Kawasaki VN 800 Topic

Laat hier je Kawasaki VN 800 zien !!
En voor alle (technische) vragen en tips etc. etc.


b_vn800.jpg


Model: Kawasaki VN 800 Vulcan
Year: 1995 and up
Category: Custom / cruiser

DIMENSION

Overall length 2,370 mm
Overall width 825 mm
Overall height 1,170 mm
Wheelbase 1,625 mm
Road clearance 160 mm
Seat height 710 mm
Dry weight 225 kg
Curb mass front 107 kg
Curb mass rear 137 kg
Fuel tank capacity 15.0 L
Minimum Turning Radius 2.9 m

ENGINE

Type 4-stroke, SOHC, V 2-cylinder
Cooling system Liquid-cooled
Bore and stroke 88.0 x 66.2 mm
Displacement 805 mL
Compression ratio 9.5
Maximum horsepower 40.5 kW (55 PS) @ 7,000 rpm
Maximum torque 64 N-m (6.5 kg-m, 47.0 ft-lb) @ 3,500 rpm
Carburetion system Carburetors, Keihin CVK36
Starting system Electric starter
Ignition system Battery and coil (transistorized)
Timing advance Electronically Advanced (digital igniter)
Ignition timing From 5° BTDC @1,000 rpm to 37.5° BTDC @6,750 rpm
Spark plug NGK CR7E or ND U22ESR-N
Cylinder Numbering Method Front to rear, 1-2
Firing Order 1-2
Valve timing:
Inlet open 22° BTDC
Inlet close 78° ABDC
Inlet duration 280°
Exhaust open 72° BBDC
Exhaust close 28° ATDC
Exhaust duration 280°
Lubrication system Forced lubrication (wet sump)
Engine oil type SE, SF or SG class
Viscosity SAE10W-40, 10W-50, 20W-40, or 20W-50
Capacity 3.2 L

DRIVE TRAIN

Primary reduction system type Gear
Primary reduction ratio 2.184 (83/38)
Clutch type Wet multi disc
Transmission type 5-speed constant mesh, return shift
Gear ratios:
1st 2.250 (36/16)
2nd 1.600 (32/20)
3rd 1.230 (32/26)
4th 1.000 (29/29)
5th 0.857 (24/28)
Final drive system type Chain drive
Final drive reduction ratio 2.875 (46/16)
Overall drive ratio 5.382 @Top gear

FRAME

Frame type Tubular, double cradle
Caster (rake angle) 34°
Trail 149 mm
Front tire type Tubeless
Front tire size 80/90 21 48H
Rear tire size 140/90-16 71H
Front suspension type Telescopic fork
Front wheel travel 150 mm
Rear suspension type Swingarm (uni-trak)
Rear wheel travel 100 mm
Front brake type Single disc
Rear brake type Drum

ELECTRICAL SYSTEM

Battery 12 V 10 Ah
Headlight type Semi-sealed beam
Headlight bulb hi/lo 12 V 60/55 W (quartz-halogen)
Tail/brake light 12 V 5/21 W x 2
Alternator type Three-phase AC
Alternator rated output 23.5 A/14 V @8,000 rpm

VN 800 A
03VN800clsc.jpg


VN 800 Classic
Kawasaki%20VN800%20Classic%2096%20%201.jpg


VN 800 Blue Collar Bobber
vn800bobber1.jpg


VN 800 beetje apart
1998-VN800-14-10-1_small.jpg


Ook een mooie creatie
l_3b08230cf73c97fb9d67d13e31e88b16.jpg

imagegalleryhandlercaro.jpg

imagegalleryhandlercake.jpg


--------------------------------------------------------

Handige links:
www.vulcanforums.com/forum Veel informatie te vinden
http://www.ipass.net/wb4iuy/ Tips en mods + foto's
The Wolf's Bike Shop; just how far do you trust me? Tips en mods + foto's
Kawasaki VN800A Vulcan 800: history, specs, pictures - CycleChaos Alle modellen + specs
Home Vulcan Owners Club Nederland
Home Meer info en wellicht WPHB
Kawasaki Cruisers
http://www.mrcycles.com/fiche_select2.asp?category=Motorcycles&make=Kawasaki&year=1995&fveh=9048
Alle microfisches van de onderdelen + onderdeelnummers






---------------------------------------------------------
De mijne: Roderickdepineut
1995 VN 800 met 43.000 km op de teller.
p3274109800x600.jpg

p3274103800x600.jpg

p3274093800x600.jpg


Michel2323
76053e8540e4c88e27bcd20fc66ba83e

f1d55a9b18875f4e078baa8932c522a0

b76ebfca4699b3ee2f4ecfb10baab568

7ae3f447f20456a34a4d2d3bb0a010e4

6477f7c464df77492ddce021087d4bc2

e961d9fd63c9eb5d88ce3dc9716b30f5


Deanevo
31032010381.jpg

31032010382.jpg
IMG_20170514_160758_HDR.jpg
 
Weet iemand toevallig te vertellen hoe je het h4 lampje in de koplamp moet vervangen? Ik heb geen boekje maar in het boekje dat ik op internet aantrof staat enkel hoe je hem moet verstellen, niet hoe je hem moet vervangen. |(

De schroeven links en rechts van de unit zitten muurvast dus voor ik zaken ga forceren zou ik graag wat zekerheid hebben over hoe de unit open moet.
Kijk hier maar even naar!
 
Is er iemand in Zoetermeer die mij evt kan helpen met het loskrijgen van het koppelings huis ? de koppeling heb ik er al uit , maar de inner hub is stuk en ik krijg hem niet los ..

Gr Richard
 
Ik ben van plan om een halfhoge ape hanger erop te zetten en moet dus langere kabels hebben. Ik heb alles online gevonden. Nu heb ik alleen de gaskabels (open/close) nodig. Weet iemand toevallig of dat verschillende lengtes zijn? Is de ene 10 centimenter langer dan de ander?
 
Voor zover ik mij kan herrinneren, wel, dacht dat de trekkende kabel langer is, zit onderin, de terughaal zit daar boven
 
Volgens mij hoor ik de laatste tijd wat meer klepspeling. Wat zijn de intervallen voor kleppen stellen van een 800 eigenlijk?
 
Ik heb even een vraagje, mijn koplamp werkt helaas niet. In de eerste instantie dacht ik aan de pit zelf, maar die werkt gewoon wanneer ik deze aansluit op een accu.

Ik heb de zekering gecontroleerd, die is nog in orde. Ook even het voltage gecontroleerd op de stekker in het koplamphuis, helaas is het antwoord 0. Daarbij ook de switch met groot licht gechecked, tevens 0.

Heeft iemand enig idee waar ik het dan kan zoeken?
 
Ik heb even een vraagje, mijn koplamp werkt helaas niet. In de eerste instantie dacht ik aan de pit zelf, maar die werkt gewoon wanneer ik deze aansluit op een accu.

Ik heb de zekering gecontroleerd, die is nog in orde. Ook even het voltage gecontroleerd op de stekker in het koplamphuis, helaas is het antwoord 0. Daarbij ook de switch met groot licht gechecked, tevens 0.

Heeft iemand enig idee waar ik het dan kan zoeken?
Kabelbreuk?
 
Ik heb even een vraagje, mijn koplamp werkt helaas niet. In de eerste instantie dacht ik aan de pit zelf, maar die werkt gewoon wanneer ik deze aansluit op een accu.

Ik heb de zekering gecontroleerd, die is nog in orde. Ook even het voltage gecontroleerd op de stekker in het koplamphuis, helaas is het antwoord 0. Daarbij ook de switch met groot licht gechecked, tevens 0.

Heeft iemand enig idee waar ik het dan kan zoeken?
De stekkers onder de tank aan de rechterkant ook gecontroleerd?
 
Nu ik eindelijk weer bij mijn account kan, is het tijd om ook eens een foto te plaatsen. Mijn vulcan is verre van orgineel. Ik hoop hem dit najaar af te maken. Daarbij ook een oproep. Ik wil graag zelf nieuwe bekabeling aanleggen en hier wat van leren. Ben je of ken je iemand die hier veel verstand van heeft? Hoor het graag!
 

Bijlagen

  • 20200308_000632.jpg
    20200308_000632.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 21
  • 20200311_081237.jpg
    20200311_081237.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 22
  • IMG_20200905_145525.jpg
    IMG_20200905_145525.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 20
Nu ik eindelijk weer bij mijn account kan, is het tijd om ook eens een foto te plaatsen. Mijn vulcan is verre van orgineel. Ik hoop hem dit najaar af te maken. Daarbij ook een oproep. Ik wil graag zelf nieuwe bekabeling aanleggen en hier wat van leren. Ben je of ken je iemand die hier veel verstand van heeft? Hoor het graag!

Helaas, ik ken niemand.
 
Wat bedoel je met de standaard setup van het electra? De bedrading van een VN800 is niet super complex. Gewoon zorgen dat je een uitgeprinten bedrading schema bij de hand heb en de kabels van punt A naar B aansluiten. Wat je dan aansluit kleur je met een potlood in op het schema. Zo weet je wat je klaar hebt of waar je gebleven bent als je het later weer wilt oppakken. En vooral niet alles in 1 keer losknippen. Netjes alles solderen en krimpkous gebruiken. Ook niet geheel onbelangrijk. Als een andere kleur kabel gaat gebruiken omdat bijvoorbeeld de oude net te kort is voor je ombouw. Geef dit aan in het schema zodat je dat later altijd kunt terug vinden mocht je een storing ofzo krijgen. Succes!
 
Carb. settings. Het is in deze topic en op andere fora's al vaker besproken maar ik zit er toch nog een beetje me stoeien.

Het blok waar het omgaat is er eentje uit "95. En heb er een open K&N filter opzitten zonder behuizing. RVS 2in1 uitlaat met nagenoeg dezelfde lengte buizen per cilinder, gelijke diameter als origineel. demper is een BSM demper dus geen open systeem. 52 (harley) stationeer sproeier, 170 (harley) hoofdsproeier, OEM gasnaald (N2PE), gaatje in gasschijf opgeboord voor een beter response.

Probleem

Motor houd enorm in bij ca. 1/2 -3/4 half gas. Zodra deze door dit gebied heen is schiet die ervan door. Bij zijwind houd die dan ook in bij volgas.

Gechecked/aangepast
-Klepspelling gecontroleerde en afgesteld.
-Emissie delen verwijderd.
-Brandstof niveau van de vlotter kamer gecontroleerd zoals in de Haynes manual wordt beschreven. deze klopt.
-Gasnaald vervangen voor de originele N2PE naald. Zat een ca. 4mm kortere naald in. Loopt die al een stuk beter op dus geeft aan dat die te rijk loopt.
-Stationeer mengsel afgesteld maar geeft weinig verbetering.

Als ik in de diverse chematische weergaven en diagramen kijk die op het web te vinden zijn wordt er bij problemen in het midden gebied verwezen naar de gasnaald. Echter deze is standaard en niet instelbaar. Bij optrekken pakt die lekker op en bij het van het gas af gaan knalt die ook niet uit de uitlaat. Zit daarom te denken dat de hoofdsproeier het probleem kan veroorzaken.

Het zal toch een kwestie van trail & error zijn maar om te voorkomen dat ik een hoop tijd ga spenderen naar zoeken in de verkeerde richting hoor ik graag wat jullie idee hier op is.

Het gaat om deze motor: Hardtail dragstyle project voordat er tips komen om de boel terug te bouwen naar origineel. Dat gaat h'm niet meer worden want dat past gewoon weg niet meer.;)

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Iemand misschien nog een dynojet setje liggen voor een mooi prijsje;)? Gaat mijn voornamelijk om de verstelbare naald (DJO106).
 
Terug
Bovenaan Onderaan