Kawasaki VN 800 Topic

Haha! Ik bedoel er niks mee, heb geen tattoeages/piercings ben administrateur van beroep....
Gewoon hard aan komen rijden met veel geluid, motor parkeren bij terras en kopje thee bestellen.
 
Tja dit is de look die ik al in gedachten had voordat er een chopper stond,
Duits pothelmpje ging net iets te ver en zit ook geen E-keur op natuurlijk!!
Als jas heb ik deze, de bovenkant van de Evolution Combi.
59985561.jpg
 
Laat ik nou 16 jaar geleden precies dezelfde Gixxer hebben gehad, ook rood/zwart en grijze Yoshimura import uit Japan...total loss gereden door een monteur die heel graag eens een proefritje met dat ding wou maken.
 
Laatst bewerkt:
@patman, altijd even passen en meten met een nieuwe helm. Bandje onder de kin is wel kort.
Misschien een extra stukje klittenband erop.

@Deanevo, en toen kreeg je gewoon een nieuwe?
 
Nu weet ik waarom ie meer verbruikt, hij lekt volgens mij ergens bij de carburateur.
En best wel wat, ik ruik het af en toe en zie het op het blok.
 
Laatst bewerkt:
Is dat sinds de Wynn's? Misschien blijft de vlotter hangen nu de vuilafzetting weg is?
Loopt er benzine doorheen als in de PRI stand van de benzinekraan?

Ik heb 2 nieuwe wiellagers in m'n voorwiel en wat een verschil, fiets rijdt weer strak zonder speling!!!! De beste upgrade tot nu toe.

Verder een lekker stuk gereden, kroketten gegeten bij Ome Co in Muiden en ook nog even aan de Mijdense sluis gezeten. Super weer, nieuw helmpje + bandana zaten ook goed!
 
Hmmm.
Ik zie nooit verse benzine weglopen, wel opgedroogde sporen en des te duidelijker met die Wynn's en ruik de benzine heel af en toe wel 's.
Misschien overloop?
Toch de carb eens nakijken.
En anders zal het wel een versleten gasnaald zijn of zo.
Wel een verschil, van 1 op 28 naar 1 op 21.

Dus de lagers zijn nu klaar?
Je zult wel blij zijn dat die &%#klus achter de rug is..
 
Laatst bewerkt:
mmm, ik heb waarschijnlijk vandaag 1 op 22 gereden bedenk ik me net.
Ik tank wel super plus of 98 when available.

Wiellagers viel best mee achteraf, de hub verhitten werkte perfect. Intikken van nieuwe lagers was niet moeilijk (1 tip tik ze niet te strak tegen elkaar) Vorkpoten moeten nog gebeuren = veel werk en moeten ook zwart worden gespoten.
 
Zaterdagmiddag even een foto geschoten,
78567823.jpg

58701642.jpg


Enige wat ik heb gezien waren 3 kinderen op de achterbank van een XC90
die zaten te wijzen en met hun ouders te praten ... ?!!
 
Nu ik er op let, ik zie ze nu wel vaker, dit soort bandana's.
Eigenlijk zou je zo een bar binnen moeten stappen, en dan gewoon daar gaan zitten.
En dan niks zeggen..
 
Zijn genoeg grappige dingen mee te bedenken, 't houdt wel veel vliegjes tegen in ieder geval!
En je kunt er makkelijk doorheen ademen. Tijdens het rijden komt er veel wind via de onderkant van de glazen/zonnebril doorstromen waardoor m'n ogen gaan tranen. Met die bandana zet je de bril op een randje stof en heb je er veel minder last van. Er is dus ook nog functie!
Alleen het op en aftuigen duurt gewoon lang en als ie scheef zit is het geen gezicht natuurlijk!
Komend weekend is het minder goed weer he, misschien maar eens een begin maken met het opknappen van de GSX-R.
 
Zelf heb ik eindelijk dan ook een goed passende helm kunnen vinden.
Het is een GPA Aircraft.
Zowel voor mijzelf als ook voor mijn vrouw één aangeschaft zodat we ook samen weg kunnen op de motor.
Hoewel de GPA in eerste instantie wat te klein aanvoelde kwam ik gisterenavond bij het rijden erachter dat het echt een geweldige helm is die heerlijk zit tijdens het rijden.
 
Laatst bewerkt:
Een echte jethelm zo'n GPA Aircraft, toch zo'n 200 en 250 Euro of zoiets..
PICS?..
 
Laatst bewerkt:
Is dat een biertank op je stuur ?
Een ton is wel erg netjes!!! Ziet er nog mooi uit.
Net terug van vakantie 8-) dus nu pas reactie. Nee jammer genoeg niet, zou het bier al kwijt zijn voordat je er alleen maar aan kon ruiken. Hier heb ik mijn regen kleding, slot en een spuitbus voor als je een lekkeband hebt in zitten + een EHBO setje. Ik hoef dan geen zijtassen te monteren, die ik wel heb. En het neemt ook een klein beetje wind weg van je lichaam.

Gr. Bob
 
Het betreft deze helm:

gpa%20aircraft%20matzwart.jpg


Op dit moment waren ze in de aanbieding voor 195 € bij de motorzaak hier in Deventer.
Als je online zoekt dan kan je ze vinden voor 189 € excl. verzendkosten.
Daarnaast wilde ik de helmen eerst gepast hebben voor we ze werkelijk gingen aanschaffen.

In mijn slechtere perioden is deze helm echter te klein en moet ik mijn andere helm pakken. De enige die ik op dat moment op kan hebben. Dat is een Shubert C3
 
Ik kan van iemand een compleet origineel uitlaat systeem krijgen van een Kawasaki 800 Drifter.
Ik vraag mij af of deze ook op de VN 800 Classic tourer passen. Lijkt me op zich wel een heel vet gezicht met zo een uitlaat op de motor.
Wie heeft dit al eens geprobeert en heeft er iemand foto's van?
 
Ok dan. ik heb zelf al het antwoord uitgevonden.
Het past dus gewoon niet!

De uitlaat van de drifter heeft een aparte demper die onder de motor zit, deze past niet bij de VN800 eronder.
Daarnaast blijkt dat de drifter dezelfde maatvoering heeft als de uitlaat van de VN1500.

De eigenaar van de uitlaat heeft nl een 800 Drifter met H&V uitlaten eronder en moest die van de VN1500 nemen.
 
'"t frame en het motorblok van een drifter zijn hetzelfde. Ik denk dat de drifter uitlaat gewoon past. De vraag blijft altijd of de steuntjes dan ook op dezelfde plaats zitten.

Drifterside.jpg

p4044165800x600.jpg

Kijk en vergelijk
 
Ik twijfelde ook al.
Vandaar dat je het ook niet ziet.
Wel kun je een volgens mij een 2 in 1, OEM pijpenset kopen voor je Classic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan