Kawasaki verzuipt

Doesje

MF'er
2 feb 2004
107
3
Gelderland
Hallo allemaal,

Mijn huidige kawasaki ZX-6R uit 1996 heeft ongeveer een jaar stilgestaan, mijn probleem is dat als ik hem nu start dan loopt die op 3 cilinders verzuipt dan en slaat af.
Als ik de benzinekraan iedere keer open en weer dicht doe dan blijft die net lopen op 3 cilinders.
Ik had zelf het idee dat de carburateurs vervuild zijn dus tank er af luchtfilter er af (luchtfilter stond vol met benzine) en dan de carbs er af dacht ik, maar dat gaat niet maar zo lukken.
Onder de carb zitten 4 slangenklemmen waar ze mee aan rubberen slangen zitten en die slangen zitten weer vast aan de cilinders, het probleem is dat ik niet bij de slangenklemmen kan komen om ze los te draaien.
Ik heb al geprobeerd om de carbs met stikstof door te blazen, tegen de vlotter bak tikken maar dit alles mocht niet helpen.
Kan ik er misschien een of andere cleaner inspuiten of zo?
Of heeft iemand misschien een idee hoe dit op te lossen zonder het hele blok onder de motor uit te halen?

Alle ideeen of hulp is welkom.

Doesje
 
Had ik dus maar ff lekker niet gedaan als je geen nieuwe inlaten wilt kopen.

Die dingen hebben de neiging uit te drogen (benzine) en poreus/brokkelig te worden. Ga je hier mee lopen kloten dan heb je ze gegarandeerd kapot.

Netjes klemmen loshalen en RECHT eruit halen met beleid.
 
Had ik dus maar ff lekker niet gedaan als je geen nieuwe inlaten wilt kopen.

Die dingen hebben de neiging uit te drogen (benzine) en poreus/brokkelig te worden. Ga je hier mee lopen kloten dan heb je ze gegarandeerd kapot.

Netjes klemmen loshalen en RECHT eruit halen met beleid.

Bij mij is het altijd nog prima gegaan, maar dat zou dus kunnen liggen aan dat mijn rubbers niet uitgedroogd zijn, ik heb de klemmen na de 1ste keer ook losser gezet en niet meer aangedraaid en ik heb nooit problemen!
 
Had ik dus maar ff lekker niet gedaan als je geen nieuwe inlaten wilt kopen.

Die dingen hebben de neiging uit te drogen (benzine) en poreus/brokkelig te worden. Ga je hier mee lopen kloten dan heb je ze gegarandeerd kapot.

Netjes klemmen loshalen en RECHT eruit halen met beleid.

Mee eens dat je het met beleid moet doen, maar als ze scheuren dan hadden de rubbers hun beste tijd wel gehad. Dan is het devies gewoon vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan