Kawasaki Versysy 1000 verlichting UK vs NL

Kawasabi2020

MF'er
1 jun 2020
79
11
Beste,
Weet iemand toevallig of de verlichting/koplamp van een Kawasaki Versys 1000 uit UK anders schijnt dan die van Nederlander IVM invoer motorfiets en keuring RDW.

Teskt RDW:
Was het voertuig eerder geregistreerd in een EU-lidstaat waar linksrijdend verkeer gebruikelijk is, dan moet het voertuig voor Nederland zijn voorzien van verlichting en spiegels voor rechtsrijdend verkeer.

Alvast hartelijk dank,
mvg
Kawasabi
 
Auto's en motoren schijnen over het algemeen de berm in. Als je dan ineens aan de andere kant rijdt dan blindeer je de tegenligger. Hier bijvoorbeeld een duidelijk voorbeeld van Halflive. De Versys zal dit denk ik ook wel hebben maar ik kan het op de afbeeldingen niet goed zien. Je zou een afwijking in je koplampglas moeten zien. Ze zullen niet helemaal hetzelfde zijn.
 
Dat is inderdaad wat een medewerker van RDW (technische afdeling)tegen mij heeft verteld. Het dus effe afwachten tot de motor er is dan kan ik het testen. En anders een andere koplamp er opzetten. Bedankt voor jullie reacties.
 
Ik zou zeggen vergelijk vast artikelnummers op cmsnl.com bijvoorbeeld. Als er afwijkende nummers zijn, kun je alvast op zoek naar een Europese koplamp.

Dit is wat ik kan vinden, ik zie wel dat UK en Europe er tussen
staan en ik zie dat er maar 1 nummer op staat. Zou dat betekenen dat het 1 en dezelfde is?
 

Bijlagen

  • koplamp.jpg
    koplamp.jpg
    83,9 KB · Weergaven: 5
Zou je,los van de RDW keuring,zélf ook niet willen weten of jij je tegenliggers verblindt en ook nog eens zelf geen optimaal verlichting/zicht hebt ?
Natuurlijk heb ik mijn huiswerk gedaan. Ik ben langs een APK-meester geweest, Nederlands Kawasaki onderdeelnummer is het zelfde als UK. Ik heb ook naast een vriend gestaan die ook zelfde motor heeft op een muur geschenen en we hadden dezelfde rechte lijn. Er zijn helaas veel spookverhalen over verlichting van motorfietsen uit UK maar dat geldt niet voor alle motoren.
 
  • Leuk
Waarderingen: AWH
Natuurlijk heb ik mijn huiswerk gedaan. Ik ben langs een APK-meester geweest, Nederlands Kawasaki onderdeelnummer is het zelfde als UK. Ik heb ook naast een vriend gestaan die ook zelfde motor heeft op een muur geschenen en we hadden dezelfde rechte lijn. Er zijn helaas veel spookverhalen over verlichting van motorfietsen uit UK maar dat geldt niet voor alle motoren.

Top,veel plezier en veilige kilometers met je aanwinst.
In veel gevallen,ws vooral wat oudere motoren (en auto's) is de verlichting wel degelijk tegengesteld, het blijft dus wel noodzaak voor importkopers om zich daarvan bewust te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan