Kawasaki versys 650 deel 4

Ik heb zo'n zijstandaard verbreder gekocht (ik dacht leuk prulletje van AliExpress) maar deze is vanaf het 2015 model dus ik heb er niks aan. Als iemand in de buurt van Almere is dan mag die hem ophalen als je wil.

IMG_20210413_155540__01.jpg
 
Aaahgr, klote is dat.
Ik heb bobbins besteld, zwart met Kawasaki erop, 10mm. Maar die passen dus niet. Hier liefhebbers waar ze wel passen? Omgeving Alkmaar of evt Schiphol tijdens kantooruren.
 
Ik heb gister een proefrit op een Versys 650 gemaakt van 2017. Een erg leuk rijdende motorfiets. Huidige eigenaar heeft de motor gebruikt voor woon-werk verkeer , en helaas niet goed beschermd tegen de pekel. De lak van het motorblok laat al op veel plekken los en er is veel roest/corrosie zichtbaar op bouten en frame. Wat is hier aan te doen? Loont dit om dit te herstellen? Ik schrok hier erg van, zo'n jonge motorfiets en zoveel roest al.
Komt dit vaker voor bij versys 650's? Ik heb nog geen beslissing genomen wat ik ga doen.

Bvd
 
Ik heb gister een proefrit op een Versys 650 gemaakt van 2017. Een erg leuk rijdende motorfiets. Huidige eigenaar heeft de motor gebruikt voor woon-werk verkeer , en helaas niet goed beschermd tegen de pekel. De lak van het motorblok laat al op veel plekken los en er is veel roest/corrosie zichtbaar op bouten en frame. Wat is hier aan te doen? Loont dit om dit te herstellen? Ik schrok hier erg van, zo'n jonge motorfiets en zoveel roest al.
Komt dit vaker voor bij versys 650's? Ik heb nog geen beslissing genomen wat ik ga doen.

Bvd

Herstellen is bijna niet te doen. Je moet dan zo veel dingen vervangen. Dan moet hij wel echt spot goedkoop zijn. Als je zelf niet in de winter door gaat rijden zou ik hem lekker laten staan en een nette zoeken.
 
Motor is wel 1000 euro goedkoper dan een net exemplaar. Maar ik ben een recreatieve ( mooi weer) rijder, dus het moet er ook een beetje mooi uit zien. Dan weet ik genoeg. Bedankt !
 
En voor minder dan 1000 euro krijg je hem niet weer netjes. Deze motor lijkt me vooral interessant voor iemand die hem ook dagelijks in weer en wind gaat gebruiken.
 
En voor minder dan 1000 euro krijg je hem niet weer netjes. Deze motor lijkt me vooral interessant voor iemand die hem ook dagelijks in weer en wind gaat gebruiken.
Ik gebruik hem ook dagelijks door weer en wind (gladheid uitgezonderd) maar ik wil wel iets moois rijden 🙈.
Inmiddels heb ik het volgende aangepast/toegevoegd:

Givi scherm D4122ST, wat een verschil!
GPS/telefoon rekje
Rear wheel hugger
Radiateur beschermer

Vanmiddag alarm inbouwen en voordat t herfst is, zal ik ook nog een verlenging van t voor spatbord hebben.

Ik twijfel over een topkoffer, heb wel al 2 zijkoffers maar een origineel in de kleur van de motor komt op een belachelijke 620 euro. Ik ga niet op vakantie, alleen woon-werk en een toertje hier en daar.
Heeft dat dan wel nut?
 
Dat vind ik lastig om te beoordelen, wat is de reden dat je een topkoffer wil? Kom je nu ruimte tekort om spullen mee te nemen? Als het voornamelijk voor het toeren is ligt het er ook maar aan waar de grens tussen een toertje en vakantie voor jou ligt. Spullen voor een paar dagen passen wel in de zijkoffers en een tent/matje/slaapzak kun je ook in een bagagerol meenemen of is dit voor jou al vakantie?

Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk de topkoffer wel het meest gebruik om spullen mee te nemen, je mikt het er toch gewoon het makkelijkste in.
 
Dat vind ik lastig om te beoordelen, wat is de reden dat je een topkoffer wil? Kom je nu ruimte tekort om spullen mee te nemen? Als het voornamelijk voor het toeren is ligt het er ook maar aan waar de grens tussen een toertje en vakantie voor jou ligt. Spullen voor een paar dagen passen wel in de zijkoffers en een tent/matje/slaapzak kun je ook in een bagagerol meenemen of is dit voor jou al vakantie?

Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk de topkoffer wel het meest gebruik om spullen mee te nemen, je mikt het er toch gewoon het makkelijkste in.
Zodat de eventuele passagier beter zit 😂 op dochter van 10 jaar. Geen idee eigenlijk. Vind t wel mooi en het is handiger tussen de files door (als we die ooit weer krijgen).
 
Dit herken ik wel, daarom laat ik de koffers ook bijna altijd op de motor zitten ook al zijn ze het grootste deel van de tijd leeg...
Laptoppie en lunch, elke dag.
Vrije tijd wil ik ze er nog wel eens afhalen, geeft een wat stoerdere look.
 
Ik vind het net wat hebben als de koffers er op zitten , vooral vanaf achter gezien , mooi breed aanzien .
Absoluut, maar 1 v/d pluspunten vind ik ook dat zonder de zijkoffers het geen motor is 'waar de koffers af zijn', doordat de bevestiging is verstopt in de handvatten. Dat hield me altijd tegen om zijkoffers te nemen, terwijl ik een hekel heb aan een rugzak op de motor 😁
 
Absoluut, maar 1 v/d pluspunten vind ik ook dat zonder de zijkoffers het geen motor is 'waar de koffers af zijn', doordat de bevestiging is verstopt in de handvatten. Dat hield me altijd tegen om zijkoffers te nemen, terwijl ik een hekel heb aan een rugzak op de motor 😁
Ja dat klopt , geen beugels in het zicht als de koffers er af zijn .
Dat heeft Kawasaki netjes gedaan de laatste jaren , ook passen ze op andere modellen.
 
Zo, alarm zit erop. El cheapo van Aliexpress, werkt met bewegingsmelder, simpel met tie-wraps vast te maken aan het frame (onder het zadel) en doet halfjaar met batterij. Vandeweek op een rustige plek eens uitproberen en goed instellen. Gok dat de buren niet zitten te wachten op 113 db gegil als hun kinderen net slapen 😂
 
Hallo allemaal!

Hier een motorrijder die zich sinds vorige week trotse eigenaar mag noemen van een Kawasaki Versys 650 uit 2008.
Iemand nog tips of mooie ervaringen met deze motorfiets?

Is er iemand die een additionele gear indicator op de Versys heeft laten zetten? Ben benieuwd naar de ervaringen!

Veel rijplezier!

Groet Bas
20210420_160302.jpg
 
Gefeliciteerd! Blijft een mooi ding, zo in dat groen.

Zelf heb ik er ooit een gear indicator van ome Ali op gemonteerd. Nou ja, gemonteerd...
Installatie is heel gemakkelijk. Je moet een kabeltje leiden van je dashboard naar een plugje (diagnostics connector) onder je zadel. Bij mij zat er een losse connector bij. Het meest uitdagende was de kabeltjes in de juiste orientate met de connector te verbinden. Volgens mij heb ik de onderstaande afbeelding aangehouden.

De gear indicator zelf werkt tot op heden top. Regen heeft ook geen enkel probleem opgeleverd. Als ik een nadeel zou moeten noemen, dan is het dat hij niet (correct) de versnelling aangeeft tijdens het schakelen zelf.
 

Bijlagen

  • Plugje.jpeg
    Plugje.jpeg
    30,1 KB · Weergaven: 7
Gefeliciteerd! Veel rijplezier.
Geen ervaring met dit model dus kan er niks over zeggen.

Offtopic; doen we ook aan versys toerritten hier?
 
Terug
Bovenaan Onderaan