Kawasaki VN1600 Classic Tourer of Yamaha Wildstar: welke is het comfortabelste voor mijn passagier met een zwakke rug?

Mad Pat

Rookie
7 sep 2020
5
1
Dag allemaal,

Vorig jaar hebben we ons een scooter, Sym Maxsym, aangeschaft. We genoten daarmee aan een gezapige snelheid van de groene Limburgse en Waalse omgeving. We werden wel eens opgeschrikt door een put in de weg of een vervelende verkeersdrempel die we rustig moesten nemen gezien de rugproblemen van mijn vrouw. Vermits die niet medisch kunnen opgelost worden, proberen we dat aan te pakken door een andere motor te vinden die zulke problemen wegfiltert.

Wat doe je dan: je bezoekt een paar leuke winkels met een divers aanbod. Mijn vrouw zag al in de eerste een Kawasaki VN 1600 Tourer Classic in de vitrine staan: die vond ze leuk. En ja, de Wildstar die er stond ook.
Ondertussen heb ik wat zitten lezen over de 2 motoren: blijkt de Kawasaki luchtvering te hebben (lijkt me comfortabel) en zit er op dit forum een aanstekelijke enthousiasteling wiens vrouw al zeer veel kilometers achterop een Yamaha Wildstar heeft meegereden.
Natuurlijk gaan we testrijden (dagje huren) van zodra het weer wat droger wordt maar ondertussen durf ik naar jullie mening en ervaring vragen. We zijn dus op zoek naar de comfortabelst mogelijke motor, liefst één van deze 2 tenzij een cruiser helemaal niet comfortabel zou zijn. Andere voorstellen zijn ook welkom, we willen immers blijven motorrijden, da's echt een hobby van ons samen geworden. Motorcycle ergonomics en MotorShare heb ik leren kennen via dit forum: zeer interessant, zeer fraaie Wildstar gevonden.

Alvast bij voorbaat dank voor jullie suggesties.
 
putten in de weg of verkeersdrempels zal je altijd voelen, zeker als duo, dan zou je eerder naar een Goldwing of zo moeten gaan, die hebben toch iets als actieve vering of zo. Ik ken alleen de Vulcan en ik vind ze goed comfortabel voor de normale weg, maar het is als bij de meeste motoren, je moet even zoeken naar je juiste instelling en investeren in goede dempers, Hagon of zo
 
Bedankt Bitchin, Hagon kende ik nog niet en zal ik dus zeker bekijken. De VN1600 zou luchtvering hebben, dit weekend gaan we naar eentje kijken en daar hoop ik toch een grote verbetering te vinden tov onze scooter. Een Goldwing zien we niet zitten momenteel, we zijn op zoek naar de "of zo".
 
Ondertussen zijn we naar een Yamaha Wildstar gaan kijken en mijn vrouw vond hem prachtig. Helaas geen testweer (regen) dus zijn we maar verder gereden naar een volgend adres waar een Kawasaki VN1600 Classic Tourer stond: deze zat nog beter volgens haar. Maar de 83.000km sinds 2005 doen me twijfelen. De man vraagt er 4.750 euro voor en dat is ok voor me. Maar ik vraag me nu af hoeveel km er met dit model kan gemaakt worden en het lijkt me verschillend voor de motor en de carrosserie (ziet er goed uit). Onderhoudshistorie is er bijna niet omdat de eerste eigenaar er zelf aan werkte (transportbedrijf met eigen garage volgens de 2e eigenaar). Ondertussen had de nieuwe eigenaar bij een dealer wel een onderhoud, nieuwe banden, remblokken enz... Een factuur van zo'n € 900. Proefrit was niet mogelijk omwille van de regen en een lege batterij (al hing die aan de druppellader). Ondertussen ook al eens gekeken naar een Honda VTX 1300 en zelfs een BMW R1200CL ... Work in progress dus, van het aangename soort.​
 
Terug
Bovenaan Onderaan