Kawasaki VN 800 Topic

Hi vulcan collega's. Ik wil slip on dempers op mijn vn800 gooien. Kan ik de dempers loskrijgen van het systeem of is het 1 geheel?

Alvast bedankt!
 
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en wilde jullie alvast mijn VN800 laten zien, hij is vorige winter door mijzelf verbouwd.
full
 
Hi vulcan collega's. Ik wil slip on dempers op mijn vn800 gooien. Kan ik de dempers loskrijgen van het systeem of is het 1 geheel?

Alvast bedankt!

Eén geheel. Met balanspijpje geloof ik. Ik heb toendertijd een tijd met balanspijp en zonder balanspijp gereden met de 800. Mét rijd soepeler.

De 800-ers krijgen kwalen zo te lezen .. Ik had in 1999 een nieuwe gekocht, en deze startte zeer snel en na 20 meter kon de choke terug. Geen uitschietende versnellingen, wel hier en daar een tjaktjak van het kleppengeluid geloof ik, wat zo hoorde.
Ik lees hier over enorme power, dat valt tegen :p.. wie weet als je van een 400cctje afkomt dat het inderdaad dikker rijd, dat viel mij toen op na een leen 400.
Ik ben 1.93 en dat zat echt perfect. Geeneens forwardcontrols nodig (lange benen ook nog).
BERRTJEEHHHH ???? (bitchin).. Vulcanclub 1998 2004.
 
Yep, present, nog steeds lid, nou ja meer donateur eigenlijk, Marloes heb ik in 2006 verkocht, rij nu 800 tot ik weer pegels heb voor een oude 1500 D2
 
Okee cool. Ja dat was net een harley die je had. Ik heb later nog eens op de website gekeken van de VOCN.. compleet andere mensen. Behalve die Inonesische, hoe heet hij ook alweer, chico?
Je hebt mijn motor nog eens genomineerd voor de mooiste vulcan (ik had m op behoorlijk wat punten aangepast en dat werd gezien door jou en John(?)) maar toen won een belgische met van die lang doorgetrokken spatborden. Leuke herrinnering. De mosselman uit zeeland heb ik later nog eens op de motorbeurs/rai gezien. En ik vond altijd dat wim prinsen zo ver moest rijden vanuit Born, en later woonde ik daar ook een aantal jaar... dan zit je echt ver van het midden van het land hoor en is alles ver rijden.
 
Dat weet ik nog, maar idd, de oude garde is er niet meer en de paar keer dat ik meereed was met allemaal nieuwe onbekend mensen, dan is het toch anders
 
Mijn 800 is toe aan nieuwe banden,maar ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik er onder moet gooien, althans merk of type. Vaak gaan de bandentopics over banden voor de snellere motoren, maar ik heb een rustige rijstijl en ben tegenwoordig alleen nog maar een mooi weer rijder. Ik rij hooguit 5000 km per jaar (schandalig weinig, ik weet het) dus hoef niet echt de meest dure of exclusieve, gewoon een paar banden die een plotseling opkomend regenbuitje niet deert, die gewoon weggedrag aanhouden, ik rij geen topsnelheden of knietje aan de grond.
 
Ik zou je vraag even in Alles over motorbanden Deel 7 gooien. Daar zitten ook bandenboeren die je wel kunnen vertellen wat goed is.

Ik was onder de VN800 zelf erg te spreken over de Dunlop D404. Daar stuurde hij een stuk beter mee dan met wat er oorspronkelijk onder zat. Maargoed, die motor heb ik ook al 2 jaar niet meer dus er zal misschien ondertussen beter rubber te krijgen zijn.
 
Ik las dat die Dunlops nogal vlot slijten of is dat weer eens iets typisch Amerikaans (daar kwamen de vele meldingen in ieder geval vandaan.

Er wordt over hooguit 8000 km gepraat.
 
Dan zijn het zeker fijne banden die mij iig wel veel meer vertrouwen gaven en lichter stuurden dan wat er origineel onder zat. Enig puntje was verder wel dat ze ook wat ronder waren en daardoor in het midden wat hoger zodat bij mij als ik met duo reed nogal snel met de band tegen het achterspatbord aan zat bij drempels. Dat was overigens volledig over na de montage van een Hagon achterschokbreker.

Maar ik zou je toch wel aanraden je vraag nog even aan de experts te stellen. ;)Oh dat heb je al gedaan zie ik. :P
Voor de goede orde: ik had de neiging om de Vulcan vol open te draaien bij ieder stoplicht. Ik gok als jij rustiger rijd dat je er wel meer km's mee haalt dan ik destijds. ;)
 
Laatst bewerkt:
Een goede (en verse) achterband is wel belangrijk boj een vn800 vind ik. Vooral in de regen voelde ik hem wel eens glijden in scherpere bochten toen ik nog met een ouder setje reed.
 
Laatst bewerkt:
Ik las dat die Dunlops nogal vlot slijten of is dat weer eens iets typisch Amerikaans (daar kwamen de vele meldingen in ieder geval vandaan.

Er wordt over hooguit 8000 km gepraat.
Dunlops zijn juist stijf en hard. Minder slijtage, maar ook minder in nat.
 
Kijk ook even naar de maten, en wat uberhaupt beschikbaar is.

Een ME880 of ME888 zijn erg goede alternatieven voor de Dunlop 400 series. Beter in nat en bochten, bijna net zo slijtvast. Kunnen wel tegen zwaardere motoren, zoals cruisers.
 
Okee, thanks , ik ga eens rondrijden

Martell, die slijtages worden vooral in de USA gemeld, met wisselde rijstijlen en omstandigheden
 
Nou die Amerikaanse banden reviews daar kijk ik nooit meer naar, naar aanleiding van die geweldige reviews een een set Pirelli Night dragons gekocht .... idd prima banden ...behalve als de weg ook maar denkt dat hij vochtig is dan is het of je op een stuk glibberig spek met ijs rijd . Super kut band dus, terwijl ze m daar beter vonden als andere banden. Deze gaan er dus weer snel af ondanks dat ze nog lang niet versleten zijn. Als je op nat in z'n 3e t gas open trek ga je nog spinnen ..kun je nagaan wat voor vervelende momentjes ik In de bochten heb gehad.

Er zijn weinig of geen recente goede test van cruiser banden te vinden, wil nu dan de Bridgestone Battle cruise gaan proberen, heb tot nu toe geen slechte ervaring met dat merk. De originele Michilin Scorchers waren ook beter als deze Pirelli's maar ook niet zo goed in nat.
Amerika kijkt alleen naar milage, hoe meer hoe beter de reviews
 
Laatst bewerkt:
Okee, thanks , ik ga eens rondrijden

Martell, die slijtages worden vooral in de USA gemeld, met wisselde rijstijlen en omstandigheden
Tja... :)

Harleys werden standaard met 400 serie dunlops afgeleverd, heb er zat gezien en gereden.

Harde band, gaat lang mee, matig in nat.

Voor iedereen waar ik het verving door ME880, was het een verbetering.

En mijn oud collega in het bandentopic is het met me eens :)
 
Wat een puntje is met die v-twin cruisers in de nattigheid, is dat er bij elke slag veel krachten op het achterwiel komen en dit soms glijpartijen oplevert. Ik heb het zelfs eens gehad in een natte parkeergarage waarbij de achterkant gewoon bij rechtdoor rijden uitbrak en dat ik op een gegeven moment gewoon ongewild aan het speedwayen was en uiteindelijk tot een schuiver resulteerde.
 
Tja, maar daar heb ik toch niet veel ervaring mee. heb de VN700 gereden, die toch best strak op de weg lag (wel met de juiste bandenspanning+ 0.2), de 1500 classic D2, die eigenlijk ook goed lag ook bij nat weer en dat was nog het model met de minder goede goede stuureigenschappen dan de E modellen.
En dan nu de 800, is eigenlijk alleen een beetje hobbelig op de opgespoten strepen en langsrillen in de weg

Maar Martell, thanks, je collega in het Techniektopic raadde mij deze inderdaad ook aan, dus dan ga ik voor deze
 
De vraag is ongetwijfeld al voorbij gekomen op dit forum, maar die zoekfunctie hier daar krijg ik maar niet uit wat ik zoek. Dus, op eigen risico om een oude discussie weer op te starten...

Op mijn VN800 zitten de standaard uitlaten waar de dempers uit gehaald zijn. Geluid is super, prestaties niet minder dan ervoor, maar ik vind deze uitlaten nogal groot in verhouding tot de gestripte (bobber) moto. Ik overweeg dus om een andere uitlaat aan te kopen. Al verschiet ik wel wat van het prijskaartje van sommige opties (+600 Euro!)

Welke merken en types aftermarket uitlaten zijn er beschikbaar voor de VN800?
Ik ken die van Vance&Hince en Cobra, maar er zijn er ongetwijfeld nog andere.

Ook ervaringen met verschillende types zijn altijd welkom.
 
ik zit er aan te denken om een batwing op mijn classic 800 te zetten, ik ben wel erg gecharmeerd van de memphis shades variant.

heeft iemand nog iets liggen en wat zijn de ervaringen?
buiten het uiterlijk om moet het op de snelweg ook comfortabeler zijn.
 
Ik heb er een aliexpress achtig ding op zitten en bevalt mij prima, het is een kaal scherm, maar door mijn lengte heb ik er nu een hoog ruitje op zitten, dat is dus wel effe uitpluizen wat het comfortabelst is. Ik heb het met een HD set direct demontabel gemaakt.
Ik rijdt er op de snelweg zonder problemen 140 mee, ideaal
 
Beste vulcan rijders,

Ik ben nieuw op dit forum en een beginnend klusser. Ik heb op mijn vulcan 800 vance and hines cruizers gemonteerd en laat hem van de week afstellen bij een motorzaak die ook gelijk een caburateur aanpassing (dynojet kit) en een kn luchtfilter plaatst. Dit na wat ervaringen die ik gelezen had op dit forum. Ik verwacht hierna compleet tevreden te zijn met de prestaties van de motor.

Nu rij ik de laatste tijd wat langere ritten en valt mij op dat het zadel niet echt gemaakt is voor de lange stukken. Van de zomer ga ik met een groep motorrijders een flinke tocht maken richting Finland waarbij comfort wel een pré is. Ik begrijp dat een chopper niet gemaakt is voor comfort en kan de meeste luxe problemen ook wel gewoon hebben. Het zadel gaat mij toch wel echt teveel storen omdat ik hierdoor geneigd ben om het uur te willen stoppen.

Ik ben nu opzoek naar een ander zadel of tips om het huidige zadel te verbeteren. Ik wil het liefst niet meer dan 200 euro investeren in een ander zadel of goeie aanpassing.

Hebben jullie nog wat liggen of een oplossing waar ik nog niet aan gedacht heb?
 
Terug
Bovenaan Onderaan