Kawasaki VN900

awibr

Rookie
31 okt 2006
3
0
Belgie
Ik vind de nieuwe Kawasaki VN900 geweldig.
Volgend voorjaar ben ik van plan een nieuwe motor te kopen, en deze staat bovenaan de lijst.

Ander kanshebbers waren de Suzuki C800 Intruder en de Yamaha XVS1100 Dragstar, maar deze Kawa is het antwoord op al mijn requirements (looks, gewicht, technologie etc...). Nu hoor ik van de Vulcan 800 bijna niets dan goede dingen, dus ik verwacht dat deze opvolger (met niets dan verbeteringen naar ik begrijp)dik in orde zou moeten zijn.

Heeft hier iemand er al eentje? Wat zijn de eerste ervaringen?
De reviews die ik van de VN900 heb gelezen zijn allemaal zo positief dat ik dat toch graag zou bevestigd zien door iemand die de Euro's echt heeft moeten ophoesten...

Alvast bedankt.

LL
 
Ik vind de nieuwe Kawasaki VN900 geweldig.
Volgend voorjaar ben ik van plan een nieuwe motor te kopen, en deze staat bovenaan de lijst.

Ander kanshebbers waren de Suzuki C800 Intruder en de Yamaha XVS1100 Dragstar, maar deze Kawa is het antwoord op al mijn requirements (looks, gewicht, technologie etc...). Nu hoor ik van de Vulcan 800 bijna niets dan goede dingen, dus ik verwacht dat deze opvolger (met niets dan verbeteringen naar ik begrijp)dik in orde zou moeten zijn.

Heeft hier iemand er al eentje? Wat zijn de eerste ervaringen?
De reviews die ik van de VN900 heb gelezen zijn allemaal zo positief dat ik dat toch graag zou bevestigd zien door iemand die de Euro's echt heeft moeten ophoesten...

Alvast bedankt.

LL

pardon? Ik weet dat de 1500 erger is, maar de verhalen over gespleten carters door rondvliegende vliegwielen ken ik ook over de 800... verder helaas geen informatie te delen. Persoonlijk zou ik voor de Dragstar gaan, vanwege de vele te verkrijgen accessoires en naar mijn idee goede uitstraling, de Soes zou een zeer goede tweede zijn. VN900, persoonlijk zou ik hem niet eens overwegen :X

Gebruik anders de MF-zoekfunctie eens over de VN800, succes!
 
bezit zelf de VN 800cl uit 1997 staat bijna 77000km op de teller zonder problemen. Dus waarom niet gedaan als je het een mooie motor vindt. Kijk ook eens op www.vocn.nl.
groetjes.
 
Het is gewoon een kwestie om je zo goed mogelijk te informeren natuurlijk...
De mensen die ik ken met een Vulcan (behalve met de 1500 die inderdaad verschillende problemen blijkt te hebben) zijn best tevreden.
Het blijft natuurlijk techniek an je kan er altijd ééntje hebben die de nodige problemen heeft, maar voor welk apparaat is dat niet van toepassing?

Ik heb het motorrijden recent ontdekt, en ben mijn Suzuki Savage van '97 nu toch een beetje ontgroeid. Overigens een fatastisch machientje dat perfect voldeed aan wat ik ervan wou.

Ik heb de laatste maanden echter een grondige markstudie gedaan, en het is soms een beetje moeilijk de bomen door het bos te zien, vandaar deze vraag, hoe meer reacties hoe liever.

En over smaken en kleuren valt natuurlijk altijd te twisten, maar ik vind de VN900 uitermate geslaagd qua looks voor een beperkt gewicht en geavanceerde motortechnologie... just my 2 cents.

Alvast bedankt voor de reaktie en de link naar de Vulcan club, ik ga daar ook mijn licht nog eens opsteken.
 
Nou, ik rijd er inmiddels 1 seizoen op en ik ben er erg blij mee. Rijdt heerlijk, is rustig maar krachtig op
de snelweg en heerlijk te toeren binnendoor. ben op dit moment bezig met de nodige aanpassingen als
andere uitlaten, knipperlichten, handgrepen. Er komen wel tassen op, voor het gemak.
Kortom erg fijne fiets.

Maar, je moet het natuurlijk zelf weten, smaken verschillen. Ga anders een kijken bij De Mammoet in Haastrecht, de vulcanspecialist. (staat ook nog een hele mooie 800 te koop, waarmee ik geen problemen heb gehad!!!!)

Succes!

Bijlage: just_900.gif
 
Ik vind de nieuwe Kawasaki VN900 geweldig.
Volgend voorjaar ben ik van plan een nieuwe motor te kopen, en deze staat bovenaan de lijst.

Ander kanshebbers waren de Suzuki C800 Intruder en de Yamaha XVS1100 Dragstar, maar deze Kawa is het antwoord op al mijn requirements (looks, gewicht, technologie etc...). Nu hoor ik van de Vulcan 800 bijna niets dan goede dingen, dus ik verwacht dat deze opvolger (met niets dan verbeteringen naar ik begrijp)dik in orde zou moeten zijn.

Heeft hier iemand er al eentje? Wat zijn de eerste ervaringen?
De reviews die ik van de VN900 heb gelezen zijn allemaal zo positief dat ik dat toch graag zou bevestigd zien door iemand die de Euro's echt heeft moeten ophoesten...

Alvast bedankt.

LL

DE VN800 is in tegenstelling tot de VN1500 en de VN750 een betrouwbare motor waarmee je jaren probleemloos kan rijden. Ik heb nog niet gehoord van technische problemen met een VN800 en bezit er al 10 jaar eentje. Gewoon een goede motor.
:Y
 
Rij ook al jaren op de VN800 classic en tot nu toe niets als lof over deze motor. Rij al 5 jaar probleemloos. Heb in de zomer in de USA rond getoerd op een Intruder 1500. Dat beviel ook uitstekend. Weet misschien wordt dat de volgende.

:] Bigbrother :}
 
Waar dat achterlijke verhaal vandaan komt dat de 800 en 1500 veelvuldig gespleten carters zouden hebben door rondvliegende vliegwielen is mij een raadsel, rij al vanaf 91 Vulcan (okee een paar jaar zzr1100, maar dat was om gezondheidsredenen) en heb maar weinig problemen gehad.
De 700/750 hebben last van dynamoproblemen (nog nooit gehad bij de 3 vn die ik had), heb 9 jaar een 1500 D2 gereden, het model dat problemen zou hebben met een plastic olietandwieltje, geen problemen, op een paar uitgelopen lagers van het achterwiel wat een fabricagefout bleek te zijn in de eerste 1500 km. In de tijd dat ik bij de VOCN zit (vanaf 94 ) ken ik maar twee rijders die dit hadden. De 800 kent eigenlijk amper problemen, ondanks de verhalen, vaak door mensen die dit uit 8e hand gehoord hebben.

De Vulcans hebben ook een paar specifieke puntjes, net zoals Honda (NAKS), de ZZR1100 d3 met de olieproblemen, maar bij normaal gebruik en normaal onderhoud gebeurt er maar weinig.

Ik vind daarentegen de nieuwste telg van de Vulcans niet om aan te zien
 
Heb ook 3 Vulcans gehad.
De 700 (1986)was een drama,motorblok moeten uitbouwen om dynamo te vervangen. Slechte starter met zwak electrisch systeem.

De 800 Classic (1996) heb ik 2 jaar gehad,echt probleemloze motor.

De 900 Classic (2006) heb ik 4 jaar gereden zonder problemen. Zier er ook nog eens vetter uit ondanks zijn 900cc.

Ik zeg doe mij die 900 maar!. :]

gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan