edraket*
MF veteraan
iemand hier al de spanningsregelaar kapot gehad? was gisteren een rit gaan rijden voor een goed doel en na een flink stuk van de rit gereden te hebben even een plas pauze genomen en contact volledig afgezet. na enkele minuten wou ik terug starten en deed die niks meer alles zoemde en flikkerde zoals platte accu. gelukkig passeerde er een auto die met behulp van startkabels me verder hielp. dus de rit verder hervat en tot aan het eindpunt gereden zonder problemen. daar de versys stil gelegd en na daar nog wat gedronken te hebben terug de versys gestart voor naar huis te rijden ging moeiteloos terug in gang. nu moest ik nog zo'n 40 min rijden tot bij me thuis dus batterij zou volledig moeten opgeladen zijn. nu thuis aangekomen de versys stil gelegd en terug een poging gedaan om te starten ging dat weer niet alle meters en lichtjes flikkerde en gingen op en neer. dus dan maar een nacht aan de lader gehangen starte die vanmorgen weer perfect en deze avond van mijn werk ook 2x toe goed gestart. alternator werkt wel goed heb daarnet gemeten en gaat na het starten en met 4000 toeren naar 14.23volt dus das in orde. dus of de accu (wat ik niet vermoed want tijdens het starten zakt deze maar tot 10.11 volt wat dus goed is )stuk is of mss de spanningsregelaar. iemand een idee
kheb wel al verschillende keren gelezen dat de alternator wel eens durft stuk te gaan een tijdje na een valpartij , maar vermits jij 14.2v laadstroom meet heb ik niet zo direct een idee . Zolang hij niet meer dan 15v doorgeeft lijkt de spanningsregelaar ook nog o.k.