Kawasaki VN 800, Vulcan of Classic ?

keesie

Rookie
8 dec 2003
4
0
amsterdam
Ik sta op het punt een Kawasaki VN 800 Vulcan aan te schaffen , Kan iemand mij vertellen of het verschil tussen een Vulcan of een Vulcan Classic alleen maar de look is of zijn er andere belangrijke verschillen. Ik ben trouwens behoorlijk lang, maar op zo'n classic kan ik redelijk zitten, zou dat hetzelfde zijn bij de Vulcan (daar heb ik nog nooit op gezeten) ?
 
Er zijn verschillen. Zoals bijv: - de Classic is iets langer, - de Classic is iets lager, - de Classic is iets minder breed. De grondspelling van de Classic is iets minder. Verder zijn er nog een aantal kleine verschillen die je kunt nazoeken op de Kawasaki-site (www.kawasaki.com - en dan kijken bij de vulcan cruisers. Hier kun je alle specificaties van de Vulcan 800 en de Vulcan 800 Classic ophalen en met elkaar vergelijken. De verschillen zijn marginaal.

Ik ben zelf ook vrij groot 1.96 en ik zit lekker op de Classic. Het afgelopen jaar ruim 7000 km gedraaid zonder dat ik last kreeg. Heb zelfs dagen van meer dan 700 km zonder lichamelijke klachten doorstaan (en dat terwijl ik een (hopelijk) ex-hernia-lijer ben.

:] Bigbrother :}
 
Ik heb daar inmiddels gekeken en de verschillen zijn inderdaad minimaal. Ik kan niet vinden of de controls ook even ver zitten, ik heb behoorlijk lange benen ! Maar ook dat zal elkaar wel niet zo veel ontlopen.

Bedankt voor de tip
 
Ik heb daar inmiddels gekeken en de verschillen zijn inderdaad minimaal. Ik kan niet vinden of de controls ook even ver zitten, ik heb behoorlijk lange benen ! Maar ook dat zal elkaar wel niet zo veel ontlopen.

Bedankt voor de tip
Zelf heb ik een VN800A dus geen Classic. De controls zitten bij de VN800A en de VN800 Classic op dezelfde afstand. Dus geen verschil.
Een klein verschil is natuurlijk wel het grote 19" wiel en het feit dat de hellingshoek van het balhoofd iets anders (schuiner) is. Maar nogmaals om te berijden zijn de verschillen minimaal.
Ik denk dat je je keus moet maken op de "look".
 
Persoonlijk vind ik de Classic mooier dan de standaard uitvoering, al was het alleen al om de vette voorvork en dito voorband.
Als je ze naast elkaar ziet zie je meteen het verschil.

De drifter vind ik dus helemaal niets. Plastic spatborden. :r

Viragoman
 
Jongens,

ik heb hulp nodig. Ik heb helaas een schuiver gemaakt waarbij mijn koplamp in zijn geheel overleden is.

Ik kan nergens een vervangende koplamp vinden die past of een tweedehands koplamp. Als ik hem nieuw wil kopen ben ik gelijk zo'n 300 euro kwijt.

Heeft een van jullie een mooie oplossing?
 
Terug
Bovenaan Onderaan