Kawasaki VN 800 Topic

Vorige week de Hagon shock opgehaald en deze zaterdagochtend samen met een maat gemonteerd. Het verschil mag er wezen! De veer is bij kleine hobbeltjes zachter dan de oorspronkelijke in stand 5, maar bij grote hobbels merk je dat 'ie lang niet zover door zakt.

Van 't weekend met mijn exvriendin achterop naar Friesland geweest om daar wat te toeren. Het weer zat zondag helaas niet erg mee waardoor we doorweekt teruggekeerd zijn naar het hotel. De dag erop dan maar met een flinke omweg naar huis gereden. Prachtig! Keertje een drempel verkeerd ingeschat en er veel te hard overeen gereden, maar de veer hield zich prima. Contact tussen band en spatbord is er volgens mij niet meer geweest. *O*

Enig nadeeltje aan de Hagon shock is dat de ring waarmee je 'm kunt verstellen wat laag zit, zodat je daar nu helemaal voor geen meter meer bij kunt, ook niet na verwijderen van het documentenbakje. Vooralsnog echter lijkt verstellen totaal onnodig. :)

Dat was niet het enige nadeel, het was in het algemeen een volledige kutreis.
 
Laatst bewerkt:
~
Vandaag ff naar Texel geweest. Op de boot heel even gebabbeld met de eigenaar van een andere Vulcan 800. Hij was net als ik met vrouwlief achterop aan het toeren.

Hij had gaatjes in zijn uitlaat geboord zoals je dat vaker ziet. Viel mij nog mee wat dat aan lawaai produceerde.

Lekker dagje gehad. Enig nadeel was wel dat ik weer vrij voorzichtig over hobbeltjes moest. Met mijn exvriendin achterop moet de achterveer dus toch wat strakker. Nu met de nieuwe banden haal ik zelfs niet de maximale uitslag maar stoot de band tegen het spatbord. Zit daarom serieus te overwegen toch een veer met hpa te kopen. Kosten een klap geld maar scheelt een hoop geleuter met verstellen denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Na een groot aantal jaar weer terug in het zadel.....bloed kruipt waar het net gaan kan denk ik, erg blij met mijn nieuwe oude aanwinst......
full
 
Ik smeer mijn ketting niet zo vaak omdat ik het nogal een gedoe vind... steeds dat ding een half metertje verrijden en inspuiten. Zeker nu ik bijna dagelijks woon-werk rijd met de VN800 lijkt het me toch wel verstandig dit iets vaker op te pakken.

Ik dacht eraan iets van een motorlift te kopen. Nu zie je op internet voor enkele tientjes al kleine liftjes als deze: Mini motorlift MW 50 500kg
Is zulks stabiel genoeg voor dat werk of kan ik beter wat meer uitgeven en een grotere kopen?

Hoe doen jullie dit?
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik nu nog een gewoone hydraulische garage krik, die plaats ik onder de verdikking van het blok onder de motor. Gaat prima, alleen blijft de motor wel scheef staan omdat hij op zijn standaard blijft rusten, ideaal dus niet, maar wel handig om even snel te smeren of je wiel te poetsen. Kortom ben op den duur ook op zoek naar een simpele schaarkrik, maar red het nu voorlopig nog wel zo.
 
Kijk eens bij HBM, herman buitelaar in Moordrecht, die heeft die schaarkrikjes die je ook op een heftafel kan gebruiken, ideaal, ik gebruik zoiets al jaren en zefs de 1500 was makkelijk te heffen. Enige nadeel is dat je hem op moet draaien met sleutel 24 of dop 24
 
Ik smeer mijn ketting niet zo vaak omdat ik het nogal een gedoe vind... steeds dat ding een half metertje verrijden en inspuiten. Zeker nu ik bijna dagelijks woon-werk rijd met de VN800 lijkt het me toch wel verstandig dit iets vaker op te pakken.

Ik dacht eraan iets van een motorlift te kopen. Nu zie je op internet voor enkele tientjes al kleine liftjes als deze: Mini motorlift MW 50 500kg
Is zulks stabiel genoeg voor dat werk of kan ik beter wat meer uitgeven en een grotere kopen?

Hoe doen jullie dit?

ik gebruik oa zo ene, gaat geweldig gemakkelijk! alleen heb ik van de 2 "poten" de helft moeten afzagen en terug op lassen omdat hij er anders niet onder kon.
 
investeer gewoon in een schaartafeltje kost 85 euro
heb je altijd plezier van ook als je de wieltjes er uit wil hebben
 
Zo, grote twijfelaar dat ik ben komt zelfs oma in beeld tegen de tijd dat ik 't liffie heb. :+

Deze is het uiteindelijk geworden.

Van de week binnen gekomen, gisteravond even rap in elkaar gezet:
full


Ja, slechte telefoonfoto, ja ik moet m'n fiets nodig eens wassen. Lift werkt prima. Hij staat er super stabiel op. Had ik veul eerder moeten kopen. :)
 
Ziet er idd goed uit! Maar draagt hij niet op de motor ipv op het frame? Ik heb twee houtblokjes met een uitkeping gezaagd en met tec7 op de lift vastgezet, werkt prima! Alleen leg ik er voor de zekerheid toch nog een spanband om als ik het achterwiel of zo er vanonder uithaal!
 
dag allemaal,
vraagje.
heb bij mij vn 800 de originele uitlaten ingekort. eigenlijk gewoon die dikke demper er afgezaagd. is het nu verstandig om een bevestigingen punt te maken voor die 2 korte pijpjes. of kan ik ze zo laten dat ze alleen op het blok vastzitten. of breken ze dan af. wie heeft er ervaring mee??
 
dag allemaal,
vraagje.
heb bij mij vn 800 de originele uitlaten ingekort. eigenlijk gewoon die dikke demper er afgezaagd. is het nu verstandig om een bevestigingen punt te maken voor die 2 korte pijpjes. of kan ik ze zo laten dat ze alleen op het blok vastzitten. of breken ze dan af. wie heeft er ervaring mee??
Vastzetten.
Alleen op het blok is te weinig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan