Kawasaki VN 1500 Classic 1994

Zoek de verschillen deze motor is een vn1500 c bouwjaar 1995 .
00036441414141434E6DA.jpg
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk verschil ,denk dat je gewoon chrome spullen kan kopen van een 96 model of later.
Chrome zijkastjes fendertrim spotlights valbeugel emz
 
Je ziet snel genoeg het verschil in de iets kortere cilinderwanden de wat lageren en bredere cilinderlopen en aan de schakelkant is het onderblok gladder

Maar grotendeels is de basis van de c en de D1/D2 vrijwel hetzelfde
 
klinkt goed deze info mannen , ik werd al een beetje moedeloos van deze aanschaf , maar door deze pep talk, ga ik weer eens op zoek
naar leuke spullen voor deze fantastische bike , want ik ben er nog wel trots op hoor .....
 
klinkt goed deze info mannen , ik werd al een beetje moedeloos van deze aanschaf , maar door deze pep talk, ga ik weer eens op zoek
naar leuke spullen voor deze fantastische bike , want ik ben er nog wel trots op hoor .....
Wat kan het jou allemaal verdommen of het een gepimpte vulcan is of niet ,, oliepeil in de gaten houden en karren met het ding ..(je hebt hem gekocht omdat je hem mooi vindt of niet dan ? ) Rest ik kul bij een motor van die leeftijd ...Veel lol met het ding ;)
 
Ow, je hoeft absoluut niet moedeloos te worden hoor, zelfs al is het een omgebouwde, de vulcans zijn sterke bakken

Maar als het idd jouw motor is waarvan je de foto laat zien in dat schuurtje is het zeker een D-blok. Ik denk dat het een eigenbouw is, dus een kortgereden D in het frame van een A of zoiets, Het typeplaatje is vreemd omdat daar gesproken wordt over een C, maar de foto lijkt heel veel op een D1. Heb je in ieder geval geen slecht blok (kijk even of er een bypass loopt van carburateur naar radiator, de D1 hadden nog wel eens last van een bevriezende carb, 1 carb die wel die cilinders van lucht moesten voorzien hadden veel luchtdoorstroom)

Maar in ieder geval kan je alles van de Classic er op en aanhangen zo te zien
Ik had een thunder contactslot (vergelijkbaar met een Harleycontactslot onder de teller zitten omdat ik steeds mijn sleutels vergat mee te nemen uit het contactslot wat links voor zat. Ik weet niet of je de 4 of 5 bak heb (ik denk de 4 bak) lekker lui schakelen, bij 60 al in zijn 4 en nog koppel zat om snel weg te trekken voor inhalactie en zo
 
Ja, bij de classic was dat een D volgens mij, in het blok zal ongetwijfled een nummer staan, aan de voet van.................ik moet even diep nadenken, volgens mij voorste cilinder linkerzijde

Het blok van de classic was iets anders dan de oudere types, iets breder, zwart en wat gedrongener, carb tussen beide cilinders (al had volgens mij de oudere ook, maar die hadden het luchtfilter voor de voorste cilinder zitten.
Maar zoek anders zelf even de verschillen, dat is makkelijker want jij heb de motor voor jje neus en ik heb de mijne verkocht in 2006 :)
Kun jij je nog herinneren hoe het was voor de passagier achterop zal ik maar zeggen , mijn duo klaagt over extreme trilling , ik wil dit nog wel uitzoeken , hij staat nu weer binnen ivm diversen keren totale tijdelijke uitval op de snelweg tijdens inhalen en stotteren onder het cruisen , en een lekkende benzinekraan , ennnnn hij verbruikt momenteel 1:10
 
Wij reden hiervoor op een Yamaha XV750 , geen klachten van de passagier , nu wel op de VN 1500 extreme trillingen ...heeft iemand ervaring of tips ???
 
Janook,
Ik heb er ook ooit eentje gehad, en die had ongeveer de zelfde klachten.
Waarschijnlijk heb jij de 4 bak, en boven de 110 wil deze indd beetje trillen, en boven de 110 gaat deze ook behoorlijk zuipen.
(is wat onhandig met een 12 liter tank :))
Gewoon niet veel harder als 100 rijden en dan heb je er geen problemen mee.
Ik heb er half Europa mee rond gereden, en nooit gezeik mee gehad.
Erg fijne motoren trouwens.
 
Ik heb nooit klachten gehad van vrouwlief, ja na 500 km een houten kont, maar voor de rest niets.
Het inhouden kan de oorzaak hebben in de lekkende benzinekraan of in een bevriezende carb, vandaar mijn vraag of de carb modificatie al toegepast was. Bij de D1 sowieso , en volgens mij de D2 ook nog waren er wat kinderziektes fabrieksaf. Zo waren de binnenbochten van de uitlaat zwak en braken op de las (hoop gerammel maar vervanging werd betaald door Kawa). Ook de bevriezende carb was een ontwerpfout en op kosten van Kawa werd er dan een bypass gemaakt om de carb te kunnen opwarmen. Menig dealer was niet blij met deze actie want de tijd hiervoor was berekend door Kawa aan de hand van een zeer gespecialisserde monteur bij Kawa :)
Het trillen kan een aantal oorzaken hebben denk ik, al ken ik ze in ieder geval niet uit de 9 jaar dat ik mijn Classic had.
Mss cardanresonantie, achterwiel niet goed uitgelijnd of uitgebalanceerd, ongelijke instelling achterschokdempers, slechte achterschokdemper. Uitlaat aan beugels zonder trillingsrubber. Aanlopen band ergens op spatbord

Het verbruik ken ik wel, zeker met korte ritten, maar met de montage van een Dynokitje (andere naald en sproeier en naald op 2e clip, reed ik ongeveer 1:16 normaal en 1:20 op lange ritten

@sebas123 Ik had ook de 4 bak, maar ik herken het eigenlijk niet zoals eerder beschreven
 
UItlaat probleem had ik ook binnenpijp zat los veel gerammel .
Verbruik vond ik ook tegen vallen.
Heb toen ook een kitje laten plaatsen en het werd een stuk beter met gemiddeld 1:16 /1:18
Trillen had ik ook last van in het begin.
Banden laten monteren met witte zijvlakken van Dunlopp en na een 2e keer balanceren was het trillen zo goed als weg.
Had wel vaak last van enorme knallen maar na een goede grote servicebeurt was het weg.
 
Ik heb nooit klachten gehad van vrouwlief, ja na 500 km een houten kont, maar voor de rest niets.
Het inhouden kan de oorzaak hebben in de lekkende benzinekraan of in een bevriezende carb, vandaar mijn vraag of de carb modificatie al toegepast was. Bij de D1 sowieso , en volgens mij de D2 ook nog waren er wat kinderziektes fabrieksaf. Zo waren de binnenbochten van de uitlaat zwak en braken op de las (hoop gerammel maar vervanging werd betaald door Kawa). Ook de bevriezende carb was een ontwerpfout en op kosten van Kawa werd er dan een bypass gemaakt om de carb te kunnen opwarmen. Menig dealer was niet blij met deze actie want de tijd hiervoor was berekend door Kawa aan de hand van een zeer gespecialisserde monteur bij Kawa :)
Het trillen kan een aantal oorzaken hebben denk ik, al ken ik ze in ieder geval niet uit de 9 jaar dat ik mijn Classic had.
Mss cardanresonantie, achterwiel niet goed uitgelijnd of uitgebalanceerd, ongelijke instelling achterschokdempers, slechte achterschokdemper. Uitlaat aan beugels zonder trillingsrubber. Aanlopen band ergens op spatbord

Het verbruik ken ik wel, zeker met korte ritten, maar met de montage van een Dynokitje (andere naald en sproeier en naald op 2e clip, reed ik ongeveer 1:16 normaal en 1:20 op lange ritten

@sebas123 Ik had ook de 4 bak, maar ik herken het eigenlijk niet zoals eerder beschreven
Ja Bitchin , je hebt gelijk , je had al eerder verteld over die bijpass , ik heb dat nog niet kunnen bekijken , ik snap het probleem en de oplossing helemaal , ik heb in mijn vakgebied (Airco) ook dat soort problemen gehad ...Maar ik mag aannemen dat een motor van deze leeftijd dit wel achter de rug heeft ???
 
Résumée


1.Gewoon niet veel harder als 100 rijden en dan heb je er geen problemen mee.


2.Het inhouden kan de oorzaak hebben in de lekkende benzinekraan of in een bevriezende carb


3.cardanresonantie,


4.achterwiel niet goed uitgelijnd of uitgebalanceerd


5.ongelijke instelling achterschokdempers, slechte achterschokdemper


6.uitlaat aan beugels zonder trillingsrubber


7.Aanlopen band ergens op spatbord





Oplossing eventueel tegen het hoge verbruik:





1. montage van een Dynokitje (andere naald en sproeier en naald op 2e clip 1:16 normaal en 1:20 op lange ritten.





Oplossing trillingen : dat is een hele lijst , hij staat nu binnen bij de motorhandelaar , ik heb tenslotte wel garantie.





Hartelijk dank : Sebas84 / sebas123 / Bitchin / henkie65 /
 
04-09-1997 volgens de RDW

Vnt 50d
Ik blijf het toch vreemd vinden dat die van mij uit 1994 komt en zoveel gelijkenissen vertoont met bijvoorbeeld die van jou uit 97 , er zijn al verschillende theorieën hier verwoord , zoals : kort gereden en opgeknapt , gemodificeerd , 1 uit de reeks (vanwege laag chassis nummer ) uitgekomen in Duitsland ...

Officieel werd de Classic dus in 96 in productie genomen , nu ben ik nog steeds in de wachtstand van de documentatie die voor mij geregeld zou worden , en de motorhandelaar zei mij dat hij in America wel te vinden is , dus mogelijk dat hij uit America komt , en hij kan zonder problemen uit een onderdelen lijst aan spullen komen....(nu ik nog)
 
Als het een import fiets is zou het kunnen dat de RDW er een verkeerde datum aan heeft gehangen.
(als deze geruime tijd later is geïmporteerd)
Groet
Sebas
 
rapportdatum: 15-02-20

KAWASAKI VN 1500 C, uit mei 1994
en is in augustus 2005 geïmporteerd naar Nederland.

Importauto Ja BPM bedrag € 1.406
Geïmporteerd uit Duitsland
Indicatie rest-BPM op moment van importeren Onbekend
Ons oordeel Goed
Op basis van bovenstaande gegevens:
KentekenCheck.
APK en historie
rapportdatum: 15-02-2020
Vermogen 45 kW / 61 PK
Koppel - Nm
Topsnelheid - km/h0-100km/h -
Vervaldatum APK 01-01-1970
Importauto Ja
Eerste toelating op de wereld 04-05-1994
Eerste afgifte in Nederland 17-08-2005
Laatste tenaamstelling 31-10-2019
Aantal tenaamstellingen 8
Aantal keer opgezocht op KentekenCheck.nl 6
Chassisnummer & meldcode
Chassisnummer / VIN VNT50C000010
Meldcode 0010
 
Geloof mij, de RDW heeft de verkeerde gegevens, dit is een D1, zonder twijfel (althans zo van de foto te zien) het enige wat apart is, is het frametypeplaatje, dat strookt niet met het model, maar als het VINnummer klopt met de papieren zou het mij persoonlijk aan mijn reet roesten. Jij heb een D1, sowieso blok, spuitwerk, uitlaten en voorvork, volgens mij stond de voorvork in minder grote hoek bij de eerdere modellen

Maar max 100? och, ik stuurde er ook rustig 160 mee en dan bleef die nog steeds stabiel, met windkracht 8 amper van zijn spoor te krijgen met zijn 360 kg

Alleen in de franse bergen met de haarspeldbochten was het soms wel eng met duo en bepakking (duo had echt hoogtevrees en verstarde soms van angst, en dan moest je af en toe echt werken om die bak door de bocht te krijgen)
Maar ik heb ze gezien, treeplanken stevig op de grond, vonkenregenstrekken bij berg af, zo in het schemer licht, sopele emt sportfietsen door de bocht (waren wel de E modellen met een betere balhoofdhoek)
 
Terug
Bovenaan Onderaan