Ik ben er nog steeds niet uit waarom er druk op het remcircuit blijft staan. Ik ga binnenkort eens de oude remcilinder terugplaatsen om te kijken of het aan de cilinder ligt of niet. De hendels zijn wel hetzelfde dus daar ligt het probleem niet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hendels lijken me helemaal niet hetzelfde sowieso het stukje wat de rempomp indrukt lijkt me bij de ene hendel langer dan bij de andere....Ik ben er nog steeds niet uit waarom er druk op het remcircuit blijft staan. Ik ga binnenkort eens de oude remcilinder terugplaatsen om te kijken of het aan de cilinder ligt of niet. De hendels zijn wel hetzelfde dus daar ligt het probleem niet.
Bekijk bijlage 1576409Bekijk bijlage 1576411
Op de foto kan dat inderdaad de indruk wekken maar in werkelijkheid zijn deze delen exact even lang.Hendels lijken me helemaal niet hetzelfde sowieso het stukje wat de rempomp indrukt lijkt me bij de ene hendel langer dan bij de andere....
Op de foto kan dat inderdaad de indruk wekken maar in werkelijkheid zijn deze delen exact even lang.
Project ligt een poosje stil maar ik zal updates plaatsen als ik verder ga. Ik kan nergens veel info erover vinden dus voor geïnteresseerden zet ik het maar op het internet.Beste wensen allemaal!
Hoe is het met de remmerij inmiddels?
(ik zat ook al te denken aan de upgrade van de rempomp)#bovenmatig geïnteresseerd
Project ligt een poosje stil maar ik zal updates plaatsen als ik verder ga. Ik kan nergens veel info erover vinden dus voor geïnteresseerden zet ik het maar op het internet.
Rempomp upgrade update: Jullie hadden hartstikke gelijk en ik was weer koppig. Ondanks dat de remhendels er hetzelfde uitzien zit er net een paar mm verschil in waardoor de oude remhendel voor problemen zorgt op de nieuwe rempomp. Dat zuigertje blijft net een beetje ingedrukt. Hopen dat ik het terug kan sturen.
Weet je zeker dat de nieuwe hendel wel past? Lijkt of die niet ver genoeg vrij komt.
Je geeft aan dat de oude hendel past, maar de part nummers zijn niet gelijk. Ik vermoed dus dat je remhendel dus gewoon niet helemaal lekker past, en daardoor je voorrem niet goed vrij komt. Met een paar x remmen ga je steeds meer druk opbouwen in je leidingen die niet weg kan als je de rem los laat omdat het compensatiegaatje niet vrij komt met slecht passende hendel. Kom je rempomp wel helemaal vrij?
Hendels lijken me helemaal niet hetzelfde sowieso het stukje wat de rempomp indrukt lijkt me bij de ene hendel langer dan bij de andere....
Rempomp upgrade update: Jullie hadden hartstikke gelijk en ik was weer koppig. Ondanks dat de remhendels er hetzelfde uitzien zit er net een paar mm verschil in waardoor de oude remhendel voor problemen zorgt op de nieuwe rempomp. Dat zuigertje blijft net een beetje ingedrukt. Hopen dat ik het terug kan sturen.
Ik schaam me nog teveel om hem daar te posten.Gelukkig had nog niemand hints in die richting gegeven
Maar blij dat het probleem gevonden is, en nu nog op zoek naar de juiste bijbehorende en passende hendel, moet niet zo heel moeilijk zijn toch?
Post je hem zelf even hier?
Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3
Na deel 1 en deel 2 vol met sleutelblunders zijn geraakt, gaan we door met nummer 3 ! Enjoy ! 8-) Dit topic is voor sleutelblunders aan motorfietsenwww.motor-forum.nl
Rempomp + hendel teruggestuurd en een andere besteld, samen met twee remklauwen voor de BMW. Vandaag maar eens aan onderhoudt begonnen aangezien de motor voorlopig toch nog niet uit de garage komt. Vandaag de bougies vervangen en het luchtfilter schoongemaakt. Binnenkort luchtfilter inoliën en de gaskleppen synchroniseren. Hopelijk tegen die tijd ook de nieuwe rempomp binnen.
Bekijk bijlage 1586467
Ik heb helaas geen foto's voor je gemaakt, maar ik heb het zonder luchtfilter gedaan. Ik heb de tank achterstevoren op de plek gezet waar normaal het zadel zit en een blok hout tussen de tank en het frame gezet (er zit precies een buis van het frame op een perfecte plek als je luchtfilter weg is). Toen gewoon brandstofleiding aangesloten en de voeding voor de benzinepomp. De schroefjes voor het afstellen zijn totaal onbereikbaar maar met een korte platkop schroevendraaier is het een beetje mogelijk.Goed bezig! Gaskleppen synchroniseren staat bij mij al geruime tijd op de planning. Synchronisatie apparaat ligt al een tijdje te wachten.
Ben benieuwd of je nog moeilijkheden tegenkomt...
Hoe ga je het doen met de tank? De leidingen zijn volgens mij te kort om hem vast te laten terwijl hij gekanteld staat volgens mij...
En moet je niet eerst eigenlijk de kleppenspeling controleren/aanpassen voor je gaat synchroniseren?
Ik heb helaas geen foto's voor je gemaakt, maar ik heb het zonder luchtfilter gedaan. Ik heb de tank achterstevoren op de plek gezet waar normaal het zadel zit en een blok hout tussen de tank en het frame gezet (er zit precies een buis van het frame op een perfecte plek als je luchtfilter weg is). Toen gewoon brandstofleiding aangesloten en de voeding voor de benzinepomp. De schroefjes voor het afstellen zijn totaal onbereikbaar maar met een korte platkop schroevendraaier is het een beetje mogelijk.
Synchroniseren moet inderdaad na het wijzigen van de klepspeling maar volgens het wphb hoeft dat pas na elke 42.000 km dus dat is voor de volgende winterbeurt. De motor zit intussen weer in elkaar. Wat mij wel opviel is dat de bougies vrij wit waren, hoort dit? Ik dacht dat deze altijd koffiebruin moesten zijn.
Een kleine wijziging was voldoende, ik heb er nog niet mee gereden ivm de rempomp maar die is vandaag binnen gekomen. Ik laat hem even een nachtje staan met een tie wrap om de hendel heen, ik wil niet naar beneden toe gaan ontluchten want de luchtbellen zitten alleen bovenin. Ik kon zo snel ook niks vinden om omgekeerd te gaan ontluchten.Bedankt voor je duidelijke beschrijving. Goed om te weten dat het zo kan!
Van die schroefjes had ik het ook al begrepen idd.
Moest er veel aan gewijzigd worden? En zoja, was dit merkbaar?
Mbt de kleur van de bougies kwam ik deze foto tegen. Misschien heb je daar iets aan. Bekijk bijlage 1587072
Bekijk bijlage 1590390
Zomaar even een plaatje om de boel wat levendig te houden. Iedereen al zin en het nieuwe seizoen?
Over euro norm, is een Versys 650 uit ‘18 nu euro 4 of 5? Ik kan het op de rekening g niet terugvinden. En wat zou het verschil zijn in bijvoorbeeld vermogen en uitstoot vraag ik mij af?
Mooi man! Die matte kleuren staan de Versys erg goed. Wel eens begrepen dat het wat kwetsbaar zou zijn voor krasjes en dus lastig onderhouden. Ervaar jij dit zo?
Als ik een kenteken heck uitvoer bij mijn 2009 model dan staat er bij milieu dat euro klasse niet geregistreerd staat. Misschien bij die van jou wel?
Gister even een stuk gereden met de Versys (voordat het echt koud wordt). Die nieuwe rempomp remt inderdaad wel fijn. Weinig kracht op de hendel maar hij remt wel stevig. Enige nadeel is dat ik de hendel erg ver moet inknijpen voordat er geremd wordt. Ben ik gewoon aan het zeuren of is dit op te lossen?
Gister even een stuk gereden met de Versys (voordat het echt koud wordt). Die nieuwe rempomp remt inderdaad wel fijn. Weinig kracht op de hendel maar hij remt wel stevig. Enige nadeel is dat ik de hendel erg ver moet inknijpen voordat er geremd wordt. Ben ik gewoon aan het zeuren of is dit op te lossen?
Heb geen ABS dus dat ga ik toch maar niet proberen hahaha. Ik heb gelezen dat het ook kan liggen aan de rubbers van de remklauwen maar daar zal ik dan eens naar moeten kijken. Ik ga niet voor de lol de klauwen reviseren. Ik zal na alle sneeuw eens een noodstopje doen, als dat best gaat dan lijkt mij dat hij goed kan remmen.Als je hem nog zo ver kan inknijpen zoals op je laatste filmpje zou ik het persoonlijk nog laten checken door een professional.
Als je ABS hebt zou je kunnen checken of je hem op droog asfalt in de ABS kan remmen, dan zou je, volgens mij, in ieder geval de maximale remdruk opwekken. Toch?
Disclaimer: bovenstaande is gebaseerd op boerenverstand