Kawasaki VN 800 Topic

Vandaag of morgen ga ik ook even kijken wat de huidige tandwielverhouding is,

Note that it says 17/42 is stock , which it is with the exception of the '95 & '96 VN800's they came stock with the 16/46 " a really good "outa the gate ratio" but screams at 60 MPH. I went to the 18/46 and I am quite happy with it it still has great "hole shot" starts and I feel it isn't to "buzzy" at 60 MPH. Yeah I still look for that phantom 6th gear occasionally, but not to often.

Is het nu 16 of 17 ?

------------
Probleempje:
En ik heb een probleem met m'n achterrem.
Als ik het rempedaal indruk is de wear indicator net over de helft heen +/-60% maar de gaffel komt niet meer terug.
Je moet echt een stukje rijden voordat de achterrem weer een beetje vrij loopt of je moet m met de hand/voet terug duwen. 100% vrij loop is mogelijk maar dan moet je m dus echt zelf terug duwen en dat gaat zeer stroef!!!
Als ik de achterrem momenteel gebruik blokkeert deze vrij snel, een kind van 5 zou het achterwiel met gemak kunnen laten blokkeren. (weinig kracht voor nodig)

Iemand al op voorhand een goede tip ?
 
Jouw "A versie" van 1995/1996 heeft standaard een 16/46 verhouding en de "Classic" heeft standaard een 17/42 verhouding.
Deze tandwielen zijn gewoon met elkaar uit te wisselen, behalve de Drifter tandwielen.
Je hebt dus in verhouding veel acceleratie, maar boven de 70 km pu wordt het een nogal hoogtoerig feestje.
Ik had dit zelf ook en heb dit opgelost met een 17/38 verhouding en nu loopt ie mooi rustig op de snelweg.
Er zijn aftermarketsetjes in de USA met 18/38 inclusief ketting, maar die moet je dus wel zelf importeren.
Ik had het geluk, een bijna ongebruikte 38 tands te vinden ergens bij een motorzaak in Wolvega, die kwam oorspronkelijk ook uit de USA.
Het voortandwiel heb ik hier gewoon apart besteld, 17 tands met nieuwe ketting.
18/46, zoals hieronder beschreven is nogal ongebruikelijk geloof ik.
Kijk anders even op deze site..
http://www.angelfire.com/ak5/russwolf/sprockets.html

En dat rempedaal..ligt het niet aan de veren die het pedaal laten terugkomen?


Vandaag of morgen ga ik ook even kijken wat de huidige tandwielverhouding is,

Note that it says 17/42 is stock , which it is with the exception of the '95 & '96 VN800's they came stock with the 16/46 " a really good "outa the gate ratio" but screams at 60 MPH. I went to the 18/46 and I am quite happy with it it still has great "hole shot" starts and I feel it isn't to "buzzy" at 60 MPH. Yeah I still look for that phantom 6th gear occasionally, but not to often.

Is het nu 16 of 17 ?

------------
Probleempje:
En ik heb een probleem met m'n achterrem.
Als ik het rempedaal indruk is de wear indicator net over de helft heen +/-60% maar de gaffel komt niet meer terug.
Je moet echt een stukje rijden voordat de achterrem weer een beetje vrij loopt of je moet m met de hand/voet terug duwen. 100% vrij loop is mogelijk maar dan moet je m dus echt zelf terug duwen en dat gaat zeer stroef!!!
Als ik de achterrem momenteel gebruik blokkeert deze vrij snel, een kind van 5 zou het achterwiel met gemak kunnen laten blokkeren. (weinig kracht voor nodig)

Iemand al op voorhand een goede tip ?
 
Jouw "A versie" van 1995/1996 heeft standaard een 16/46 verhouding en de "Classic" heeft standaard een 17/42 verhouding.
Deze tandwielen zijn gewoon met elkaar uit te wisselen, behalve de Drifter tandwielen.
Je hebt dus in verhouding veel acceleratie, maar boven de 70 km pu wordt het een nogal hoogtoerig feestje.
Ik had dit zelf ook en heb dit opgelost met een 17/38 verhouding en nu loopt ie mooi rustig op de snelweg.
Er zijn aftermarketsetjes in de USA met 18/38 inclusief ketting, maar die moet je dus wel zelf importeren, of 1 tandwiel apart kan ook wel.
Ik had het geluk, een bijna ongebruikte 38 tands te vinden ergens bij een motorzaak in Wolvega, die kwam oorspronkelijk ook uit de USA.
Het voortandwiel heb ik hier gewoon apart besteld, 17 tands met nieuwe ketting.
En 18/46, zoals hieronder beschreven is een beetje ongebruikelijk geloof ik.
Kijk anders even op deze site..
http://www.angelfire.com/ak5/russwolf/sprockets.html

En dat rempedaal..ligt het niet aan de veren die het pedaal laten terugkomen?
 
De remwerking zelf is het probleem niet toch?
Wel de bediening...
 
Laatst bewerkt:
Raak ik vanmiddag op weg naar huis, verzeild in een stoplicht-acceleratietest met een Softail..ik kon het niet laten!
Racen van 0 tot 120 km p u. en met minimaal 540 cc verschil..
Ik verwachtte eerlijk gezegd, dat ie me zo eruit zou trekken..en dan vooral vanwege mijn tandwielverhoudingen en kleinere cc inhoud.
Maar uhm..hij deed z'n best en ik ook!
Hij raakte me niet kwijt, al begon hij toch heel langzaam weg te lopen nabij de 120..tja dan beginnen de 800 cc's wel een beetje op te raken!
Gaaf was dat!
Volgende keer laat ik hem weten dat ik op een 800tje rij, dat zal hem verbazen denk ik..
 
Laatst bewerkt:
Pff, geen idee.
Ik weet ook niet wat voor blok.
Op z'n minst een EVO denk ik.
Volgende keer als ik hem zie, wil ik weer een race met hem.
Dan trek ik hem eruit..
Niet zoals nu, dat hij vooraan het stoplicht vertrekt en ik nog vanuit een rijtje auto's moet komen..no no.
Reken maar dat jij gehakt van ze maakt met jouw standaard tandwielverstelling.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort de Scooterize optie doen. Airbox modificeren en K&N filter erop met half opengewerkt deksel. 170 main / 52 pilot jet OEM needle en dan met de mixture schroef kijken hoe die loopt!!! Zou iets sappiger moeten lopen...
 
nou nou, dat weet ik zo net nog niet ;-)

ik heb op de 800 gereden en nu op een 1450 twincam softail.
beduidend sneller de HD hoor...
 
Je bent nu dus de trotse eigenaar van een "Harley Davidson Softail Nightrain" ?
Heb al zoveel namen en modellen gezien van HD dat ik mijn god niet weet wat wat is.
En weinig is nog origineel dus al helemaal onduidelijk. (wel mooi hoor)
 
Nou ik had me nooit zo verdiept in de motor-prestaties van HD, maar ik was gisteren best wel verrast over die softail.
Ik heb niet naar het blok gekeken, dus weet niet of het een EVO of een Twincam was.
Maar vooral tot 80/90 km p/u leek ie trager, terwijl de bestuurder hem goed op z'n flikker gaf.
Wel bleef de Softail constant accelereren in vergelijking met de Kawa bij hogere snelheden.
Nou heb ik ff gegoogled en corrigeer me als ik het fout heb, maar het is misschien verklaarbaar.
Een standaard VN800 heeft rond de 50 pk, een standaard '94er EVO blok 55 en een '99er Twincam 53.
Dat van die Twincam begrijp ik niet helemaal, 1450 cc en dan 53 pk...
Nou ja, als ik hem tegenkom moeten we het maar 's opnieuw doen, maar dan allebei vanaf de stopstreep.




nou nou, dat weet ik zo net nog niet ;-)

ik heb op de 800 gereden en nu op een 1450 twincam softail.
beduidend sneller de HD hoor...
 
Laatst bewerkt:
Mag ik zeggen dat ik de VN800 nog steeds niet echt snel vindt?
Als je nu een auto wilt inhalen moet je er bij nadenken of zelfs terug schakelen.
Met de GSXR was het altijd een fractie van een polsbeweging en een keer knipperen met je ogen.
Tussen 800 jap cc's en 1450 US of A cc's zit nog niet veel verschil dus ?

Het nieuwe (chopper) rijden kan ik echter wel waarderen, voornamelijk rust.
No need for speed !!
 
Uiteraard is 50 pk niks, maar een stoplichtwedstrijdje doen met een gelijkwaardige motor vind ik best grappig.
Mijn GSXR vroeger, ging in 3 seconde naar de 100 km p/u en dat is allemaal relatief want dat vond ik op een gegeven moment niks bijzonders meer.
 
Laatst bewerkt:
Welke olie rijden we mee?
10w40 Semi synthetich heb ik eigenlijk altijd in de motoren gedaan.
Zal voor de VN 800 ook prima werken denk ik.

Oliewissel is 3.0 liter inc filter toch ?
 
Ja, 10W40 is het beste en er staat me iets bij van 3 liter ja..



Welke olie rijden we mee?
10w40 Semi synthetich heb ik eigenlijk altijd in de motoren gedaan.
Zal voor de VN 800 ook prima werken denk ik.

Oliewissel is 3.0 liter inc filter toch ?
 
Laatst bewerkt:
twincam is 63 pk af fabriek.
Met open inlaat . open uit, en powercommander zoals ik nu heb meer, hij moet nog de dyno op dus ik weet niet hoeveel precies.
maar pk is niet belangrijk bij een stoplichtsprint.
gaat om het koppel, en dat is beduidend meer bij een TC.
 
Dat worden dan geen stoplichtsprintjes met Twincams/Nighttrains..ghegheghe.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort de Scooterize optie doen. Airbox modificeren en K&N filter erop met half opengewerkt deksel. 170 main / 52 pilot jet OEM needle en dan met de mixture schroef kijken hoe die loopt!!! Zou iets sappiger moeten lopen...

ze nemen de jets wel erg ruim, ik heb iets kleiner gepakt toen.
165 geloof ik

het hele verhaal + foto's van de verbouwing staat hier:
http://www.vulcanrijders.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=550&highlight=mainjet (Vulcan Rijders Forum Holland :: Inloggen)
 
ze nemen de jets wel erg ruim, ik heb iets kleiner gepakt toen.
165 geloof ik
het hele verhaal + foto's van de verbouwing staat hier:
http://www.vulcanrijders.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=550&highlight=mainjet (Vulcan Rijders Forum Holland :: Inloggen)
Mooi, weer een paar extra foto's.
Met de 170 Main en 52 pilot met OEM needle hoeft de mixture niet 4,5 maar 3,5 x uitgedraaid te worden. Ergens zal het wel goedkomen denk ik.

Die EPA / EGR meuk gaat er ook zeker tussenuit!!!
Verbrande lucht opnieuw verbranden raakt een motor alleen van vervuild.
 
Terug
Bovenaan Onderaan