Kawasaki W650 en W800 topic

Met dank aan MetalSpeedy heb ik mijn w800 voor een vriendenprijsje van een Winscherm voorzien. Hiermee kon ik nu comfortabel naar de Ardennen rijden.
Zonder scherm is de motor mooier maar op de snelweg was het een groot verschil.
20190425_113033.jpg
20190425_112940.jpg
 
De 2019 versie voldoet aan de laatste milieu eisen dus vandaar de aangepaste uitlaten en een schijfrem achter I.v.m.het wettelijke vereiste ABS. Indien je eerdere versies mooier vind qua kleurstelling dan zou ik een gebruikte W 800 of W 650 kopen dat is nog veel goedkoper ook. Daarbij is de W 650 meer waarde vast dan de W 800. Deze motoren hebben een zodanig goede kwaliteit dat een gebruikte ook jaren mee gaat.

Dank je. Ik zie dat de w650 een stuk lastiger te vinden is dan de w800. De w650 heeft de kickstarter en de w800 niet? Zijn er wat betreft de w650 nog bepaalde jaargangen die "beter" zijn dan andere jaren. Wat is een redelijke prijs voor een onverprutste w650. Ik ben niet op zoek naar n scrambler of café racer of n totaal verbouwde w650. Gewoon n nette w650 die uiteraard wel karakter en gebruikssporen mag hebben. Weer bedankt !
 
De W 650 is inderdaad niet gemakkelijk te vinden. Op marktplaats staat een W 650 in Tilburg en één W 800 special edition in Dongen te koop. Bij Nol Bikker staat een W 800 te koop. Bij Rouvoet motoren staat ook een W 800.
Voor een goede W 650 betaal je op dit moment al gauw €. 5.000,= tot €. 10.000,= De W 650 wordt momenteel alleen maar duurder. Wordt zeker een klassieker. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een 650 maar dat is echter alleen mijn voorkeur. Het zijn uiterst betrouwbare motoren waar je niet snel problemen mee zult hebben. De versie vanaf 2000 /2001 zijn heel fijne motoren. De eerste versies hebben een gladde, niet gebelde buddyseat hetgeen door sommigen als minder prettig wordt ervaren.
 
Ik rijd al sinds een jaar of 15 met heel veel plezier een W 650 in Nijmegen en de mooie omgeving daarvan. In al die jaren heb ik ook geen technische problemen gehad.
Wel heb ik sinds een aantal jaren een klein, maar irritant, dingetje waar ik niet uitkom. Als de motor warmgedraaid is, gebeurt het soms dat wanneer ik in de vrijstand schakel, de motor reageert alsof deze in de versnelling blijft staan. Dat wil zeggen: vrijlampje gaat niet branden, bij uitzetten zij-standaard slaat de motor af en bij starten moet de koppeling ingedrukt worden. Als je het weet, is het verder niet zo'n probleem, maar ik wil het toch uiteindelijk oplossen. Kent iemand dit probleem en de oplossing. Ik ben zelf helemaal niet technisch maar heb de indruk dat het een relais zou kunnen zijn die in of bij de versnellingsbak zit.
 

Bijlagen

  • diversen 2005 001.jpg
    diversen 2005 001.jpg
    280,5 KB · Weergaven: 3
Ik rijd al sinds een jaar of 15 met heel veel plezier een W 650 in Nijmegen en de mooie omgeving daarvan. In al die jaren heb ik ook geen technische problemen gehad.
Wel heb ik sinds een aantal jaren een klein, maar irritant, dingetje waar ik niet uitkom. Als de motor warmgedraaid is, gebeurt het soms dat wanneer ik in de vrijstand schakel, de motor reageert alsof deze in de versnelling blijft staan. Dat wil zeggen: vrijlampje gaat niet branden, bij uitzetten zij-standaard slaat de motor af en bij starten moet de koppeling ingedrukt worden. Als je het weet, is het verder niet zo'n probleem, maar ik wil het toch uiteindelijk oplossen. Kent iemand dit probleem en de oplossing. Ik ben zelf helemaal niet technisch maar heb de indruk dat het een relais zou kunnen zijn die in of bij de versnellingsbak zit.
Dit probleem is bekent bij de W 650 / 800 en op de Duitse site is er een heel artikel over geschreven. Zie artikel Datenbank W650/W800 - Technik, Reparatur, Tipps und Tricks » Gangsensor Veelal is het vrij eenvoudig te verhelpen door de versnellings-sensor en de connectoren te reinigen.
 
Bedankt voor je reactie Iwan.
Wat ik nog niet helemaal door heb, is waar ik die versnellings-sensor en de connectoren precies kan vinden?
 
Bedankt voor je reactie Iwan.
Wat ik nog niet helemaal door heb, is waar ik die versnellings-sensor en de connectoren precies kan vinden?
Aan de linkerzijde van de motor zit een afdekkap over het voorste ketting tandwiel en daar achter zit O.a. de nulstand sensor verstopt maar als je geen sleutel ervaring hebt zou ik er niet zelf aan beginnen. De connectors controleren kan nog wel maar verder zou ik niet gaan. Iwan woont in Diemen en die weet wel adresje bij jullie in de buurt.
Groet Jan
 
Bedankt voor alle reacties. Ik ga er zelf nog even naar kijken met hulp van het boekje en artikel, maar waarschijnlijk laat ik het uiteindelijk toch over aan een echte deskundige.
Heeft iemand een goede suggestie voor een betrouwbaar adresje in of nabij Nijmegen?
 
Bedankt voor alle reacties. Ik ga er zelf nog even naar kijken met hulp van het boekje en artikel, maar waarschijnlijk laat ik het uiteindelijk toch over aan een echte deskundige.
Heeft iemand een goede suggestie voor een betrouwbaar adresje in of nabij Nijmegen?
Verhoeven Motoren te Druten is een officiële Kawasaki dealer en een betrouwbaar bedrijf.
 
Ik zag deze advertentie voorbij komen op MP.

Kent iemand deze W650?

Alvast bedankt.
Ik ken de motor niet maar volgens de advertentie is de motor door de dealer onderhouden dus daar kan je altijd even informeren. Hij heeft een nieuwe accu en nagenoeg nieuwe banden en zal ook wel nieuwe olie hebben gekregen dus daar kun je een fijne motor aan hebben. Een nadeel er zit een gladde buddyseat op.
Ik zou snel even gaan kijken.
Groet Jan
 
Terug
Bovenaan Onderaan