Kawasaki VN 800 Topic

Hai luitjes!
Toevallig nog iemand hier die verlengde kabels heeft liggen voor mijn Classicje???
Heb nu een ander stuurtje, maar kom 20 cm rem, koppeling en gaskabel tekort.......
 
Kun je gewoon bij bestellen bij Highway hawk of zo.
Of je laat ze met de hand maken.
 
Leuke hobbies kosten nu eenmaal geld.
Mijn monteur in den haag maakt ze met de hand, stuk goedkoper ook.
Je betaald dan alleen materiaal en arbeidskosten.
 
Moet je even googlen op rene stoops.
Verwacht geen customizer of zo, maar meer iemand die veel aan oldschool classics zoals triumphs, Laverdas etc sleutelt.
Maar kabels op lengte maken kan ie ook op de oldschool manier.
 
Zo, vandaag nieuwe bandjes laten monteren. Dunlop D404's zijn er bij Lemstra in Alkmaar onder gezet.
Vandaag eens naar m'n achterbandje gekeken... oeps, die heeft in 't midden al niet zo bar veel profiel meer! 10.000KM mee gereden. :X

Eerlijk is eerlijk, wel veel woon-werk en een periode van wat maanden hele einden rechtdoor... en de bandenspanning niet altijd optimaal gehouden.
 
Vandaag eens naar m'n achterbandje gekeken... oeps, die heeft in 't midden al niet zo bar veel profiel meer! 10.000KM mee gereden. :X

Eerlijk is eerlijk, wel veel woon-werk en een periode van wat maanden hele einden rechtdoor... en de bandenspanning niet altijd optimaal gehouden.
Ik krijg van klanten over de ME880 goede verhalen terug.
 
Moet je even googlen op rene stoops.
Verwacht geen customizer of zo, maar meer iemand die veel aan oldschool classics zoals triumphs, Laverdas etc sleutelt.
Maar kabels op lengte maken kan ie ook op de oldschool manier.

Dank je wel man! Zag deze man aankomende weer eens een belletje geven!
 
kent iemand een ''mannetje'' voor het spaken van velgen?
die het voor een leuke prijs kan?

moet ze nog laten coaten :P

ik heb het spuitwerk binnen van Henk hij is echt een baas :}
 
Zo! Ook ik heb een Vulcan. Na een tijd lang een Dax 125 als 2e motor te hebben gehad was het tijd voor wat anders. Het is een vulcan 800 geworden. Topfiets! Ik heb er eentje die te lang buiten had gestaan, dus als eerste goed schoonmaken. Zo zag ie eruit na de eerste schoonmaak:

25a385b4a70f6e6f8ffb925e6961b3a2


Inmiddels al veel aangepast en vervangen:
- Nieuw lucifer stuur en hendels (oude helemaal verweerd)
- Harley tombstone achterlicht
- Kleine knipperlichten
- Kleine spiegels
- Mac Fat stakkers uitlaten
- Ander custom zadel

Nu ziet ie er zo uit:

ac7ab66e0a500975edaa6c1541610e5d


42c7480b39e89d76b883b4dce699bc80


2890b419084a191ea659e57d9cbeb6f5


Naast flink poetsen dus ook wat echt verweerde onderdelen moeten vervangen. Voorste kleppendeksel was niet meer te redden en ook die vervangen voor een goed 2e hands exemplaar.

Ben nu bezig met het rejetten van de carburateur om een open K&N filter te kunnen plaatsen.
Het verwijderen van de oude mengschroef was een ramp, maar gelukkig is die er uiteindelijk uitgekomen. Ik heb er een "EZ adjust" ingezet die van buitenaf met de hand te draaien is. Topspul en zeker aan te raden voor wie zo'n wijziging wil doen. Er komt een dragtron filterhuis op met een huryakyn adapterplaat op de carb.
Ben zeer tevreden over het apparaat!
 
Laatst bewerkt:
haha :-) Zadel heb ik zo gekocht. Is handgemaakt in duitsland, was een aanbieding op ebay.de
Zoek maar op "sitzbank vulcan" en je ziet veel verschillende mogelijkheden. Bij meerdere modellen kun je ook nog verschillende stiksels kiezen.
 
Zo! Ook ik heb een Vulcan. Na een tijd lang een Dax 125 als 2e motor te hebben gehad was het tijd voor wat anders. Het is een vulcan 800 geworden. Topfiets! Ik heb er eentje die te lang buiten had gestaan, dus als eerste goed schoonmaken. Zo zag ie eruit na de eerste schoonmaak:

[afbeelding]

Inmiddels al veel aangepast en vervangen:
- Nieuw lucifer stuur en hendels (oude helemaal verweerd)
- Harley tombstone achterlicht
- Kleine knipperlichten
- Kleine spiegels
- Mac Fat stakkers uitlaten
- Ander custom zadel

Nu ziet ie er zo uit:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Naast flink poetsen dus ook wat echt verweerde onderdelen moeten vervangen. Voorste kleppendeksel was niet meer te redden en ook die vervangen voor een goed 2e hands exemplaar.

Ben nu bezig met het rejetten van de carburateur om een open K&N filter te kunnen plaatsen.
Het verwijderen van de oude mengschroef was een ramp, maar gelukkig is die er uiteindelijk uitgekomen. Ik heb er een "EZ adjust" ingezet die van buitenaf met de hand te draaien is. Topspul en zeker aan te raden voor wie zo'n wijziging wil doen. Er komt een dragtron filterhuis op met een huryakyn adapterplaat op de carb.
Ben zeer tevreden over het apparaat!

Is het rejetten goed merkbaar?
Bij goed afstellen op een testbank zou er ongeveer 8pk bij kunnen komen.
Wel in combinatie met een goed filter.
 
Ben nog niet klaar met de modificatie. Het plan om een Dragtron luchtfilter huis te monteren met een K&N filter op een Hypercharger adapter van Kuryakyn blijkt wat lastiger dan ik dacht.

Ik heb het nu wel in elkaar, maar de spacer die bij de adapter kit zat is veel te dik: het filter staat nu bijna 3cm van de tank af. Dat is veel te ver naar buiten.

1c78530d62ed35d88f9a37855335df45


Ik ben op zoek naar een bedrijf om de spacer in te korten met een zaag of draaibank naar 13mm. Tot nu toe nog niet met succes.

Ik heb de motor al wel lopend, maar dus nog niet kunnen afstellen.
 
Ik heb alleen een adres voor je in purmerend of spaanwoude.
Maar een klein metaal bedrijfje zit ook vast wel in jou buurt.

Mijn broer rijd een vn800 en mist toch iets power.
Hij heeft wel vance&hines uitlaten maar de rest nog niet.
Ik zat ook tedenken aan het vliegwiel wat lichter maken,dat scheelt erg veel in gasreactie.
 
M'n nieuwe achterband zit er sinds gisteren op. Meteen ook een beurt gekregen en een nieuwe kettingset (was met bijna 20k hard nodig... vooral omdat ik er erg slecht voor heb gezorgd).
Rijdt weer super! Gisteren even met een vriend naar Friesland heen en weer gereden (+/- 250km, gewoon omdat het kan). Heerlijk! :]
 
Ben nog niet klaar met de modificatie. Het plan om een Dragtron luchtfilter huis te monteren met een K&N filter op een Hypercharger adapter van Kuryakyn blijkt wat lastiger dan ik dacht.

Ik heb het nu wel in elkaar, maar de spacer die bij de adapter kit zat is veel te dik: het filter staat nu bijna 3cm van de tank af. Dat is veel te ver naar buiten.

[afbeelding]

Ik ben op zoek naar een bedrijf om de spacer in te korten met een zaag of draaibank naar 13mm. Tot nu toe nog niet met succes.

Ik heb de motor al wel lopend, maar dus nog niet kunnen afstellen.
Die kun je volgens mij ook in diverse maten los kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan