kawasaki vulcan 1500 opfrissen/verbouwen

De maten zijn nogal kloten te meten. Dikte van de naad overdwars (in de as lengte zeg maar) 120mm

En de gaten van de remschijf zitten op een cirkel van 145mm steek 65mm. Maar ik zou Martell ff vragen of op mlmparts of hoe die site heet de gegevens naast elkaar leggen.

Mijn maten zijn vanaf hart boutjes genomen en afgerond naar hele maten.

Hoop dat je er wat aan hebt.
cmsnl.com

Daar staan wel de OEM nummer bij, maar niet alle maten.
 
Ik ben bezig om een verbrede voorvork voor mijn Vulcan VN 1500A uit 1989 te kopen maar ik heb ff jullie hulp nodig.
Bij deze voorvork zit een speciale schijfrem adapter gemaakt op een gespaakt wiel ook uit een VN 1500 A/B.
Dit wiel zit er ook bij maar ik wil mijn alu wiel blijven gebruiken omdat ik niet van plan bij mijn achterwiel hiervoor ook te vervangen.
Weet iemand of de passing van het gespaakte wiel (dus niet het wiel uit een classic) gelijk is aan het alu wiel ?
Ik hoor graag.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je hebt de nieuwe vork al liggen.
Je hebt ook het bijpassende wiel.
Je hebt ook het wiel wat je uiteindelijk wilt hebben.

:)

Kun je je motor niet op een bokje zetten, het voorwiel er uit halen, en dan op je gemakje even passen in de andere vork?
 
Ronaldt en Martell thx voor de info !

Nee ik heb de vork niet liggen maar ik overweeg het te kopen.
Het gespaakte wiel wat er wel in past zit er bij maar die wil ik niet gebruiken maar mijn eigen alu wiel.
Ik kan dus geen maten meten...
 
Ronaldt en Martell thx voor de info !

Nee ik heb de vork niet liggen maar ik overweeg het te kopen.
Het gespaakte wiel wat er wel in past zit er bij maar die wil ik niet gebruiken maar mijn eigen alu wiel.
Ik kan dus geen maten meten...
Oh sorry, ik dacht dat je het al had gekocht, vandaar :)
 
en de remschijven vergelijken bijvoorbeeld? als ze op beide passen zal de steek van de gaten in de naaf hetzelfde zijn.

dikte van de spacer is aan te passen lijkt me.
 
Ik heb het gecheckt en het gatenpatroon is anders maar dat wil nog niet zeggen dat het niet kan want ik gebruik mijn wiel nl met eigen schijf.
Het belangrijkste is dat de breedte van de as gelijk is zodat de adapter de schijf nog op de goede plaats brengt...
Ga morgen eens ff mijn motor "uitgraven" uit de schuur om dat eens na te meten.
 
Laatst bewerkt:
Mijn toekomstige spatbord ff onder handen laten nemen.
Het gatenpatroon van de kentekenplaathouder (3 x woordwaarde :+ ) ff dichtgelast.
Moet nu nog goed geplamuurd worden om de vorm weer terug te krijgen en dan is ie spuitklaar.
full
 
Nog niet tevreden..... Maar eerst goed uitharden. Denk dat er silicone sporen op de poot zaten of remolie. Kreeg het er met remreinigr en scotchbride niet af. Lastige is dat het pas te zien is na spuiten. Had het al een keer overnieuw gedaan nl....

Nu wacht ff en dan weer opschuren en nog een laagje erover. Als we het doen moet het ook goed hè :')
 
Goedenavond mannen.
Zal me eerst eens voorstellen.
Ik ben richard 31 jaar en kom uit Brabant.

Ik heb een vraagje die jullie vast wel weten. Ik heb vorige week een zeer mooie vulcan 1500 se uit 88 gekocht die ik een beetje wil gaan verbouwen. Maar eerst eens lekker toeren met dit lekkere weer.
Ben er heel de week al mee naar me werk gereden en rijdt echt heerlijk.
Maaaaarrr vandaag toen ik klaar was met werken wou de motor niet meer starten. Had geen stroom meer dus dacht accu leeg. Raar maargoed dacht misschien iets aan laten staan. Dus toen met startkabel de motor gestart.geen probleem starten meteen.
Toen na nog geen km viel de motor uit en had ik helemaal geen stroom meer. Ik rook een beetje een verbrand luchtje en kwam achter het rechter kapje vandaan onder het zadel. Toen kapje losgemaakt en er kwam rook uit de cdi box. Die is blijkbaar doorgebrand. Maar hoe zou dat kunnen komen.. gebeurd dat wel eens vaker of het het een andere oorzaak.
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden of misschien zelf al wel eens meegemaakt
 
gaaf zo die voorpoten!
Ik ga morgen ook kijken bij een vn1500 uit '93 heb jij nog wat tips.voor waar ik na moet opletten?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geen expert hihi. Goed opletten en luisteren. De mijne is technisch goed maar onderhoud....... Daar gaan we een inhaalslag maken.
 
Ronaldt of xbrman, een van jullie had toch kortere achterdempers gemonteerd?
Hoeveel lager zijn jullie gegaan?
Kan namelijk een leuke set aankomen 280mm maar weet niet of dat goed zal uitkomen :X

Edit: gevonden en als ik zo lees dan gaat 280 niet goed komen als je een bocht wilt maken! :N
 
Laatst bewerkt:
dat heb ik ook begrepen... ben nog (niet actief) op zoek naar kortere. meende dat ze nu 330 h.o.h. zijn.
 
Ik heb veren van een Honda Shadow 1100 erop zitten.
Deze zijn HOH 30 cm en de originele zijn HOH 33 cm, dus 3 cm lager.
Je moet echt niet lager willen want ik kom al soms met de onderste demper of de standaard aan de andere kant aan de grond als ik een beetje plat in de bocht ga...
Het beperkt mijn rijstijl wel een beetje maar ik heb het er wel voor over omdat het zoveel mooier staat !
full

full

full

full
 
Rijdt ik afgelopen zaterdag met mijn zoontje op de motor naar de open dag van PEC Zwolle, parkeer ik hem en zie ineens toen de koelvin aansloeg dat alle koelvloeistof eruit liep ! :(
Ik hoop maar dat het een slang is en niet de radiateur...want daar heb ik op dit moment geen budget voor. ;(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan