kawasaki vulcan 1500 opfrissen/verbouwen

Ik heb veren van een Honda Shadow 1100 erop zitten.
Deze zijn HOH 30 cm en de originele zijn HOH 33 cm, dus 3 cm lager.
Je moet echt niet lager willen want ik kom al soms met de onderste demper of de standaard aan de andere kant aan de grond als ik een beetje plat in de bocht ga...
Het beperkt mijn rijstijl wel een beetje maar ik heb het er wel voor over omdat het zoveel mooier staat !
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Thanks kerel! Ik ga ff goed zoeken!

Mooi kloten!
Mocht je geld nodig hebben dan kan je je forward controls aan mij verkopen :+

Maaaaaaar hoop niet dat het veel is voor je! :N
 
Beetje omslachtig maar op Marktplaats staat een Vulcan te koop met dezelfde forward controls tegen een schijtprijs.
Ik zeg: kopen, controls omwisselen en verkopen...

http://link.marktplaats.nl/m1068105860

Ja ik hoop ook dat de schade aan mijn motor meevalt.
Ga na mijn vakantie wel ff kijken, nu veel te druk.
 
Beetje omslachtig maar op Marktplaats staat een Vulcan te koop met dezelfde forward controls tegen een schijtprijs.
Ik zeg: kopen, controls omwisselen en verkopen...

http://link.marktplaats.nl/m1068105860

Ja ik hoop ook dat de schade aan mijn motor meevalt.
Ga na mijn vakantie wel ff kijken, nu veel te druk.

Net ff mailtje gestuurd of hij de set wilt ruilen met bijleg van mijn kant, en dan zal ik ze zelf komen demonteren en monteren!

Nooit geschoten is altijd mis O-)

Bedankt voor de tip :}
 
Succes man, ik hoop dat het je lukt !
full
 
de tank, spatborden en zijkappen zijn verkocht stond erbij.. shit

wat was de h/o/h. maat van de schokdempers ookalweer??

ik moet echt serieus actie gaan ondernemen... is intussen een jaar verstreken geloof ik.
zal eens kijken of ik van het weekend ee velgen kaal haal.

heb een setje mooie schokdempers gezien, h.o.h 300mm moet hier even teruglezen wat jij ookalweer had???

was van een vt had jij het toen over
 
Ik ben vorige week ff een stukkie wezen rijden en ik ben er achter gekomen dat de kont van mijn VN echt niet lager moet want als ik een beetje lekker door de bocht ga dan raak ik rechts met de onderste demper de grond en links met de standaard...
En dat terwijl ik de hoogte van h.o.h. 33 cm naar 30 cm verandert heb.
Het hangt natuurlijk ook ervan af wat voor dempers je eronder hebt maar de standaard zal in ieder geval hetzelfde zijn.
Ik ga de veren maar op de hardste stand zetten want dan zakt het niet zo ver in als ik er op zit denk ik.
[afbeelding]

hebbes.

komen van een hd.... maar dat zal niemand direct opvallen toch hahaha ;)
 
Sorry, ik lees het nu pas maar ja je hebt het antwoord al gevonden, succes !
Dat de tank etc al verkocht was heb ik niet gezien...jammer.
 
Heeft iemand nog een radiator en koelvin liggen voor mijn Vulcan VN 1500 A uit 1989 ?
Het draagframe van de koelvin is afgescheurd en heeft de radiator lekgeslagen... :(
Het heeft op de modellen 1987 - 1999 gezeten.
full
 
kleine update...
full


omdat ik alleen maar een holle pijp van voor tot achter had was het geluid niet echt super. wel hard maar niet mooi :N
en de motor liep er ook niet lekker op.
van lowbuck dbkillers iets van demper in de pijp geplaatst.
dwz: dbkiller van 2 flensen voorzien en daartussen (meer als op de foto) rvs pannensponsjes om de perfopijp heen. hopenlijk lijdt dit tot het gewenste resultaat :P
 
Hah, crea Bea !
Ben benieuwd of het bevalt.
Ik wil mijn dempers er ook helemaal uit halen en ik ben ook benieuwd of dat mooi klinkt...
Maar ik heb mij ook laten vertellen dat je er dan grotere sproeiers in moet doen omdat de motor dan minder tegendruk krijgt als de dempers eruit zijn.
Verklaart ook jouw verhaal dat de motor minder mooi liep...
 
Laatst bewerkt:
inderdaad, onder andere daarom weer wat demping erin.

hij begon bij gas dicht ook te bleehhren ipv mooi doffe klappen geven. kortom te luid en niet mooi. daarnaast liep de motor er niet goed op al zal de gehele afstelling wel ruk zijn als ik het zo inschat...
 
De radiator en vin zijn onderweg uit Amerika.
Het frame van de koelvin was gescheurd door roest/ouderdom en daarom trilde het losse gedeelte van het frame tegen de radiator, net zo lang dat een buisje van de radiator kapot ging.
Je kunt dat ook haast niet controleren omdat de vin tussen de radiator en het motorblok zit.
Mja is gebeurd en wordt vervolgt.
 
Vandaag een setje Harley risers gekocht om de huidige (waarvan het chroom kapot is) te vervangen.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan