kawasaki vulcan 1500 opfrissen/verbouwen

ronaldt

MF veteraan
15 mei 2013
4.856
310
Heerenveen
Hallo allemaal, ik loop alweer een tijdje mee op het forum.
In het kort, ik woon in Heerenveen, rij als ik tijd heb(te weinig) op mijn yamaha trx 850.
Daarnaast is mijn eerste project bijna klaar. Een suzuki gn400 verbouwing tot bratstyle (in brikken en klassiekers) van dit
full

Naar dit resultaat
full

full

Ik ben momenteel bezig met de afstelling van de carburateur.

In tussentijd wilden mijn vrouw en ik graag nog eens een chopper hebben. En liefst een dikke, 1100 cc of meer. Dat is dus deze geworden
full

In de advertentie stond dat hij wat liefde nodig had..... Komt goed :P
 
We missen nog het linker zijkapje.
Verder moet er aan de dempers even wat gedaan worden, hij laat net iets teveel van zich horen. . En daarbij klinkt het bij gas dicht meer als geblèr dan de geliefde donkere roffel. Ze zijn ook compleet leeg :X verder zak los van de rest van de optische en technische staat de afstelling van de carburateurs wat aandacht opeisen. Vermoed dat het mengsel veel te arm is.

Het eerste kleur idee was matgrijs. Even wat laten fotosoepen.
full

full

full

full


dat gaat zeer waarschijnlijk niet door :+

beetje inspiratie voor het beeld:
full

full

full

full

full

full

full

full


De bedoeling is om er een kort spatbord op te zetten waar nog wel een plakzadel op kan voor het geval dat.
vrouwlief heeft hem zich btw al toegeëigend na haar eerste ritje. ... nou ja dan maar om de beurt ;)

ik ben nog in de verzamelmodus en moet eerst de gn helemaal klaar maken. Maar dat schiet mooi op.
 
Oké, zouden de maten ook een beetje overeenkomen? Heb nog niet gemeten motor staat een straat verderop.
Vanavond de gn btw met nieuwe vlotter gereden. Kan hij eerdaags omgeruild worden met de vulcan :z

nog bedankt voor je aanwijzingen wat de gn betreft martell.
 
Zo'n Nacelle kan er op, had ik ook op mijn oude 1500 classic, als het moet kan ik je doorPM hoe of wat.

Wel zal je je stuurslot moeten verwijderen, maar joh, ik heb die dingen nog nooit gebruikt
 
dat is dus ook wat ik wel mooi vind, de hierboven afgebeelde Nacelle o.i.d vind ik wat spacy/truttig :X

de motor op mijn voorbeeldje is mooi sober en dik :P
 
dat is dus ook wat ik wel mooi vind, de hierboven afgebeelde Nacelle o.i.d vind ik wat spacy/truttig :X

de motor op mijn voorbeeldje is mooi sober en dik :P
Dat is dan smaak.

Ik vind zelf de voorpartij van de vulcan er walgelijk uit zien.

En de Nacelle is qua styling echt al vier stappen vooruit. En dik.

Een stuk dikker dan een plaatje met een standaard koplampje wat er als puist op zit.
 
mare ken je dat gezegde?

you don't own it till you've fixed it

zal er dus toch aan moeten beginnen ;)
 
Dat is dan smaak.

Ik vind zelf de voorpartij van de vulcan er walgelijk uit zien.

En de Nacelle is qua styling echt al vier stappen vooruit. En dik.

Een stuk dikker dan een plaatje met een standaard koplampje wat er als puist op zit.

Vind de Nacelle gaaf, mooi clean.
Maar als je gaat werken met een afdekplaat ( zal denk ik de goedkopere optie zijn) vind ik die van de intruder mooier en cleaner dan die van de fatboy ( waarvan de link vermeld staat), maar is inderdaad een kwestie van smaak.

Ik ga het verder geen "benaming" geven, vind ik overbodig.
 
Vind de Nacelle gaaf, mooi clean.
Maar als je gaat werken met een afdekplaat ( zal denk ik de goedkopere optie zijn) vind ik die van de intruder mooier en cleaner dan die van de fatboy ( waarvan de link vermeld staat), maar is inderdaad een kwestie van smaak.

Ik ga het verder geen "benaming" geven, vind ik overbodig.

Die van de Harley wordt wel al sinds 1949 gemaakt m.u.v. de jaren '69 tot '84 en heeft dus wat meer geschiedenis. :Y en die van de intruder is daar een na-aapsel van.
 
Laatst bewerkt:
Die van de Harley wordt wel al sinds 1949 gemaakt m.u.v. de jaren '69 tot '84 en heeft dus wat meer geschiedenis. :Y en die van de intruder is daar een na-aapsel van.

Dat kan misschien wel zo zijn murph maar dat heeft toch geen reet te maken met iemand zijn smaak, je vind iets mooi of niet! simpel zat.
En gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak anders werd het allemaal wel heel erg saai denk ik.
 
Dat kan misschien wel zo zijn murph maar dat heeft toch geen reet te maken met iemand zijn smaak, je vind iets mooi of niet! simpel zat.
En gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak anders werd het allemaal wel heel erg saai denk ik.
Boeit mij inderdaad geen reet. *O* Al bekleedt ie het met aluminiumfolie.
Lekker doen waar je zin in hebt is mijn levensmotto.
 
@modb, kun je voor mij eens de buitenkant tot buitenkant maten van je kroonplaten opmeten? dan weet ik of een nacelle plaat ding van een suzuki gaat passen. Dan ook graag de hoogte van de plaat.
Als je zou willen doen, hoor ik het graag.
 
Buitenkant is 32cm en hoogte is 27.3 cm, plaat loopt niet helemaal tot boven aan toe.
Kan iets aan de afmeting mankeren want is lastig meten met die kuip.

( zeg trouwens maar Marcel hahaha, woon ook niet zo heel ver uit de buurt, Gorredijk)
 
Terug
Bovenaan Onderaan