Kawasaki Vulcan VN 1500 uit 1999 met haperende derde versnelling. Is er een goede garage in de buurt van Zoetermeer?

MschVN1500

Rookie
19 aug 2019
2
0
Sinds januari dit jaar ben ik de gelukkige eigenaar Kawasaki Vulcan VN 1500 uit 1999. Een droommotor. Echter begon na 400 km plezier de derde versnelling slecht te pakken met de koppeling. Inmiddels staat de motor een aantal weken stil. Erg jammer.
Als ik met de motor ga rijden doen de eerste, tweede, vierde en vijfde versnelling het gewoon normaal. De derde versnelling grijpt aan en laat los en grijpt weer aan en laat weer los. Dit blijft zich herhalen.
Na wat eigen onderzoek en op internet zoeken zou het de Bevel Gear Bearing kunnen zijn of de versnellingsbak. Ik nijg zelf meer naar de versnellingsbak. Ik ben een amateur sleutelaar en dit gaat toch een beetje boven mijn pet. Dus ik wil het eventueel door een garage laten maken.
Ik woon in Zoetermeer en ben bij Van Wijk Motoren geweest, daar wordt ik niet verder geholpen. Dus ben ik op zoek naar een goede betrouwbare garage in de buurt van Zoetermeer die verstand heeft van Vulcans.

Hebben jullie suggesties of tips????

Gr,
Michiel (een wanhopige Vulcan liefhebber, die snel weer de weg op wil)
 
Ik verwacht dat een goed donorblok een stuk goedkoper is. Nieuwe versnellingsbak onderdelen (schakelvorken, tandwielen) en overig materiaal is ook niet mals in aanschaf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan