Kawasaki vulcan 91 schakeld niet

FreakyWilly

Rookie
9 mei 2011
3
0
Beste MF,

Ben al wat jaren lid, en vind vaak antwoorden op mn problemen of how to do it. Nu is helaas 2 weken gelden mijn vulcan 750 uit 86 stuk gelopen. Start ook niet meer, alles vast. Dus om deze te maken een donormotor gekocht. Zodat ik wanneer kan (lees 2 kleine kinderen en partner die ook in de weekend werkt) iig kan rijden ofzoals mij het nu leek compleet blokje wisselen en dan t.z.t. het andere blok opknappen en 2 leuke motoren te hebben. Dus maandag afspraak gemaakt en bij verkopende kant langs geweest en gekeken en motor laten draaien. Rondje op de parkeerplaats. Blokje klinkt goed dus dat wordt wisselen en weer rijden. Motor in de bus geladen en thuis weer uit geladen.


Wat zou er dan mis zijn vraag je je misschien af. Komt ie:
1. Schakelpook doet niet meer. Deze hangt er als een slappe bij. Krijgt hem dus ook niet meer uit de versnelling of in een andere versnelling. Wat zou dit kunnen zijn.
2. Niet starten, ondanks ingeknepen koppeling. Zou dit kunnen omdat deze niet in zn vrij staat?
Had de standaard wel ingeklapt en uitgeklapt geprobeerd, maar maakt geen verschil.

Wie o wie zou mij kunnen helpen/adviseren
 
Zwarte is de 86er
de groene is de 91er
20220812_202112.jpg
 
Ja en ja.
Waarschijnlijk is de veer in je bak gebroken. En de motor zal hoogstwaarschijnlijk starten als je de vrijstandschakelaar doorverbind of aan massa legt.
Het veertje kost nog geen 5 euro maar je blok moet er wel uit en open. Een leuk winterklusje zou ik zeggen.
 
Dank voor de snelle reactie @halflive

Heb via de onderdelen tekeningen "het veertje" wat je bedoeld gevonden. Dat wordt een leuke klus om te doen waar ik als nog de tijd voor moet nemen ja want hele blok moet gesplitst worden. Wat adviseer je om gelijk ook te vervangen behalve de pakkingen en rubbers?
 
Ik zou zoveel mogelijk in elkaar laten zitten. Dus alleen het blok er uit, op zijn kop en de onderkant open. Liefst alleen een tube kit om hem weer dicht te plakken. Je komt vanzelf rotte slangen en rubbers tegen die ook moeten. Ik zou niet aan revisie denken. Dat kost meer dan het oplevert
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan