Kawasaki versys 650 deel 4

Ik vind het ook een raar verhaal dat er meer trillingen in de motor voelbaar zijn bij andere benzine.
Natuurlijk, vanwege de lagere klopvastheid van E10 ontbrand deze eerder. Maar om zoiets dan te kunnen voelen :?
Maar dat kan misschien ook aan mijn rijstijl liggen waarbij ik zo vloeiend mogelijk probeer te rijden.

Bij afremmen op de motor ontbrand er niets.
Er word geen brandstof ingespoten bij afremmen op de motor.
 
Ik heb het gevoel dat mijn tank vacuüm zuigt. Zit er ergens een gaatje dat ik door kan blazen of prikken?
 
Zojuist aangemeld en sinds 10 dagen blij met een Versys 650 2011.
Hoi Poques,

Welkom hier, en een goede keuze gemaakt. Veel plezier met je motor, je hebt voldoende leesvoer.
Waarom heb je dat gevoel Dat je tank vacuüm zuigt, loopt hij niet goed? Als het gaat om het geluid dat je hoort bij het openen van je tankdop bij bijna lege tank, dat heb ik ook, maar hij rijdt prima.
 
Dank je. Wat rijdt dat ding makkelijk. Hij loopt prima alleen de benzinemeter geeft niet de juiste "stand" aan . Met het openen van de tankdop hoorde ik het vacuüm. Ik dacht dat dit de oorzaak kon zijn.
 
Dank je. Wat rijdt dat ding makkelijk. Hij loopt prima alleen de benzinemeter geeft niet de juiste "stand" aan . Met het openen van de tankdop hoorde ik het vacuüm. Ik dacht dat dit de oorzaak kon zijn.
Dat vacuüm bij openen tankklep krijg je er gratis bij, bij mij het zelfde verhaal;)
 
Dank je. Wat rijdt dat ding makkelijk. Hij loopt prima alleen de benzinemeter geeft niet de juiste "stand" aan . Met het openen van de tankdop hoorde ik het vacuüm. Ik dacht dat dit de oorzaak kon zijn.
Ja, hoort bij het apparaat. En je tankmeter, die is vrij krap afgesteld. Die begint bij mij al driftig te knipperen als er slechts 15 liter van de 21 verbruikt is. Je kan dan minstens nog 100 kilometer rijden, no worrys
 
hmmm mijn tank zuigt niet vaccum hoor :N

Tankmeter is wel sub-optimaal ja. 1e helft van de tank gaat super hard, en op de laatste 2 blokjes kun je nog bijna net zo ver.
 
Ik ben op zoek naar het klantnummer van het frame. Kan iemand mij helpen? 20200511_193551.jpg
 
Ik ben op zoek naar het kleurnummer van het frame. Kan iemand mij helpen?
Nee. Echt nee.
Hier in Nederland gebruiken wij het Duitse RAL. Die Japaners zijn geen Duitsers.
Daarnaast staat Kawasaki nou niets bekend om de kwaliteit van zijn lak; als het er niet afbladderd dan verkleurd het wel.
Dus er kan wel iemand iets roepen maar het blijft een gok.
 
Hij is gebouwd in 2011, het frame heeft een bronskleur.

Hoi Poques ,
ter info : in 2011 hebben ze 3 verschillende kleuren van de versys 650 op de markt gebracht (grey bronze , metalic spark black , en jouw kleur metalic imperial red pearl )
Dit is de exacte kleur die je moet hebben voor jouw frame : Metallic Flat Micron Grey .
En als je niet alleen de benaming maar ook de verf perfect van kleur wil hebben ga je naar de site in de link hieronder :
RS Motor Paint Kleuren - Motorcycle verf, fiets verf, Kawasaki Honda Yamaha
Ik ben al 32 jaar spuiter en heb in mijn leven al veeeeele malen lopen vloeken omdat de verfkleur niet perfect matchte , tot
ik op een dag bij deze firma uit de U.K. terecht kwam , ze maken enkel verfkleuren voor motors , en op waterbasis .
Sindsdien nooit meer kleurverschillen gehad , Ze werken zeer correct en de spullen staan steeds binnen de week voor je deur .
En het fijne is dat kawasaki je sinds 2 jaar ook doorverwijst naar deze firma (zoek het maar eens op in de officiele kawasaki.nl site ) .
IK heb op hun site je motor opgezocht zodat je nu in de link al de kleuren ziet die specifiek op jouw motor verwerkt zijn , en om verwarring te voorkomen : er staat bij jouw motor nog een 2de framekleur (Phantom Silver ) das de kleur van je achterbrug .
Mocht je nog vragen hebben hierover dan wil ik je graag helpen ,
groetjes Ed.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ed, sjonge...jij maakt er wel werk van! Ik ben er blij mee. Ik wil mijn motor liefst zo origineel mogelijk houden in de juiste kleurstelling. Ik ga er mee aan de slag. Hartstikke bedankt!
 
Ik wil toch nog even iets checken... Ik heb al langere tijd het idee dat de remmen van mijn eerste generatie niet geweldig zijn. Zeker als ik de F650GS van mijn vriendin als referentie gebruik, vind ik de remrespons matig. Bij die van haar kan ik met twee vingers de rem genoeg aantrekken, bij mijn Versys moet ik toch echt hard knijpen voor mijn gevoel.

Bij gebrek aan een beter woord moet ik de remmen omschrijven als ‘sponzig’, herkennen mensen dat? Het resultaat hiervan is dat ik af en toe niet het vertrouwen heb dat mijn remmen alleen genoeg zijn om tot stilstand te komen, en moet ik goed gebruik maken van de motor om te stoppen. Bij een noodstop is dit alleen niet altijd goed te doen, daar maak ik me een beetje zorgen over.

Is er iemand met een tip?
 
Ik wil toch nog even iets checken... Ik heb al langere tijd het idee dat de remmen van mijn eerste generatie niet geweldig zijn. Zeker als ik de F650GS van mijn vriendin als referentie gebruik, vind ik de remrespons matig. Bij die van haar kan ik met twee vingers de rem genoeg aantrekken, bij mijn Versys moet ik toch echt hard knijpen voor mijn gevoel.

Bij gebrek aan een beter woord moet ik de remmen omschrijven als ‘sponzig’, herkennen mensen dat? Het resultaat hiervan is dat ik af en toe niet het vertrouwen heb dat mijn remmen alleen genoeg zijn om tot stilstand te komen, en moet ik goed gebruik maken van de motor om te stoppen. Bij een noodstop is dit alleen niet altijd goed te doen, daar maak ik me een beetje zorgen over.

Is er iemand met een tip?
Dit is vreemd, want de BMW heeft maar 1 remschijf en de Versys 2. Blokjes misschien verglaasd of bijna versleten? Remolie ouder dan een paar jaar of tijdig ververst?
 
Terug
Bovenaan Onderaan