Ik ga zo wie zo de banden vervangen en de vering af laten stellen en dan kijken wat dat brengt.
 
Hallo, volgende week ga ik een proefrit maken op een versys uit 2014. Nu heb ik basiskennis van motoren, maar heb ik zelf niet intensief gesleuteld.

Waar moet ik op letten (in het bijzonder voor de 2014 editie) bij de proefrit en aankoop?

Dank!
 
Terug
Bovenaan Onderaan