Kawasaki versys 650 deel 4

Hallo allemaal!

Hier een motorrijder die zich sinds vorige week trotse eigenaar mag noemen van een Kawasaki Versys 650 uit 2008.
Iemand nog tips of mooie ervaringen met deze motorfiets?

Is er iemand die een additionele gear indicator op de Versys heeft laten zetten? Ben benieuwd naar de ervaringen!

Veel rijplezier!

Groet BasBekijk bijlage 1621755
Ik heb een tijd met een Gen 1 gereden met een Gipro gear indicatior. Werkte opzich mooi, je moet alleen wel rekening houden met het feit dat die after-market dingen pas werken als je in de versnelling rijd. Dus met de koppeling ingetrokken doet hij niets. Daarom zit er altijd iets vertraging op. hij vergelijkt namelijk motortoerental met snelheid en berekent dan de versnelling waar je in rijd. Dit kost alleen altijd even een halve tel.

Waar zijn je handvatten achter? of heb je er een givi kofferrek bij wat er nu even af is?
Verder even smoke knipperlicht glaasjes erop, dat staat net ff netter!
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!

Hier een motorrijder die zich sinds vorige week trotse eigenaar mag noemen van een Kawasaki Versys 650 uit 2008.
Iemand nog tips of mooie ervaringen met deze motorfiets?

Is er iemand die een additionele gear indicator op de Versys heeft laten zetten? Ben benieuwd naar de ervaringen!

Veel rijplezier!

Groet BasBekijk bijlage 1621755
Nette motor voor zijn leeftijd , weet niet of je een poetser bent maar als je met Alu Belgom over je uitlaatbochten gaat kan je die ook nog zeer mooi krijgen .
Veel fijne km's met je nieuwe aanwinst in ieder geval.
 
Hallo allen,

Vandaag wezen kijken voor Versys 650 bij Motoport Den Bosch.
Schijnt ingeruild te zijn op een 1000. Iemand van hier toevallig die deze motor kent?
Wellicht dat ik binnenkort bij jullie aan ga sluiten.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2021-04-24-18-55-59-13.jpg
    Screenshot_2021-04-24-18-55-59-13.jpg
    76,5 KB · Weergaven: 42
Hallo allen,

Vandaag wezen kijken voor Versys 650 bij Motoport Den Bosch.
Schijnt ingeruild te zijn op een 1000. Iemand van hier toevallig die deze motor kent?
Wellicht dat ik binnenkort bij jullie aan ga sluiten.
Hey 2swift,

Tof dat je voor een Versys kijkt.
10.000 km gereden is niet veel, hij is wel al uit de garantie. Is de vraagprijs 9.000?
Mss moet je overwegen om een nieuwe te kopen? Ik heb de mijne nl. ook voor 9.000 gekocht, de Tourer uitvoering (handkappen, zijkoffers en tankpad). Als je de topkoffer en mistlampen kunt missen, is dat wellicht een betere optie? Zelf kleur kiezen, 0 km, 2 jr garantie en het gevoel dat je de hele wereld aankunt.
Ik weet sowieso 2 dealers in NH die m voor deze prijs kunnen wegdoen.

Succes met beslissen!
 
Hey 2swift,

Tof dat je voor een Versys kijkt.
10.000 km gereden is niet veel, hij is wel al uit de garantie. Is de vraagprijs 9.000?
Mss moet je overwegen om een nieuwe te kopen? Ik heb de mijne nl. ook voor 9.000 gekocht, de Tourer uitvoering (handkappen, zijkoffers en tankpad). Als je de topkoffer en mistlampen kunt missen, is dat wellicht een betere optie? Zelf kleur kiezen, 0 km, 2 jr garantie en het gevoel dat je de hele wereld aankunt.
Ik weet sowieso 2 dealers in NH die m voor deze prijs kunnen wegdoen.

Succes met beslissen!
Volgens mij nog garantie tot december 2021, hij is van 6 december, niet januari.
Maar de koffers zijn voor mij een must, de lampen niet perse. Handvatverwarming en uitlaat is ook een andere. Usb aansluiting. Dus goed in de spullen.
Opzich is 9000 voor een nieuwe niet gek (kaal 8850), maar de afschrijving heb ik nu al gehad. En ik kan mijn andere motor inruilen, dat is ook prettig.
 
Volgens mij nog garantie tot december 2021, hij is van 6 december, niet januari.
Maar de koffers zijn voor mij een must, de lampen niet perse. Handvatverwarming en uitlaat is ook een andere. Usb aansluiting. Dus goed in de spullen.
Opzich is 9000 voor een nieuwe niet gek (kaal 8850), maar de afschrijving heb ik nu al gehad. En ik kan mijn andere motor inruilen, dat is ook prettig.
Ok, dat verandert t wel idd.
Is dit geval; veel plezier met je nieuwe Versys 😉
 
Hallo allemaal!

Hier een motorrijder die zich sinds vorige week trotse eigenaar mag noemen van een Kawasaki Versys 650 uit 2008.
Iemand nog tips of mooie ervaringen met deze motorfiets?

Is er iemand die een additionele gear indicator op de Versys heeft laten zetten? Ben benieuwd naar de ervaringen!

Veel rijplezier!

Groet BasBekijk bijlage 1621755
Gefeliciteerd! Ik heb sinds een aantal maanden dezelfde in het grijs (maar dan uit 2009). Ziet er heel netjes uit deze! Ik heb ook overwogen om een versnellingsindicator te kopen, maar ik merk eigenlijk dat ik hem niet nodig heb. Je leert je motor snel genoeg kennen en voor je het weet voel je intuïtief aan in welke versnelling je zit. Maar wellicht voelt dat voor jou weer anders en zo te zien is de installatie idd makkelijk :-). Veel plezier met je motor!!
 
Hallo allemaal!

Hier een motorrijder die zich sinds vorige week trotse eigenaar mag noemen van een Kawasaki Versys 650 uit 2008.
Iemand nog tips of mooie ervaringen met deze motorfiets?

Is er iemand die een additionele gear indicator op de Versys heeft laten zetten? Ben benieuwd naar de ervaringen!

Veel rijplezier!

Groet BasBekijk bijlage 1621755
Ik heb de Healtech GiPro erop zitten, werkt prima. Het is zoals al werd gezegd niet 100% accuraat tijdens het schakelen of wanneer je de koppeling vast hebt, maar als je eenmaal in een versnelling rijdt kan er weinig mis.

Het enige issue wat ik ermee had is de bevestiging: er zit zo’n plaklaag onder die in mijn geval al na een paar weken los liet. Heb ‘m uiteindelijk met wat tiewraps aan mijn stuur bevestigd.
 
Heeft iemand hier zijn originele voorlampjes vervangen voor ledlampen?
Ik vind dat dit de zichtbaarheid op de weg enorm verhoogt, maar geen idee of t zomaar kan?
 
Goedemiddag allemaal, na jaren een Diversion te hebben gereden mag ik mij sinds dit weekend eigenaar noemen van een Versys 650 uit 2007.
Hij rijdt als een tiet en ik ben er erg blij mee. Het valt me alleen op dat ik tijdens een rijden een diepe trilling hoor, die van voren lijkt te komen.
Ik heb het idee dat het de unit is waar m'n toerenteller en display inzitten (hoe heet zo'n ding?), al weet ik het niet helemaal zeker.
Is er iemand anders die hier problemen mee heeft gehad en hoe is dat opgelost? Zou ik er gewoon wat zwarte gum tussen kunnen proppen of zit de trilling meer erachter?
 
Ik ben sinds kort mijn 2007 Versys kwijt maar het rijdt idd prima.
Er zit bij idd bij veel vroeger 650 een trilling in het dashboard wat je vooral bij lage toeren en kunt horen.
Wellicht een keer een zondag voor uittrekken om het eruit te krijgen.

Verder heel veel rijplezier met je Versys.
Bedankt voor je antwoord Rob, hopelijk lukt het met wat demping ertussen.
 
Goedemiddag allemaal, na jaren een Diversion te hebben gereden mag ik mij sinds dit weekend eigenaar noemen van een Versys 650 uit 2007.
Hij rijdt als een tiet en ik ben er erg blij mee. Het valt me alleen op dat ik tijdens een rijden een diepe trilling hoor, die van voren lijkt te komen.
Ik heb het idee dat het de unit is waar m'n toerenteller en display inzitten (hoe heet zo'n ding?), al weet ik het niet helemaal zeker.
Is er iemand anders die hier problemen mee heeft gehad en hoe is dat opgelost? Zou ik er gewoon wat zwarte gum tussen kunnen proppen of zit de trilling meer erachter?
Gefeliciteerd met je Versys!
 
Kwestie van H7 led kopen en erin steken dus?
Ja, het enige is dat je er rekening mee moe5 houden dat je iets meer strooilicht hebt, maar niet veel. En de rubber afdichtkappen heb ik vervangen voor iets grotere omdat het armatuur van de led-lampen iets groter is.
 
Ja, het enige is dat je er rekening mee moe5 houden dat je iets meer strooilicht hebt, maar niet veel. En de rubber afdichtkappen heb ik vervangen voor iets grotere omdat het armatuur van de led-lampen iets groter is.
Ik had vanochtend een auto achter me waarvan ik twijfelde of ie niet zn grootlicht aan had, zo letterlijk oogverblindend was t. Ik had serieus van die vlekken voor mn ogen toen ik in dat licht keek, zoals je ook hebt als je (te lang) in de zon kijkt.

OT, ik ga eens kijken of t bij mij ook past (2021 model).
 
Ik had vanochtend een auto achter me waarvan ik twijfelde of ie niet zn grootlicht aan had, zo letterlijk oogverblindend was t. Ik had serieus van die vlekken voor mn ogen toen ik in dat licht keek, zoals je ook hebt als je (te lang) in de zon kijkt.

OT, ik ga eens kijken of t bij mij ook past (2021 model).
Dat past zeker, ik kocht mijn motor in ‘18, dat is hetzelfde model.
 
Goedemorgen allemaal,

Ik heb een Versys 650 ook 2008 maar ik merk toch dat het zadel niet zo fijn (meer) zit. Ik schuif naar voren en m'n onderbroek kruipt omhoog dus niet helemaal optimaal. Ik vind een aftermarket zadel van bagster toch wel zeer prijzig dus ik hoopte dit anders op te lossen.

Ik zie bijvoorbeeld luchtkussens (https://www.motea.com/nl/motorfiets...MIzfeshbCv8AIVZoODBx00BgnqEAQYASABEgKmIvD_BwE), gelkussens (https://www.motea.com/nl/gel-zadelkussen-m-tourtecs-universal-comfort-zadelkussen-zwart-778152-0) of een lamsvel (https://www.motea.com/nl/motor-lams...MIlPv7ubCv8AIVE2EYCh1xPw6JEAQYAyABEgKgkfD_BwE).

Iemand hier ervaring mee?

Ook zie ik online wat voorbij komen over het toevoegen van wat extra ringen onder het zadel aan de voorkant zodat die iets meer omhoog staat, iemand hier die dat geprobeerd heeft?
 
Goedemorgen allemaal,

Ik heb een Versys 650 ook 2008 maar ik merk toch dat het zadel niet zo fijn (meer) zit. Ik schuif naar voren en m'n onderbroek kruipt omhoog dus niet helemaal optimaal. Ik vind een aftermarket zadel van bagster toch wel zeer prijzig dus ik hoopte dit anders op te lossen.

Ik zie bijvoorbeeld luchtkussens (https://www.motea.com/nl/motorfiets...MIzfeshbCv8AIVZoODBx00BgnqEAQYASABEgKmIvD_BwE), gelkussens (https://www.motea.com/nl/gel-zadelkussen-m-tourtecs-universal-comfort-zadelkussen-zwart-778152-0) of een lamsvel (https://www.motea.com/nl/motor-lams...MIlPv7ubCv8AIVE2EYCh1xPw6JEAQYAyABEgKgkfD_BwE).

Iemand hier ervaring mee?

Ook zie ik online wat voorbij komen over het toevoegen van wat extra ringen onder het zadel aan de voorkant zodat die iets meer omhoog staat, iemand hier die dat geprobeerd heeft?


https://www.google.nl/url?sa=t&rct=.../buddyseats/&usg=AOvVaw1lvsWNDyLjGdg16IE-jZp9Hier had ik goede ervaringen mee, en niet duur. Klaar terwijl je wacht.
 
Tijger Leathers inderdaad, vanuit Breda een uurtje rijden. Even van te voren bellen voor een afspraak en ze passen het zadel naar jouw wensen aan. Iets harder schuim erin en van voren wat hoger en/of van achter wat lager. Kost iets van 90 euro en als het daarna nog niet goed is passen ze het kosteloos aan.

Mijn ervaring is dat bij het proefzitten je al snel het gevoel hebt dat het goed is, terwijl je bij het rijden het dan alsnog te hoog vindt van achteren. Ik ben daarom terug gegaan en toen is het nog aangepast. Dus let even goed op en zet ook even je benen op de grond bij het proefzitten en rol je motor wat naar voren.
 
Bedankt voor de tip. Ze gaat zo naar de garage voor nieuwe banden maar ik ga zeker langs om het schuim te vervangen en ik denk ook dat ik het zadel opnieuw laat bekleden afhankelijk van de prijs. Heeft iemand daar ervaring mee?
 
Een zadel laten bekleden doen ze ook bij Tijger Leathers en mooi ook. Maar ze doen dat nooit tegelijkertijd met het aanpassen van een zadel. Daar moet je eerst even mee rond rijden totdat je zeker weet dat het bevalt en dan bekleden ze het opnieuw. Alleen daar kun je denk ik niet op wachten. Maar je kan je sowieso je even laten voorlichten over de kosten en wat mogelijk is als je langs gaat om het te laten aanpassen.

Opnieuw laten bekleden heb ik zelf nog niet gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan