Kawasaki versys 650 deel 4

Goedemiddag,
ik ben op zoek naar een motor hoes voor mijn Kawa. staat wel onder een afdak, maar lijkt me misschien toch verstandig om er een hoes overheen te trekken. Dit ivm stof e.d. heeft iemand tips?
 
Zit nu net deze te bekijken.https://www.mlmparts.com/nl/motorhoes-nelson-rigg-econo.html
Zou dat wat zijn? En heb je met zo'n hoes geen last van vocht?
 
verheul motorhoezen zijn de toch wel mee van het beste maar ook niet goedkoop maar heeft vele voordelen:
  • Waterafstotend en luchtdoorlatend
  • Actief tegen condensvorming
  • Bestand tegen weer, wind en UV straling
  • Kan direct over de motor na het rijden. Bestand tegen de hitte van de uitlaat
  • nadeel kostprijs mss
 
Ik heb deze de XL maar dan voor de 1000 , als je koffers heb kan je deze gewoon laten zitten

https://www.kawasaki.nl/nl/accessor...&Uid=0603WlhZXFhaWllYWFpfWl9RUF1eXF1ZRgYERSYk
20180929_153801.jpg
 
Zo versys is weer terug in orde. gisteren de andere radiateur geplaatst en koelsysteem helemaal proper gemaakt en het reservoir ook terug als nieuw gemaakt was helemaal aangeladen met witte meuk. En ook duidelijkere niveau standen opgezet want origineel is het bijna niet te zien wat hoog of laag is tenzij je het hele paneel eraf neemt. En dan vandaag natuurlijk gaan proef rijden in de lekkere warmte om te kijken of de fan die erop stond ook werkte.

Normaal word iedere 2 jaar toch het koelsysteem ververst , dus dan toch ook minder / geen kans op dat witte meuk , maar de versys is nu weer 100% , is wel goede test met deze temperaturen
 
Hoi luitjes
Na dat ik een ton klik,s op mijn ezel had gezet had ik hem verkocht aan een
Blijde rijder.
Toen moest ik dus op zoek naar een nieuwe ezel.
En dit is hem geworden.
Heel blij mee ,tis geen versys maar prima voor waar ik nu woon.
Ben je ooit in de buurt ,kom langs voor een biertje en motor geklets.
 

Bijlagen

  • 20190626_125045.jpg
    20190626_125045.jpg
    347,8 KB · Weergaven: 35
  • 20190626_125058.jpg
    20190626_125058.jpg
    340,1 KB · Weergaven: 37
  • 20190626_125109.jpg
    20190626_125109.jpg
    355,2 KB · Weergaven: 33
  • 20190626_125125.jpg
    20190626_125125.jpg
    368,8 KB · Weergaven: 39
  • 20190626_125135.jpg
    20190626_125135.jpg
    316,4 KB · Weergaven: 35
Bedank mannen
Ben je in mijn buurt baranya ben je altijd welkom.
Krijg je hier pech of een probleem roep mij er maar bij.
Face book:
Bts baranya
 
Sinds gisteren rijd ik ook op een Versys rond. Mijn oude Transalp uit 1997 heb ik ingeruild voor een 2015 Versys met 4800km op de teller, zo goed als nieuw dus :+

Vandaag even een lekker stukje mee gereden, de Transalp ben ik snel vergeten. Het is goed te merken dat er in 20 jaar een hoop is verbeterd aan motoren.
 
hebben ze dan een groot onderhoud uit gevoerd? bij mij hebben ze op 12d km enkel olie en oliefilter vervangen en alles gwn gecontroleerd. en moest 93€ betalen. normaal is het enkel op 12000 km olie + filter wisselen. zelfs als dat de prijs is voor een groot onderhoud vind ik dat aan de hoge kant. donderdag krijgt mijn versys de 72d beurt zal dan wel is posten wat ik moet betalen voor die beurt.
 
Ik begin steeds meer gecharmeerd te raken van slimme dingetjes op de Versys. Zo kom ik net tot de ontdekking dat er een compleet beugelslot onder het zadel past en dat daar steuntjes voor zijn gemaakt. Ook kreeg ik vanmiddag mijn Givi topkofferrek binnen en dan blijken de handgrepen voor de buddy eigenlijk al kofferrekken te zijn voor zijkoffers en is het topkofferrek monteren een kwestie van 4 dopjes verwijderen en 4 bouten er in draaien om het rek te monteren. Ik had me al voorbereid op het verwijderen van een paar kappen, losschroeven van wat delen en die vervangen door andere stalen delen, zoals dat bij de meeste andere motoren het geval is.

Het aansluiten van mijn Garmin afgelopen weekend was ook al zo simpel nadat ik 12 euro had geïnvesteerd in het Kawasaki relais en niets hoefde af te tappen maar gewoon gebruik kon maken van de al aanwezige aansluiting.
 
Laatst bewerkt:
Ik begin steeds meer gecharmeerd te raken van slimme dingetjes op de Versys. Zo kom ik net tot de ontdekking dat er een compleet beugelslot onder het zadel past en dat daar steuntjes voor zijn gemaakt. Ook kreeg ik vanmiddag mijn Givi topkofferrek binnen en dan blijken de handgrepen voor de buddy eigenlijk al kofferrekken te zijn voor zijkoffers en is het topkofferrek monteren een kwestie van 4 dopjes verwijderen en 4 bouten er in draaien om het rek te monteren. Ik had me al voorbereid op het verwijderen van een paar kappen, losschroeven van wat delen en die vervangen door andere stalen delen, zoals dat bij de meeste andere motoren het geval is.

Het aansluiten van mijn Garmin afgelopen weekend was ook al zo simpel nadat ik 12 euro had geïnvesteerd in het Kawasaki relais en niets hoefde af te tappen maar gewoon gebruik kon maken van de al aanwezige aansluiting.

Dat is ook het grootste verschil tussen de Gen 1/2 en de nieuwere modellen volgens mij, veel van dit soort kleine verbeteringen.
 
hebben ze dan een groot onderhoud uit gevoerd? bij mij hebben ze op 12d km enkel olie en oliefilter vervangen en alles gwn gecontroleerd. en moest 93€ betalen. normaal is het enkel op 12000 km olie + filter wisselen. zelfs als dat de prijs is voor een groot onderhoud vind ik dat aan de hoge kant. donderdag krijgt mijn versys de 72d beurt zal dan wel is posten wat ik moet betalen voor die beurt.

Grote beurt. Olie + oliefilter vervangen Luchtfilter vervangen Bougies vervangen, 137,- materiaal en 4 uur arbeid a 285,-
 
Bougies vervangen op 12000km:? en dan vind ik dit nog aan de hoge kant van werk uren voor olie af te laten en bougies wissel. Sws mijn versys halen van zijn 72000 beurt.
 
Zo vandaag de versys gaan halen bij de kawa dealer en heeft een grote beurt gehad. Dit is er allemaal aangedaan en vernieuwd. En rijd nu terug eindelijk terug zonder backfire. darmpje van mapping sensor was kapot Waardoor hij bij gas lossen knalde. Opzich wel leuk om te horen maar niet goed voor het blok. Na de versys te gaan ophalen maar ineens ritje zeeland gemaakt om mijn nieuwe remblokjes in te rijden en omdat hij terug zo goed rijd.:]:}
 

Bijlagen

  • 20190711_201203.jpg
    20190711_201203.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 28
  • 20190711_201304.jpg
    20190711_201304.jpg
    59,7 KB · Weergaven: 26
Oh en heb ook een nieuw setje rubbers geplaatst.
 

Bijlagen

  • 20190704_180144.jpg
    20190704_180144.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 22
  • 20190704_173701.jpg
    20190704_173701.jpg
    145,7 KB · Weergaven: 23
Kijk , de Versys is weer helemaal fris en kan er weer een paar mooie seizoenen tegen aan 👍
 
Hoi luitjes
Ben je ooit in de buurt ,kom langs voor een biertje en motor geklets.

@black mule Werkt dat een beetje zo'n Navitel navigatie? Net ff snel op de website gekeken. Zoek een mogelijke opvolger van de 6 jaar oude TomTom.

Verder heb ik inmiddels de overstap gemaakt van een gen 2 Versys naar een 2019 Triumph Street Scrambler.
full.jpg


Ik heb nog wat dingetjes van de Versys te koop:

GIVI D410ST hoog windscherm: ≥ Givi D410ST Windscherm Kawasaki Versys 650 - Onderdelen | Kawasaki - Marktplaats.nl
Touratech GPS mount adapter: ≥ Touratech GPS mount Kawasaki Versys 650 - Onderdelen | Kawasaki - Marktplaats.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan