kawasaki vn 1500 vulcan 1990

ago22

MF'er
25 jun 2009
46
0
Ter Apel
Wie oh wie kan mij advies geven, mijn kawa heeft last van heftige backfire.
Als ik de carbs. heb gereinigd kan ik ong. 30 a 40 km. rijden voordat ie heftig begint te stotteren, met kelken gemonteerd kwam zelfs brandstof via de inlaat naar buiten.
Door mijn achtergrond als automonteur dacht ik aan kleppen stellen, maar dat kan niet op een vn1500.
Verder heb ik weinig tot geen ervaring met carbs. (auto's zijn bijna allemaal injectie).
Wie heeft een idee, wie wijst me in de goeie richting.

b.v.d.

p.s. zie mijn vulcan 1500 project
 
Laatst bewerkt:
Ik mag aannemen dat je er niet zo'n reinigingsmiddel gebruikt hebt wat je in de tank gooit.

Maar krijg het idee dat je de carbs moet demonteren en via de kawadealer evt. een "herstelsetje" moet regelen. De hele boel nalopen en opnieuw proberen. O ja, aangezien je geen ervaring hebt met carbs etc. spreek eens eea door met de kawaboer.

Nu weet ik wel uit ervaring dat het demonteren en monteren van beide koekdozen, de filters ook een drama kan zijn. Zit dat allemaal correct?

Enne het is toch geen lekker weer, ben je van de straat. Dus klus ze.
 
Laatst bewerkt:
ik ben begonnen met revisie van mijn de carbs. en wil graag een jet kit monteren i.v.m. aangepaste uitlaten weet iemand waar/of die te koop worden aangeboden.
de enige die ik kan vinden zijn voor '91 en later en die van mij is '90.
 
Ik heb hierover al vaker gepost. Op deze site staat de oplossing gadgetjq.com - Deze website is te koop! - de beste bron van informatie over gadgetjq.

Het komt door het lucht injectiesysteem in de uitlaat bij de amerikaanse importmodellen en is eenvoudig en goedkoop op te lossen met een paar knikkers, of je bestelt een setje coasters, dit zijn afdekplaatjes voor de reed valves.

Het probleem van backfire doet zich voor als de uitlaat wordt aangepast voor meer geluid, of is vervangen door open uitlaten.

succes[
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan