Kawasaki versys 650 deel 4

iemand hier al de spanningsregelaar kapot gehad? was gisteren een rit gaan rijden voor een goed doel en na een flink stuk van de rit gereden te hebben even een plas pauze genomen en contact volledig afgezet. na enkele minuten wou ik terug starten en deed die niks meer alles zoemde en flikkerde zoals platte accu. gelukkig passeerde er een auto die met behulp van startkabels me verder hielp. dus de rit verder hervat en tot aan het eindpunt gereden zonder problemen. daar de versys stil gelegd en na daar nog wat gedronken te hebben terug de versys gestart voor naar huis te rijden ging moeiteloos terug in gang. nu moest ik nog zo'n 40 min rijden tot bij me thuis dus batterij zou volledig moeten opgeladen zijn. nu thuis aangekomen de versys stil gelegd en terug een poging gedaan om te starten ging dat weer niet alle meters en lichtjes flikkerde en gingen op en neer. dus dan maar een nacht aan de lader gehangen starte die vanmorgen weer perfect en deze avond van mijn werk ook 2x toe goed gestart. alternator werkt wel goed heb daarnet gemeten en gaat na het starten en met 4000 toeren naar 14.23volt dus das in orde. dus of de accu (wat ik niet vermoed want tijdens het starten zakt deze maar tot 10.11 volt wat dus goed is )stuk is of mss de spanningsregelaar. iemand een idee

kheb wel al verschillende keren gelezen dat de alternator wel eens durft stuk te gaan een tijdje na een valpartij , maar vermits jij 14.2v laadstroom meet heb ik niet zo direct een idee . Zolang hij niet meer dan 15v doorgeeft lijkt de spanningsregelaar ook nog o.k.
 
Net terug van bij dealer en bad news gekregen alternator en regelaar kapot kostenplaatje 600€ '(. met originele oem parts. maar dealer ging aftermarket stukken nemen en is het 200€ goedkoper. Hij vertelde me ook dat hij 2 weken terug ook een 2015 model met 24000km met de zelfde symptomen heeft gehad. En denkt dat 2015 modellen er problemen mee gaan hebben(wil de 2015 eigenaren nu niet ongerust maken he). Omdat vanaf 2016 andere parts zijn gebruikt vertelde hij me.
 
Net terug van bij dealer en bad news gekregen alternator en regelaar kapot kostenplaatje 600€ '(. met originele oem parts. maar dealer ging aftermarket stukken nemen en is het 200€ goedkoper. Hij vertelde me ook dat hij 2 weken terug ook een 2015 model met 24000km met de zelfde symptomen heeft gehad. En denkt dat 2015 modellen er problemen mee gaan hebben(wil de 2015 eigenaren nu niet ongerust maken he). Omdat vanaf 2016 andere parts zijn gebruikt vertelde hij me.
Kijk ook eens hier: Kawasaki Versys Forum bij technical discussions v-650 worden meer problemen en oplossingen gemeld!
 
Net terug van bij dealer en bad news gekregen alternator en regelaar kapot kostenplaatje 600€ '(. met originele oem parts. maar dealer ging aftermarket stukken nemen en is het 200€ goedkoper. Hij vertelde me ook dat hij 2 weken terug ook een 2015 model met 24000km met de zelfde symptomen heeft gehad. En denkt dat 2015 modellen er problemen mee gaan hebben(wil de 2015 eigenaren nu niet ongerust maken he). Omdat vanaf 2016 andere parts zijn gebruikt vertelde hij me.
En voor 2015 zit daar veel verschil in het blokje want misschien komt het in de voorgaande modellen ook voor .
Als Kawasaki het vanaf 2016 op dat punt heeft verbeterd omdat dit misschien een zwak punt is kan Kawasaki daar niet op terug komen ofzo of erkennen ze dit dan niet .
 
ik vrees er beetje voor ook omdat het ver buiten garantie periode is. vandaag bericht gekregen dat hij klaar zou zijn dus is nog super snel gefixed:}. morgenavond na mijn werk mijn fietsje terug ophalen*O*. want heb er6n mee gekregen omdat ik niet meer met mijn versys mocht verder rijden om niet noch meer schade aan elektronica te brengen (mooie oplossing van mijn dealer toch :t ) voor toch nog vervoer te hebben voor 2 dagen. rijd wel lekker maar totaal geen windbescherming Dus nu met 0°C s'morgens toch wel best fris op die fiets op autosnelweg. besef je nog eens hoe goed de versys bescherming geeft tegen wind.
 
Hallo, vraagje :
Iemand ervaring met de MFW vario voetsteunen ( of andere merken) om de voetsteunen van mijn versys 650 te verlagen ( ivf zitcomfort)
Alvast bedankt voor de reacties

Ik had de SW Motech aanpasbare voetsteunen op mijn Versys 1000, maar die heb ik er vrij snel weer afgegooid : niet alleen zijn ze te weinig verlaagd, maar bovendien zijn ze zo breed, dat je je voeten er moeilijker weer kan afhalen, wat bij stopmaneuvers een paar keren bijna verkeerd afliep...
 
Woensdag avond berichtje gekregen dat de versys weer helemaal gemaakt is. Dus gisteren na werk de versys opgepikt. Blijkbaar waren de aftermaket parts niet meer in voorraad wat dus toch mss wel erop wijst dat er veel problemen zijn met de stator en regulator. Nu goed na wat zoek werk heeft de dealer gezien dat die parts ook op een z800 zitten maar stekkers moeten aangepast worden. Dus na wat puzzel werk zitten er toch terug originele kawa parts erop van een paar 1000 km oude z800 met ongeval schade. Dus voor 493€ met de 84000km beurt erbij is het nog heel goed meegevallen.
 
Ik ben mijn garage aan het opruimen vond nog een Palmer ruitverstelling voor de vanaf 2015 Versys. Iemand interesse?
Vraagprijs 50 euro
 
Woensdag avond berichtje gekregen dat de versys weer helemaal gemaakt is. Dus gisteren na werk de versys opgepikt. Blijkbaar waren de aftermaket parts niet meer in voorraad wat dus toch mss wel erop wijst dat er veel problemen zijn met de stator en regulator. Nu goed na wat zoek werk heeft de dealer gezien dat die parts ook op een z800 zitten maar stekkers moeten aangepast worden. Dus na wat puzzel werk zitten er toch terug originele kawa parts erop van een paar 1000 km oude z800 met ongeval schade. Dus voor 493€ met de 84000km beurt erbij is het nog heel goed meegevallen.
Dat is een mooie prijs incl onderhoud en 84000km ook al een serieuze km stand aan het worden.
 
wat is dat salami?
Een verstel mechanisme om de ruit hoger of lager, of steiler of vlakker te verstellen.
Google maar eens op Palmer products, dan vind je meer info :Y
Ik kan wel een foto posten van een paar losse onderdelen, maar daar wordt je niet veel wijzer van.
 
Zit er normaal geen rubbertje in de bout voor het balhoofd? Ze hebben vorige week mijn balhoofd wat bij gespannen bij onderhoudsbeurt en denk dat ze de rubber vergeten zijn terug te plaatsen.
 

Bijlagen

  • 20191104_210937.jpg
    20191104_210937.jpg
    141,6 KB · Weergaven: 18
Ik rij intussen op mijn versys 650. En de vraag is heeft hij iets van een reserve aanduiding? Zodat je weet dat de tank bijna leeg is? Of heeft hij dat niet? Het is een versys vanuit 2008
 
Het laatste blokje van je brandstofniveau gaat dan knipperen, althans, dat gebeurt op een 2016 model. Weet niet of dat op de oudere model ook zo is, maar kan het me wel voorstellen dat het wel zo is.
 
:^

Knipperende laatste blokje inderdaad. en dan kun je nog best een stuk rijden. geen paniek .
Eerste deel van de tank gaat qua blokjes veel harder, dan het 2e deel.
 
Wanneer je nog 1 blokje ziet heb je nog 5 liter in de tank.
Wanneer het laatste blokje knippert krijg je ook het woord "FUEL " knipperend op je dashboardje te zien.
Je hebt dan nog 3.5 liter en kan dan nog zeker een stukkie doorrijden.
 
vandaag het versytile van de versys nog eens gebruikt , 2 zakken cement van 25 kg , 4 gietijzeren putdeksels wat aansluitstukken en een afvoerpijp gaan halen . De man aan de kassa " dit krijg jij toch niet mee op een motor " , ging dus lekker wel :Y:Y:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan