Kawasaki W650 en W800 topic

Het weer was perfect dus gaan met die W. De afgedamde Maas.
IMG20230912140737.jpg
IMG20230912140913.jpg

Dames en heren, mijn W650 uit 1999 moet helaas plaats maken. Binnenkort via marktplaats via hier, of Schepers Motoren in Brunssum te koop. Helemaal top, met 41.900 op de teller, z.g.a.n. banden, en ander stuur, spatborden en verlichting. Heeft ook een custom zadel (was 't originele gladde zadel). De allermooiste motor die er is, maar ik ga voor wat lichters.

IMG_8022.JPG

Laatst bewerkt:
Vandaag W-tje 🏍️ naar buiten gerold en aan een inspectie 🔍 onderworpen🕵️‍♂️ en zoals Pieter adviseerde, poten afzonderlijk losgedraaid in balhoofd en een en weer gedraaid. Visueel 👀 en metend niets kunnen ontdekken, dus maar proefrijden :]:] naar Wesp om te ⛽️ ( 280km / 10,4 L ). Een paar keer op een rechte stuk handen van de stuur, W-tje bleef strak voorruit rijden👍
Dus toch een geluk 😇 bij ongeluk 🙏

Vandaag .jpg

Laatst bewerkt:
Ja dat was zeker fijn, maar moet niet veel leunen op mijn rechter pols 🤚 is nog een beetje gevoelig van de klap.
Een pak van mijn hart Iwan, gelukkig is het allemaal uiteindelijk nog goed afgelopen. Joost en ik hebben er gister nog over gesproken stel je voor dat je recht achter op die auto was gereden dan was het geheel anders afgelopen. Was je niet nerveus toen je weer bent opgestapt?

Een pak van mijn hart Iwan, gelukkig is het allemaal uiteindelijk nog goed afgelopen. Joost en ik hebben er gister nog over gesproken stel je voor dat je recht achter op die auto was gereden dan was het geheel anders afgelopen. Was je niet nerveus toen je weer bent opgestapt?
Was wel spannend, maar zodra motor rolde was vanouds en vertrouwd :] :] moest wel nog voelen hoe de motor zich gedroeg op de weg en in de bochten, maar dat was 👍 maar blijft toch goed opletten wat de rest de verkeer doet👀

Het is mij opgevallen dat een LED lamp in de koplamp, veel beter opvalt als die gloeiende spijker die er standaard in zit, dus ook veiliger is. Wie heeft ervaring met een LED lamp in de koplamp? Welke is de juiste keuze.

Laatst bewerkt:
Het is mij opgevallen dat een LED lamp in de koplamp, veel beter opvalt als die gloeiende spijker die er standaard in zit, dus ook veiliger is. Wie heeft ervaring met een LED lamp in de koplamp? Welke is de juiste keuze.
Philips H4-LED 18W voordelig | Louis 🏍️

Ik verwacht een H4 lampje,,, het geeft meer licht, gaat minder snel stuk door trilling.

Maar of het echt zo veel voordelen heeft, ten opzichte van een halogeenlamp? (Prijs technisch ook een heel stuk duurder)

Vind juist de warme gloed van de koplamp erg mooi, en dan z’n strak wit-blauwe kaars er in :?

Jan, hoevaak :] :] jij in donker? ik zogoed als nooit, dus probleem🤔

Jan, hoevaak :] :] jij in donker? ik zogoed als nooit, dus probleem🤔
Ik rijd nooit in het donker Iwan maar overdag rijd ik altijd met de lamp aan. Vorige zaterdag ben ik samen met mijn schoonzoon wezen rijden en zijn Z650 heeft LED verlichting en dat is toch een groot verschil met de standaart gloeilamp en daardoor ben je veel beter zichtbaar en dat is dus veel veiliger. En ik wil graag iets te doen hebben.

Philips H4-LED 18W voordelig | Louis 🏍️

Ik verwacht een H4 lampje,,, het geeft meer licht, gaat minder snel stuk door trilling.

Maar of het echt zo veel voordelen heeft, ten opzichte van een halogeenlamp? (Prijs technisch ook een heel stuk duurder)

Vind juist de warme gloed van de koplamp erg mooi, en dan z’n strak wit-blauwe kaars er in :?
Ik geloof niet dat er in mijn koplamp een halogeen lamp zit maar ik weet het niet zeker. En Louis kan ook Philips X-tremeVision moto H4 lampen leveren misschien moet ik dat eens proberen. Zo'n LED lamp heeft aan de achterzijde een groot koellichaam en ik weet niet of allemaal past in mijn koplamp. Wat zit er bij jou in Joost?

Ik geloof niet dat er in mijn koplamp een halogeen lamp zit maar ik weet het niet zeker. En Louis kan ook Philips X-tremeVision moto H4 lampen leveren misschien moet ik dat eens proberen. Zo'n LED lamp heeft aan de achterzijde een groot koellichaam en ik weet niet of allemaal past in mijn koplamp. Wat zit er bij jou in Joost?
Een W800 heeft een H4 lamp, dacht dat dit ook gewoon halogeen is.

Die extra vission of met met meer licht opbrengst, ze worden wel warmer en daardoor is de levensduur ook korter.

Bij mij zit er nog de originele lamp in vannaf de fabriek. En om eerlijk te zijn, dit is de beste motor die ik heb gehad qua licht.

Wil je meer licht om gezien te worden, dan kan je ook de koplamp wat hoger afstellen, wel uitkijken dat je dan niet andere mensen verblind.

Terug
Bovenaan Onderaan