Kawasaki Vulcan 750

vwt4

Rookie
1 dec 2004
8
0
Haarlem
wie kan mij helpen?als ik mijn vulcan start loopt hij staionair alleen op de eerste cylinder de tweede gaat pas meelopen als je gaat rijden dat is ongeveer bij 2500 toeren .dat rijdt dus knap beroert.alles schoongemaakt, bobines laten testen inclusief de doppen maar nog steeds hetzelfde probleem.hij heeft vonk genoeg maar het maakt geen verschil als je bij een stationair lopende motor de doppen er af haalt.wat moet ik nu nog doen, wordt er gek van.misschien is er een techneut die in de buurt van Haarlem woont.
 
Laatst bewerkt:
Is dit wanneer de motor koud is en je de choke er op hebt staan.
Kontroleer dan je choke cirquit van de carb's.
Als I het ook nog doet als de motor warm is zou ik de carb's
(laten) syncroniseren.

Kunnen nog meer oorzaken zijn maar ik denk (hoop voor je) dat het
probleem zich oplost door de carb's te syncroniseren.

Groet Otje
 
Klinkt toch als een carb-probleem,er zit duidelijk wat aan de hand in je choke/stationair gedeelte (vanaf +/- 2000-2500tpm neemt de naald de functie over en dat is bij jou dus okee).
Schoonmaken,of vlotterbak demonteren: misschien is je stat.sproeiert wel losgetrild?!
Succes
 
Suuk-6 met het demonteren van de carburators.
Neem vooraf een kalmeringstabletje, of als dat bij jou beter werkt, een bak koffie en een aantal sigaretjes........
Geduld is een schone zaak..............
 
Ten einde raad.heb vandaag de carburateurs er afgehaald, schoongemaakt wat niet vuil was.wat me meteen opviel was dat de inlaat rubbers niet vast zaten en ik dacht dus bingo.alles weer keurig gemonteerd en goed vastgezet en starten.en ja hoor nog steeds 10000% klote.wat moet ik nu nog doen. heb er nog een andere cdi unit aangehangen en nieuwe bougie doppen en bobines laten testen.wat nu?staionair waardeloos 1 cylinder en bij 2000/2500 toeren gaat cylinder 2 weer meedoen.
 
Even wat meer info dan......is dit probleem spontaan ontstaan/tijdens rijden/lang stilstaan?
Zijn allebei je gasschuiven en membramen nog heel?
Alle sproeiers en kanaaltjes in je carburateurs goed doorgeblazen en open?
Staan je carburateurs goed synchroon afgesteld?
 
ja het is van de ene minuut op de andere begonnen, alles is super schoon carburateurs stonden en ik neem aan nog steeds synchroon.alles doorgeblazen.membramen zijn heel maar hij heeft inderdaad een hele lange tijd stilgestaan.
 
Het is van de ene op de andere minuut gekomen zeg je maar hij heeft wel lang stilgestaan?
Heeft hij daarna nog goed gelopen of niet?
Weet je zeker dat alles goed open is in je carburateurs, heb je alle sproeiers en naaldgeleiders er uit gehad en gecontroleerd of ook echt alle kleine gaatjes open waren?
Als er echt niets verandert is aan je motor, en na het stilstaan is hij slecht gaan lopen, dan duidt dat toch op vervuiling of verstopping van je carburateur denk ik.
 
nee hij is echt brandschoon.ik heb hem 6 weken geleden gekocht waar hij 3 jaar heeft stilgestaan.ze hebben er 1x per week even een een blokje mee gereden.kan het zijn dat de pick up spoel stuk is?en ik ga de benzine kraak even checken of beide kanten benzine geven.en dan weet ik het echt niet meer.ben geen domme jongen met auto's en motoren maar hier snap ik niets van.carburateurs zijn ECHT brandschoon.als je de doppen van de laatste cylinder eraf trekt verandert er niets aan het lopen.

Bijlage: prive 054.jpg
 
Ik moet toch zeggen dat het mij ondanks jouw inspanningen, op een carburator/brandstof probleem lijkt.
Wat me net te binnen valt, is de vacuumaansluiting naar je benzinekraan wel goed :?
Als het membraan in de kraan gescheurd is, kan er ofwel benzine hierdoor aangezogen worden, of er wordt valse lucht aangezogen, afhankelijk van het defect.
 
nou het begint op te schieten ook al ben ik er nog niet klaar mee.ik weet in ieder geval dat het een brandstof probleem is.als ik speel met het dicht draaien van de benzine kraan begint de tweede cylinder mee te lopen .dus als ik hem minder benzine ga geven begint hij te reageren en wanneer ik de kraan weer open zet gaat het weer mis .nou misschien weten jullie nu meer om mij verder te helpen.de eerste cylinder de goede dus reageert op de lucht mengsel schroef en de tweede cylinder totaal niet.ik hoor wel weer van jullie
 
Jippie probleem opgelost.Een bijna niet te zien braampje op de vlotternaald.Hij bleef dus openstaan, maar net niet ver genoeg on over te stromen maar wel om stationair te verzuipen.Geeft een beeld of hij op 1 cylinder loopt.Braampje met polijst papier verwijdert scheelt een vlotternaald van € 26,74.Wel een hoop werk die carburateurs verwijderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan