Kawasaki VN 800 Topic

In principe zou ik toch iets meer budget nemen en een Mustang zadel kopen, tenzij je erg handig bent en een bijv Roadkingzadel op je originele grondplaat kan zetten, verder is een plunjebaal oid dwars achter je zadel een prima ruggensteuntje als je geen rugsteun aan je zadel wilt hebben.
Het originele zadel is niet slecht, maar voor langere ritten iets te zacht.
 
Beste vulcan rijders,

Ik ben nieuw op dit forum en een beginnend klusser. Ik heb op mijn vulcan 800 vance and hines cruizers gemonteerd en laat hem van de week afstellen bij een motorzaak die ook gelijk een caburateur aanpassing (dynojet kit) en een kn luchtfilter plaatst. Dit na wat ervaringen die ik gelezen had op dit forum. Ik verwacht hierna compleet tevreden te zijn met de prestaties van de motor.

Nu rij ik de laatste tijd wat langere ritten en valt mij op dat het zadel niet echt gemaakt is voor de lange stukken. Van de zomer ga ik met een groep motorrijders een flinke tocht maken richting Finland waarbij comfort wel een pré is. Ik begrijp dat een chopper niet gemaakt is voor comfort en kan de meeste luxe problemen ook wel gewoon hebben. Het zadel gaat mij toch wel echt teveel storen omdat ik hierdoor geneigd ben om het uur te willen stoppen.

Ik ben nu opzoek naar een ander zadel of tips om het huidige zadel te verbeteren. Ik wil het liefst niet meer dan 200 euro investeren in een ander zadel of goeie aanpassing.

Hebben jullie nog wat liggen of een oplossing waar ik nog niet aan gedacht heb?

Late reactie.
Een mustang zadel idd. Maar je kan ook een zadel geheel naar smaak laten aanpassen bij tijger leathers in Den Haag. Wat ze daar doen is de zadelpan opnieuw uitvoeren met polypress met een zadelhoes naar jouw keuze. Standaardzadels zijn te zacht voor lange ritten.
 
Laatst bewerkt:
Late reactie.
Een mustang zadel idd. Maar je kan ook een zadel geheel naar smaak laten aanpassen bij tijger leathers in Den Haag. Wat ze daar doen is de zadelpan opnieuw uitvoeren met polypress met een zadelhoes naar jouw keuze. Standaardzadels zijn te zacht voor lange ritten.

Bedankt voor deze tip. Ik heb een afspraak gemaakt bij ze. Kosten zijn verassend laag plus de reviews zijn uitstekend.
 
Ik krijg ring van lamp niet los weet iemand hoe je dat doet bvd
 

Bijlagen

  • 15593916331905225231869910914463.jpg
    15593916331905225231869910914463.jpg
    196,4 KB · Weergaven: 12
Weet iemand toevallig te vertellen hoe je het h4 lampje in de koplamp moet vervangen? Ik heb geen boekje maar in het boekje dat ik op internet aantrof staat enkel hoe je hem moet verstellen, niet hoe je hem moet vervangen. |(

De schroeven links en rechts van de unit zitten muurvast dus voor ik zaken ga forceren zou ik graag wat zekerheid hebben over hoe de unit open moet.
Weet jij hoe je de ring vd lamp los krijgt ?
 

Bijlagen

  • 20190601_141952.jpg
    20190601_141952.jpg
    181,3 KB · Weergaven: 7
Als het goed is zitten er links en rechts, op4 uur en 8 uur twee kruisschroeven losdraaien en ring met glas eerst een cm of10 met de klokmeedraaien en er afhalen
 
  • Leuk
Waarderingen: B0az
Jongens,

ik heb hulp nodig. Ik heb helaas een schuiver gemaakt waarbij mijn koplamp in zijn geheel overleden is.

Ik kan nergens een vervangende koplamp vinden die past of een tweedehands koplamp. Als ik hem nieuw wil kopen ben ik gelijk zo'n 300 euro kwijt.

Heeft een van jullie een mooie oplossing?
 
Misschien kan je motorshop De Mammoet in Haastrecht bellen, daar heb ik 20 jaar geleden voor mijn 800 vanalles gekocht.
 
Beste mede vulcan rijders,

Mijn vulcan komt uit '96. Ik rij er het hele jaar mee. Maar als het koud (5 graden en minder), dan rijd hij als een natte krant.
Eerste paar km staat de choke vol open, maar zelfs dan valt hij uit als ik stil moet staan. Tenzij ik mijn gas open hou dan blijft hij (met tegenzin) draaien.

Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn.

Gelijk een tweede vraag...
Wat tanken jullie tegenwoordig? E10 (euro '95) of E5 (euro '98).
 
ow, dan is het raar, ik heb de mijne 9 jaar gehad en geen problemen gehad met kou, open luchtfilter zou volgens mij te koude lucht kunnen geven en daardoor een slechtere verbranding
 
Beste mede vulcan rijders,

Mijn vulcan komt uit '96. Ik rij er het hele jaar mee. Maar als het koud (5 graden en minder), dan rijd hij als een natte krant.
Eerste paar km staat de choke vol open, maar zelfs dan valt hij uit als ik stil moet staan. Tenzij ik mijn gas open hou dan blijft hij (met tegenzin) draaien.

Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn.

Gelijk een tweede vraag...
Wat tanken jullie tegenwoordig? E10 (euro '95) of E5 (euro '98).

Ik tank sowieso altijd v power of bp ultimate. Wat betreft dat afslaan of slecht lopen. Dat zou je sneller bij een 2 takt verwachten als ie rijker zou moeten staan met lagere temperaturen. En als je de choke 's openhoudt als ie op bedrijfstemperatuur is? Loopt ie dan beter?
 
Ik tank sowieso altijd v power of bp ultimate. Wat betreft dat afslaan of slecht lopen. Dat zou je sneller bij een 2 takt verwachten als ie rijker zou moeten staan met lagere temperaturen. En als je de choke 's openhoudt als ie op bedrijfstemperatuur is? Loopt ie dan beter?
ik heb juist het idee dat hij dan slechter loopt.

Zodra ik start met choke open en 100 a 200 meter rij dan is er niks aan de hand.
Daarna (neem aam als hij koude lucht aantrekt) dan begint het gedonder.
Choke staat nog steeds open dan.

Probleem heb ik iedere winter. Vorig jaar zelfs grotere sproeikop erin laten zetten.

Ik tank ook bp ultimate.
 
ik heb juist het idee dat hij dan slechter loopt.

Zodra ik start met choke open en 100 a 200 meter rij dan is er niks aan de hand.
Daarna (neem aam als hij koude lucht aantrekt) dan begint het gedonder.
Choke staat nog steeds open dan.

Probleem heb ik iedere winter. Vorig jaar zelfs grotere sproeikop erin laten zetten.

Ik tank ook bp ultimate.

Dan zou ik het niet weten. Misschien is de inlaat van je carb lek.
 
Laatst bewerkt:
Een Vulcan 800 van 20 jaar enkel onder een afdak plaatsen gedurende 4 jaar,.... daar is de chroomlaag van bepaalde delen net te dun voor :N :N .:?
 
Laatst bewerkt:
helaas vertoont de chroom van de voorwiel-velg roest... en dat wordt ieder jaar wat meer. Iemand een idee hoe dat definitief gestopt kan worden? Of waar een goed voorwiel verkrijgbaar is . Of waar het huidige wiel terug verchroomd kan worden met een nieuwe laag?
 
Terug
Bovenaan Onderaan